Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای جلوگیری از گرسنگی در یمن، ۸۰ درصد جمعیت این کشور نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

خبرگزاری میزان - مدیر یک خیریه مستقر در انگلیس موسوم به «دستان مسلمانان»، وضعیت یمن را بدترین بحران انسانی در ۱۰۰ سال گذشته نمی‎داند.

«عبدالرحمن حسین»، می‎گوید «برای جلوگیری از گرسنگی در یمن، که با قحطی روبرو است و ۸۰ درصد جمعیت بیش از ۳۰ میلیون نفری که به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، به کمک فوری نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی همچنین بر فروپاشی کامل نظام‌های بهداشت و درمان و آموزش یمن، در زمانی که قرار است کمک‌های دولت انگلیس به طور چشمگیری کاهش یابد، اشاره کرده و می‎افزاید «کمک‌های مالی در آن زمان هم کافی نبود و کاهش کمک‌ها وضعیت را حتی بدتر خواهد کرد؛ امنیت غذایی و مراقبت‌های بهداشتی بیشترین آسیب را خواهند دید و بیشتر یمنی‌ها به سازمان‌های غیردولتی و کمک‌ها وابسته هستند.»

«عبدالرحمن حسین»، اظهار داشت «قیمت مواد غذایی در یمن بسیار بالاست، به این معنا که بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند غذایی برای خود و خانواده تهیه کنند.»

بیشتر بخوانید: محاصره مرگبار یمن و رد پای واشنگتن در یک نسل کشی دلایل طرح صلح عربستان برای خاتمه جنگ یمن

«حسین»، همچنین می‎گوید «در عدن که جمعیت آن ۱.۷ میلیون نفر است، خانواده‌ها تنها هر سه روز یک بار آب دریافت می‌کنند و محدودیت زمانی برای دریافت آن وجود دارد و اگر فردی بنا بر دلایلی نتواند آب خود را در آن زمان تامین کند، باید ۳ روز دیگر صبر کند.»

این گزارش همچنین می‎گوید نیمن پیش از جنگ کشور فقیری بود و جنگ منظره ویران کننده تری را نیز در این کشور ایجاد کرده است.»

به گفته یونیسف، در سال جاری میلادی حدود ۲.۳ میلیون کودک یمنی در معرض خطر سوء تغذیه قرار دارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ائتلاف سعودی حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن یمن ائتلاف سعودی حقوق بشر کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر

خسرو کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در این مدت شاهد وقوع بارندگی‌های بهاری خوبی هم در سطح کشور و هم استان هستیم.

وی تصریح کرد: این بارندگی‌ها با توجه به فصل بهار و اقتضای زمانی اکثراً به‌صورت رگباری و به مدت کوتاهی است، یکی دیگر از ویژگی‌های این بارش‌ها نقطه‌ای بودن آن‌ها می‌باشد، که با اقداماتی که از قبل انجام شده، بحث اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری بیان داشت: از آنجایی که تقویم کوچ عشایر توسط تعدادی از عشایر رعایت نشده و قبل از ۲۵ اردیبهشت وارد استان شده‌اند، این افراد در مناطق کوهستانی غافلگیر شدند.

کیانی یادآور شد: با توجه به اخطارهای هواشناسی پیش‌بینی‌ها در این زمینه صورت گرفته و اطلاع‌رسانی‌ها به عشایر از طریق دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته بود.

وی عنوان داشت: فرمانداران، هلال احمر، امور عشایر و سایر سازمان‌های امدادی به بحث امداد و نجات عشایر گرفتار در سیلاب‌ها پرداختند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حدود ۳۵۰ خانوار خصوصاً عشایر در سراسر استان دچار خسارت‌های ناشی از بارندگی به‌صورت معیشتی شدند و امدادرسانی‌ها از زمانی که بارندگی‌ها آغاز شدند و بعد از آن در حال انجام است.

کیانی یادآور شد: با توجه به صعب‌العبور بودن بسیاری از مناطق امدادرسانی‌ها کمی سخت بود و ارزیابی خسارات در حداقل زمان ممکن انجام می‌شود.

وی افزود: در این مدت گزارش‌هایی از ریزش‌های کنار جاده‌ای داشتیم که در حداقل زمان ممکن توسط عوامل راهداری بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاوه‌بر خسارات معیشتی وارده به عشایر، به دام‌ها نیز خساراتی وارد شده است که در حال ارزیابی و جمع‌بندی در این زمینه هستیم.

کیانی تاکید کرد: هواشناسی استان برای امروز و فردا هم پیش‌بینی بارش‌هایی را داشته و لازم است عشایر توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 6098112

دیگر خبرها

  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد