Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@03:31:34 GMT

نیازی به نیروهای آمریکایی و غیرآمریکایی نداریم

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۶۳۱۰

سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز شنبه گفت که کشورش هیچ نیازی به نیروهای خارجی چه آمریکایی و غیر آمریکایی ندارد.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «خطر داعش همچنان وجود دارد و باید همگی با یکدیگر متحد شویم. امنیت ملی عراق، ما فوق تمامی موضوعات بوده و کشورهای همسایه باید به حق حاکمیت عراق احترام بگذارند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اضافه کرد: «هدف قرار دادن پایگاه‌ها و پادگان‌های نظامی عراق بر خلاف قانون بوده و هر کسی که خواستار خروج نیروهای آمریکایی بوده، باید از طریق گفت‌وگو این کار را انجام دهد».

این مقام نظامی عراق تاکید کرد: «عراق نیازی به هیچگونه نیروی نظامی خارجی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی نداشته و در حال حاضر بر روی جدول زمانی خروج این نیروها از عراق کار می‌کنیم».

وی ادامه داد: «ماموریت ناتو در عراق، مستشازی و نه عملیاتی است و هدف آن ساختن نیروهای مسلح عراق برای حمایت از وطن است».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» دو روز پیش گفت که آمریکا حضور خود در عراق را در چارچوب گفت‌وگوی راهبردی حفظ خواهد کرد.

وی طی جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: ما پیش‌بینی نمی‌کنیم که در حال حاضر از عراق خارج شویم. ما به تازگی یک گفت‌وگوی استراتژیک را با عراق انجام دادیم که قرار است یک چارچوب در اختیارمان قرار دهد و ما حضورمان را در بر اساس این گفت‌وگو حفظ خواهیم کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نیروهای مسلح عراق داعش داعش نیروهای آمریکایی نیروهای مسلح عراق یحیی رسول نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن

گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن و مواضع اصیل و انسان‌دوستانه آنها در خصوص مسئله فلسطین تقدیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ،گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای  اعلام کردند: از ملت برادر، یمن و مواضع رهبری جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن تقدیر می‌کنیم.

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر دادهشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا

در این بیانیه آمده است با افتخار، راهپیمایی‌های بزرگ ملت یمن را که بیانگر اصیل و شجاع بودن آنها و تاکید بر اینکه مسئله فلسطین مسئله مرکزی امت اسلام است، دنبال می‌کنیم.

این بیانیه افزود اعلام مرحله جدید عملیات نیروهای مسلح یمن و تاکید بر قطع خطوط کمک رسانی به رژیم صهیونیستی، عملی کردن این مواضع است.

گروه‌های مقاومت فلسطین خاطر نشان کردند به تمام طیف‌های ملت یمن و گروه‌های مختلف آن و نیز به سید عبدالملک الحوثی و جنبش انصارالله درود می‌فرستیم.

در این بیانیه  آمده است از امت اسلام و ملت‌های عربی درخواست می‌کنیم از مواضع یمن که مواضع عملی و پیشرو در رویارویی با دشمنان و تهدیدهای اشغالگران مبنی بر حمله زمینی به رفح به شمار می‌رود، حمایت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند