Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@17:49:02 GMT

پیشنهاد برای متن تحلیف ریاست‌جمهوری

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۶۱۸۴

پیشنهاد برای متن تحلیف ریاست‌جمهوری

کیهان: افرادی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد می‌شوند باید تعهد بدهند که پس از پیروزی و قبول مسئولیت، و به هنگام پاسخگویی به مردم، رئیس‌جمهور را تدارکاتچی معرفی نخواهند کرد.

به نوشته «الف»، در میان کسانی که خود را در قامت نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری می‌بینند، شور و هیجان گسترده‌ای در جریان است.

تعداد زیادی از شخصیت‌های سیاسی از طیف‌ها و جناح‌های مختلف کشور به صورت رسمی و یا غیررسمی اعلام نامزدی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قانون اساسی رئیس‌جمهور مقام اول اجرایی کشور می‌باشد و قدرت و اختیارات و مسئولیت‌های مشخصی برای او تعریف شده است.

مسلما هر فردی که قصد نامزد شدن برای این مهم را داشته باشد، اولین و حیاتی‌ترین موضوعی را که باید بداند و به آن واقف باشد، همین حدود قدرت و اختیارات ریاست‌جمهوری است تا بتواند بر اساس این شرایط وعده و قول‌های انتخاباتی بدهد.

هر نامزد و کاندیدای ریاست‌جمهوری باید با آگاهی به محدوده اختیارات ریاست‌جمهوری به انتخابات ورود کند تا فردا روزی اگر ناتوانی و بی‌تدبیری نشان داد؛ تقصیر ناکارآمدی‌های خود را متوجه اختیارات نکند.

جالب اینجاست که تعداد زیادی از رجالی که همواره رئیس‌جمهور را در اداره امور کشور هیچ‌کاره دانسته و حداکثر مقامی را که برای آن قائل می‌شوند «تدارکاتچی» می‌باشد، سینه‌چاک‌ترین افراد برای رسیدن به پست ریاست‌جمهوری می‌باشند و در صف اول نامزدی قرار دارند!

پیشنهاد می‌شود در متن تحلیف ریاست‌جمهوری این جمله هم گنجانده شود: «اینجانب به عنوان رئیس‌جمهور ایران با علم کامل به حدود و اختیارات ریاست‌جمهوری این مقام را پذیرفته و در آینده هیچ‌گونه ادعایی مبنی بر کم بودن اختیارات نخواهم داشت»

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است به گزارش تسنیم، «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و سران برخی کشورهای آفریقایی در تهران برگزار شد و رئیسی در آن مراسم طی سخنانی بیان کرده بود تفاوت معناداری در نگاه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد، ما به دنبال همکاری با کشورهای آفریقایی برای این کشورها و پیشرفت آنها هستیم، اما کشورهای غربی به گواهی تاریخ صرفاً به دنبال چپاول منابع و ثروت‌های کشورهای آفریقایی بوده و هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم