Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@22:47:48 GMT

واکسن «اسپوتنیک وی» موثرترین واکسن جهان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۶۱۸۹

واکسن «اسپوتنیک وی» موثرترین واکسن جهان

وزیر بهداشت ونزوئلا اعلام کرد که واکسن روسی ضد کرونا، از نظر تأثیر خود، بهترین واکسن جهان است.

به گزارش ایمنا به نقل اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی «VTV»ونزوئلا اعلام کرد: کارلوس آلوارادو، وزیر بهداشت ونزوئلا گفته است که واکسن روسی «اسپوتنیک وی» ضد کرونا، از نظر تأثیر خود، بهترین واکسن جهان است.

وی افزود: من از بودن در فرودگاه کاراکاس خوشحالم تا محموله جدید واکسن روسی را تحویل بگیرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکسن از کارایی و تأثیر بالایی در مقایسه با دیگر واکسن‌ها برخوردار است. با کمک این محموله، واکسیناسیون کادر درمان به پایان خواهد رسید و واکسیناسیون افراد مسن آغاز خواهد شد».

قرارداد تحویل واکسن روسی «اسپوتنیک وی» از روسیه به ونزوئلا در دسامبر سال ۲۰۲۰ به امضا رسید و اولین محموله درماه فوریه سال ۲۰۲۱ به ونزوئلا ارسال شد.

واکسن «اسپوتنیک وی» در ماه مه سال ۲۰۲۰ توسط مرکز ملی تحقیقات علمی ویروس شناسی «گامالیا» در روسیه ساخته شد. این واکسن با استفاده از ادنوویروس انسانی ساخته شده و یکی از ارزان‌ترین واکسن‌های جهان است. هر دوز آن ۱۰ دلار قیمت دارد. تا پایان سال گذشته، این واکسن برای واکسیناسیون عمومی در روسیه مورد تأیید قرار گرفت که واکسیناسیون شهروندان روسیه در دسامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شد که برای شهروندان روسیه کاملاً رایگان است.

واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت مؤسسه میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسن ثبت‌شده در جهان است. این واکسن در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود. دومین واکسن روسی «اپی‌واک‌کرونا» نام دارد و ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور است که استفاده گسترده از آن در آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است.

هم اکنون واکسن «اسپوتنیک وی» در حدود بیش از ۶۰ کشور جهان با جمعیت کل ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارایی این دارو ۹۱,۶ درصد بر اساس داده‌های « The Lancet » یکی از معتبرترین مجلات پزشکی جهان اعلام شده است. دیگر کشورها در حال تولید این واکسن برای بازار جهانی هستند.

کد خبر 489073

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن اسپوتنیک وی اسپوتنیک اسپوتنیک وی ویروس کرونا کرونا ویروس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی رم: شاید دیبالا به بازی لورکوزن نرسد

به گزارش "ورزش سه"، رم شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و پنجم سری آ ایتالیا روبروی یوونتوس به میدان رفت و دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش به تساوی رضایت دادند اما اتفاق بدی در این بازی برای شاگردان دانیله ده‌روسی رخ داد.

دیبالا که در این بازی در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفته بود، در اواخر نیمه اول احساس دردی در ناحیه عضله سه سر ران در پای راستش داشت و به همین دلیل در ابتدای نیمه دوم زمین بازی بیرون رفت و جایش را به نیکولو زالوسکی داد.

با وجود اینکه مصدومیت این ستاره آرژانتین چندان جدی به نظر نمی‌رسید اما شرایط او باید از سوی تیم پزشکی رم بررسی شود و رسانه‌های نزدیک به این باشگاه مدعی شده‌اند که این احتمال وجود دارد که او نتواند تیمش را در بازی برگشت برابر لورکوزن در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ اروپا همراهی کند.

شاگردان ده‌روسی باید پنجشنبه شب در این دیدار به میدان برود و با توجه به اینکه فرصت زیادی برای برگزاری این بازی وجود ندارد ممکن است که شرایط دیبالا برای بازگشت به ترکیب رم مناسب نباشد و این خبر خوبی برای آنها نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته
  • ده روسی: باید امیدوار باشیم؛ تیم‌های زیادی به شکست دادن لورکوزن نزدیک شدند
  • ده‌‌روسی: جلوی بارسا برگشتیم، این‌بار هم می‌توانیم
  • گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم
  • جهان در شوک اتمی: روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • نام ۵ مشتری جدید سردار؛ تردید رم برای آزمون
  • نگرانی رم: شاید دیبالا به بازی لورکوزن نرسد