Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلیان اول گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یعنی از سال ۹۸ تاکنون ۷۰۶۸ نفر در خراسان رضوی با تست قطعی کرونا فوت کردند که چهار هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی سایر شهرستانها است.

به گزازش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی قلیان اول» در جلسه ستاد استانی کرونا در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه کرونا درمان دارد؛ اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از افراد وقتی به کرونا مبتلا می شوند دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند که این موجب افزایش آمار تلفات کرونا شده است و اگر کرونا زود تشخیص داده شود درمان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در استان 72 درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند؛ اظهار داشت: در بحث تخلفات مشاغل در زمان رنگ بندی ها در استان  ۶۰ درصد و در کل استان زیر 40 درصد تخلف دارند که نیازمند ورود تیم های نظارتی به صورت جدی تر است.

 

وی گفت: روزانه بیش از ۱۲۰۰ نفر مثبت سرپایی شناسایی می شود که این افراد در صورت ناقل بودن و یا مبتلا شدن می توانند روزانه 40 نفر را مبتلا کنند که در مجموع به بیش از 400 نفر در دوره ابتلای خود می توانند انتقال دهند.

 

قلیان اول با بیان اینکه تاکنون از مجموع ۳۳ هزار عضو کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیش از ۱۹ هزار نفر و معادل ۵۷ درصد واکسن کرونا دریافت کرده اند؛ گفت: این رقم در بخش درمان استان ۵۸ درصد است.

 

وی تصریح کرد: در بخش بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ۷۶ درصد و در مجموع استان ۶۹ درصد واکسینه شدند؛ همچنین تاکنون ۶۷ درصد بیماران خاص زیرپوشش این دانشگاه و همچنین ۴۱ درصد گروه زیرپوشش نظام پزشکی در سراسر استان واکسن کرونا دریافت کرده و بقیه نیز در نوبت دریافت واکسن قرار دارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه 1330 نفر از سالمندان سرای سالمندان واکسینه شدند؛ گفت: از مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ سهمیه واکسن کرونای اختصاص یافته به پاکبانهای استان تاکنون 711 نفر واکسن زده و بقیه نیز به مرور  واکسن دریافت می کنند.

 

وی بیان کرد: واکسن‌های ترریق شده تولید کشورهای روسیه، کره جنوبی، هند و چین بوده و تاکنون  هیچگونه عوارضی در دریافت کنندگان این واکسن‌ها در مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت نشده است.

 

قلیان اول با بیان اینکه نظام پزشکی تاکنون  ۳۷۲۶ واکسن دریافت کرده است؛ گفت: در حال حاضر تمام واکسن ها رایگان در اختیار گروههای هدف که برنامه ریزی شده قرار داده می شود.

 

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یعنی از سال 98 تاکنون ۷۰۶۸ نفر در خراسان رضوی با تست قطعی کرونا فوت کردند که چهار هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی سایر شهرستانها و نواحی استان فوت شده‌اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص مسافران افغانستانی که از مرز زمینی دوغارون وارد استان می‌شوند گفت: این افراد قبل از عزیمت به ایران باید تست سلولی مولکولی در کلینیک ایرانیان هرات بدهند و کارت تاییدیه سلامت در مرز ارائه نمایند و درصورتی که علائمی از جمله تب داشته باشند در مرز دوباره از آنها تست کرونا گرفته می شود.

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمار مبتلایان کرونا واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد حوزه دانشگاه قلیان اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند