Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@13:04:34 GMT

گردن آویز نقره به وزنه بردار ایرانی رسید !

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۵۶۹۵

گردن آویز نقره به وزنه بردار ایرانی رسید !

کیا قدمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا پنجم شد و برنز دوضرب را گرفت.

به گزارش برنا؛ رقابت دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا به پایان رسید و نماینده ایران در این وزن صاحب برنز دوضرب شد.

کیا قدمی با رکورد ۱۷۵ یک ضرب ۲۲۳ دوضرب و مجموع ۳۹۸ کیلوگرم در رده پنجم آسیا قرار گرفت اما توانست برنز دوضرب را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وزنه بردار چین رکورد یک ضرب و وزنه بردار ازبک رکورد دوضرب جهان را یک کیلوگرم ارتقاء دادند. *عملکرد قدمی به شرح زیر است: حرکت یک ضرب قدمی در حرکت اول وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را بالای سر برد. در حرکت دوم نیز توانست ۱۷۵ را مهار کند. قدمی در حرکت آخر وزنه ۱۷۸ کیلوگرم را بالای سر برد اما داوران از او خطا گرفتند و این حرکت مورد قبول واقع نشد. در آخرین حرکت یک ضرب، یانگ ژی از چین به رکورد یک ضرب جهان حمله کرد و با مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرم، یک کیلوگرم رکورد جهان را ارتقاء داد. حرکت دوضرب ملی پوش ایران برای کسب مدال در دوضرب روی تخته آمد و در اولین حرکت دوضرب ۲۲۳ کیلوگرم را مهار کرد. قدمی در حرکت دوم پشت وزنه ۲۲۶ کیلوگرم قرار گرفت اما در حرکت قیچی وزنه را انداخت و از حرکت سوم انصراف داد. او در دوضرب مدال برنز گرفت. روسلان نورالدینوف وزنه بردار ازبک در حرکت آخر دوضرب به رکورد جهان حمله کرد و با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرم، آن را یک کیلوگرم ارتقاء داد. او سپس در آغوش ایلیا ایلین وزنه بردار مطرح قزاقستان جای گرفت. وزنه بردار کره جنوبی در حرکت اول دوضرب، زیر وزنه ۲۲۱ کیلوگرم از ناحیه پا به شدت مصدوم شد به گونه ای که روی تخته مسابقات افتاد و فریاد می زد. در نهایت تیم پزشکی او را بلند کردند و به او کمک کردند که از تخته مسابقات خارج شود. *مدال آوران دسته ۱۰۹ کیلوگرم: ۱-روسلان نورالدینوف از ازبکستان با رکورد ۱۸۸ یک ضرب، ۲۴۱ دوضرب و مجموع ۴۲۹ کیلوگرم(۲طلای دوضرب و مجموع و برنز یک ضرب) ۲-اکبر ژورائف از ازبکستان با رکورد ۱۹۴ یک ضرب، ۲۳۴ دوضرب و مجموع ۴۲۸ کیلوگرم(۳ مدال نقره) ۳-یانگ ژی از چین با رکورد ۲۰۰ یک ضرب، ۲۱۵ دوضرب و مجموع ۴۱۵ کیلوگرم(طلای یک ضرب و برنز مجموع) . ۵-کیا قدمی با رکورد ۱۷۵ یک ضرب، ۲۲۳ دوضرب و مجموع ۳۹۸ کیلوگرم (برنز دوضرب)    

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزنه برداری برنز رکورد کیا قدمی دوضرب و مجموع وزنه بردار برنز دوضرب یک ضرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع

نازنین فاطمه عیدیان در مرحله نهایی ماده ۴۰۰ متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا با تاریخ‌سازی به مدال طلا رسید.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، نازنین فاطمه عیدیان موفق شد در مرحله نهایی ماده 400 متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا در شهر دبی امارات، ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب کند.

او موفق شد با ثبت حد نصاب 58.86ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشورهای آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب 59.48ثانیه در اختیار خودش بود را بهبود بخشید.

وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده که با حد نصاب59.16(1402/6/10-تهران) در اختیار شهلا محمودی بود را ارتقا داد.

عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب کند، اما این برای اولین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دوهای با مانع به دست آورد.

دیگر خبرها

  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • قایدی در امارات با رکورد یک استقلالی مساوی شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی؛ شاهی طلایی شد، برنز بر گردن جوانمردی
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع