Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:51:09 GMT

اهانت به شاعر پرآوازه آذربایجان پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۶۰۴۶

اهانت به شاعر پرآوازه آذربایجان پیگیری می‌شود

سید قاسم ناظمی روز شنبه  اظهار کرد: در همان لحظات اولیه که از پخش چنین برنامه ای در فضای مجازی مطلع شدم، با آقای معینی‌پور مدیر شبکه ۴ سیما تلفنی صحبت کرده و مراتب اعتراض خود و جامعه فرهنگ و هنر آذربایجان را ابلاغ کردم.

وی با اشاره به اینکه پس از پیگیری مدیر شبکه ۴ مشخص شد که این برنامه، از سری برنامه‌های تلویزیونی مدرسه ایران هست که به شکل آموزشی برای دانش‌آموزان از طریق آموزش و پرورش پخش می‌شود و فردی هم که آن اساعه ادب را به محضر ملا محمد فضولی شاعر بزرگ ایران و آذربایجان می‌کند، معرفی شده بخش آموزشی وزرات آموزش و پرورش می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات وزارتی برای پاسخگویی به چنین اهانت‌هایی برای ممانعت از تکرار چنین اشتباهاتی، گفت: بنده دنبال این هستم که کسانی را که در حوزه آموزش و پرورش در وزارتخانه درگیرند، پیدا کنیم و مراتب اعتراض‌مان را به آنها ابلاغ کنیم. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ما نباید اجازه دهیم بزرگان‌مان؛ بدون توجه به زبان و قومیت و با در نظر گرفتن این نکته که همه ایرانی‌اند و در چارچوب فرهنگ بزرگ ایران نفس کشیدند و اثر تولید کردند؛ بی‌ادبی و احترامی ببینند.

ناظمی ادامه داد: اگر این فرد از سر جهل چنین توهین‌هایی کرده است که خاطی است و باید با او برخورد کرد البته باید با کسانی هم که چنین فردی را برای آموزش فرزندان این آب و خاک انتخاب کرده‌اند نیز برخورد شود.

وی تاکید کرد: به من قول داده شد که موضوع از طریق صدا و سیما پیگیری شود و مراتب اعتراض صدا و سیما هم به وزارت آموزش پرورش ارسال خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی که خود دستی بر آتش شعر دارد در پایان خطاب به معترضین و دوستانی که به هر نحوی از این اتفاق مکدر شده‌اند، گفت: اعتراض اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی، اعتراض به حقی است و کسانی که دغدغه فرهنگ ایرانی و فرهنگ آذربایجانی دارند، قابل احترامند ولی به نظر من باید راه ادب را در پیش گرفت.

ناظمی تاکید کرد: همان نقدی که ما به این معلم بی‌سواد داریم، نباید دامن خود ما را بگیرد، باید با  ادب و متانت اعتراض خودمان را اعلام کنیم و به طور قطع مدیران و سیاستگذاران فرهنگی کشور نگران این حوزه‌ها هستند و نمی‌گذارند این بی‌احترامی‌ها ادامه پیدا کند.

انتشار توهین یکی از معلمین آموزش مجازی شبکه چهار صدا و سیما به شاعر بلند آوازه تبریزی ملا محمد فضولی، با واکنش و  اعتراض مجازی فعالان حوزه ادب و فرهنگ کشورمان همراه شده است.

برچسب‌ها صدا و سیما آذربایجان شرقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی شعر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما آذربایجان شرقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی صدا و سیما آذربایجان شرقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی شعر اخبار کنکور آذربایجان شرقی صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، زن سوئدی و کشیش کلیسای «جید سندبرگ» دیروز (جمعه) در منطقه «اسکارهولمن» استکهلم پایتخت سوئد، یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

در همین رابطه ده‌ها نفر از شهروندان سوئدی در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم تجمع کرده و شعارهایی را بر ضد هتاکان و رد نژادپرستی و تنفر سردادند.

این زن سوئدی در حالی که نسخه‌ای قرآن کریم را می‌سوزاند، گفت: من در طول سال‌ها اسلامی شدن جامعه سوئد را دیده‌ام. شما می‌توانید ببینید که چگونه مسلمانان در همه صحنه‌ها از حافظان امنیت کرده تا کارگران نظافت و کارکنان حمل و نقل و در همه سطوح سیاسی حضور دارند.

وی افزود: من به عیسی مسیح ایمان دارم و مسیح و کتاب مقدس را راهنمای خودم می‌دانم. من معتقدم که آنچه باید بر سوئد و کشورهای شمال اروپا حاکم باشد، انجیل و مسیح است. اسلام و مساجد آن و هرچیزی که به آن نسبت داشته باشد در سوئد جایگاهی ندارد.

پیش از اهانت به قرآن کریم در روز جمعه، مدیر یکی از مدارس اسکارهولمن نامه‌ای را والدین دانش‌آموزان ارسال کرده و از آنها خواست که فرزندان خود را از تظاهرات دور نگه دارند. همین طور از حضور دانش‌آموزان در فضای باز ممانعت به عمل آمده و از فعالیت دانش‌آموزان به منظور جلوگیری از حضور آنها و کارمندان در تظاهرات کنسل شد.
 

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش