Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان به منظور مقابله با آتش سوزی با اشاره به اینکه در قانون جدید مدیریت بحران ظرفیت‌های خوبی‌ ایجاد شده است، اظهار داشت: هر یک از مسؤولان باید وظایف خود را به خوبی بشناسند تا بتوانند به آن عمل کنند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه ملی ما جنگل است، گفت: باید زمینه و بستر مشارکت جوامع محلی و مردم برای حفاظت از جنگل‌ها در استان مهیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۴ کمیته در شورای هماهنگی مدیریت بحران پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: وضعیت آتش‌سوزی‌های سال گذشته استان آسیب‌شناسی شود.

کلانتری بر گشت‌زنی‌‌های مستمر از سوی نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: این اقدام های پیشگیرانه خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پایگاه اطفای حریق به طور قطع مهم است، عنوان کرد: از ظرفیت پهپاد و دوربین‌های مداربسته نیز باید استفاده‌ کنیم.

کلانتری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد منابع متمرکز و ۲۰ درصد استانی است، تصریح کرد: جذب اعتبارات ملی باید اولویت کار مدیران باشد.

وی با بیان اینکه مدت هاست پیگیر خرید بالگرد هستیم، اظهار داشت: بحث جنگل‌ها حاکمیتی است و اختصاص بالگرد به استان در آینده محقق می‌شود. 

کلانتری همچنین از زحمات نیروی زمینی و هوانیروز ارتش و سپاه برای همراهی در مهار آتش سوزی های سال گذشته قدردانی کرد و گفت: باید از ظرفیت نیروی انتظامی و بسیج نیز در این راستا استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد وسعت کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد، گفت: حفاظت و حراست از این منابع عظیم خدادادی وظیفه‌ای همگانی است.

وی با بیان اینکه قرار است اورژانس هوایی کشور چند فروند بالگرد ملکی بین استان‌ها توزیع کند، بیان کرد: قرار است یک دستگاه به استان اختصاص یابد.

کلانتری بر فعال شدن شهرداری‌های برای مقابله با آتش سوزی ها تاکید کرد و گفت: ۹۷ درصد عامل آتش سوزی‌ها انسانی است. 

استاندار با بیان اینکه بزرگ ترین سرمایه ملی ما جنگل ها هستند، اظهار داشت: نباید اجازه داد که کسی به این منابع ملی تعرض کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی مولفه اصلی در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی جنگل‌ها است، تاکید کرد: از ظرفیت رسانه‌ها در این راستا استفاده شود.

کلانتری بیان کرد: مشارکت جوامع محلی و مردمی ضامن بقای جنگل‌ها است و باید زمینه و بستر این مشارکت فراهم شود.

استاندار تصریح کرد: هیچ کاری بدون مشارکت مسؤولانه مردم به نتیجه نمی‌رسد.

وی بر روی موضوع  آموزش و تجهیز جوامع محلی تاکید کرد و افزود: کشور ما امسال با خشکسالی جدی رو به رو بوده است و در استان نیز مشکلاتی وجود دارد.

کلانتری تصریح کرد: با دستگاه‌هایی که مصوبات را اجرا نکنند برخورد و دستگاه‌های برتر معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی کهگیلویه و بویراحمد مشارکت مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی ها جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد شد: این اداره کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح ۱۴ شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌ها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت ۷۴۰ نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که ۷۲ ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود ۶۲۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده، اما تعهد ملی ۳۶ میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال است، اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: ۶۰۰ هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • فرماندار شفت:حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی