Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@03:48:48 GMT

بی‌خوابی رژیم صهیونیستی با «کابوس دیمونا»

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۶۸۷۰

بی‌خوابی رژیم صهیونیستی با «کابوس دیمونا»

دیمونا که روزی به ادعای مقامات صهیونیستی امن‌ترین مکان جهان بود، با پرتاب موشک از سوریه به رآکتور هسته ای این شهر ثابت شدکه ناامن‌ترین مکان جهان وآسیب‌پذیرترین نقطه رژیم صهیونیستی است،زیرا امروز دیمونا به کابوسی برای مقامات صهیونیستی تبدیل شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: « دیمونا امن ترین مکان در جهان است» این سخن « بنی بتان» شهردار این شهر است که در وصف این شهر گفته بود، اما پرتاب موشک زمین به هوا به سمت رآکتور هسته ای دیمونا، مقامات رژیم صهیونیستی را شوکه کرد و پرسش های بسیاری را در اذهان ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اولین پرسش درباره ماهیت این حادثه و اهداف آن است و دومین پرسش درباره شکست اطلاعاتی و دفاع رژیم صهیونیستی است. این حادثه خواه عمدی یا غیرعمدی و جسورانه نشان داد که رژیم صهیونیستی دربرابر یک چالش بزرگ قرار دارد که پاسخ بازدارندگی دربرابر موشک ها را ندارد.

 

پرتاب این موشک به سمت رآکتور هسته ای دیمونا نشان داد که سامانه گنبد آهنین قدرت بازدارندگی ندارد. برخلاف آنچه مقامات رژیم صهیونیستی درباره این سامانه گفته بودند که برای مقابله با اقدامات افراطی آماده است.

 

پرتاب موشک از پدافند سوریه به عمق خاک سرزمین های اشغالی و رسیدن آن به رآکتور هسته ای دیمونا مقامات صهیونیستی را در یک سردرگمی و بهت فرو برد. پریشانی اولیه و گزارش های متناقض نشانه میزان تعجب و غافلگیری رژیم صهیونیستی نسبت به این وضعیت است.

 

اگر از قصد و نیت و انگیزه این پرتاب موشکی از سوریه عبور کنیم، اما نمی توانیم از شکست اطلاعاتی و دفاعی و موفق نبودن سامانه گنبد آهنین در رهگیری این موشک به سادگی بگذریم. ارتش صهیونیستی چندی پیش رزمایش بسیار گسترده ای را انجام داد که از مقابله با موشک هایی که دیمونا را هدف قرار می داد، حکایت می کرد. در این رزمایش گفته شد که دفاع هوایی در این رژیم برای مقابله با سناریوهای افراطی آماده است.

 

اما این موشک ارتش صهیونیستی را مجبور به اعتراف کرد که این سامانه در ماموریت رهگیری خود شکست خورده است.

 

اگرچه مقامات رژیم صهیونیستی تلاش کردند که برای برقراری آرامش بین ساکنان سرزمین های اشغالی این گونه وانمود کنند که این موشک سوری به طور تصادفی پرتاب شده است و می توانست مهار آن پیامدهایی داشته باشد. اما این سخنان نتوانسته است که آرامش را به منطقه بازگرداند. به طوری که یهودیان صهیونیست اعلام کردند که چرا این رژیم درباره این رآکتور و وخامت وضعیت سخنی تاکنون نگفته است.

 

اما پرسش های دیگری که مطرح می شوند، این است که آیا طرف سوری به عمد موشکی را به عمق خاک رزیم صهیونیستی پرتاب کرده است؟ آیا سیاست جدید عملی را برای مقابله با این رژیم اتخاذ کرده است؟ چگونه سامانه های پدافند هوایی باوجود لایه های بسیار و متفاوت قادر به رهگیری این موشک نبودند؟ این پرسش ها مهم ترین پرسش هایی است که امروز در تل آویو مطرح می شود. پاسخ به این پرسش ها فرصتی را برای رژیم صهیونیستی فراهم می کند تا نیت طرف مقابل تخمین بزند.

 

با این حال، پرتاب این موشک از سوریه پیامدهای منفی برای امنیت رژیم صهیونیستی به همراه داشته است، زیرا این مسئله نشان داد که امکان رسیدن به عمق این رژیم وجود دارد و  این مسئله نگرانی مقامات صهیونیستی را درپی داشته است. زیرا می توان گفت که این رآکتور هسته ای بزرگ ترین نقطه آسیب پذیری این رژیم است.

 

این رآکتور که با مشارکت فرانسوی ها ساخته شده است، سالانه 20 کیلوگرم پلوتونیوم تسلیحاتی مرغوب تولید می کند. گفته شده که این راکتور مواد هسته ای لازم 200 کلاهک اتمی را تامین کرده است، کلاهک هایی که اگر فتیله آنها آتش بگیرد، می تواند کل منطقه را  به هوا بفرست.

 

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان چند سال پیش درباره رآکتور دیمونا گفته بود که سلاح هسته رژیم صهیونیستی که تهدیدی برای همه منطقه است، می تواند به فرصت و تهدیدی علیه این رژیم تبدیل شود.

 

این پرتاب موشک نه تنها شکاف موجود در سامانه رهگیری رژیم صهیونیستی را نشان داد، بلکه توانایی سوریه و محور مقاومت را در پاسخ به این رژیم را آشکار کرد.

 

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم و تحلیگر عرب معتقد است که شاید پرتاب این موشک از سوریه در سالروز جنگ دهم رمضان سال 1973 میلادی که باعث شد رژیم صهیونیستی برتری نظامی را از دست بدهد و آغازی برای شکست های این رژیم باشد، تصادفی نبوده باشد.

 

با این حال می توان گفت که پرتاب این موشک پیکره این رژیم را به لرزه درآورده است و متزلزل بودن آن را برای جهانیان آشکار کرد. به طوری که «بنی بتان» شهردار دیمونا از سخنان سابقش مبنی بر دیمونا امن ترین مکان در جهان عقب نشینی کرد و گفت که "باوجود همه تدابیر حمایتی ما امروز فهمیدیم که امکان رسیدن هرچیزی به دیمونا وجود دارد و امن ترین مکان نیست."

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: دیمونا رژیم صهیونیستی موشک مقامات صهیونیستی رژیم صهیونیستی پرتاب این موشک رآکتور هسته ای امن ترین مکان پرتاب موشک پرسش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»

تصاویر کمتر دیده شده از قرائت دعای توسل قبل از عملیات تا نوشتن نام شهدای اخیر سفارت ایران در دمشق روی موشک‌هایی که به سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی اصابت کرد را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدتی قبل شعری که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در آستانه عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، یک بیت از آن را در جلسه‌ای خواندند منتشر شد؛ در ادامه تصاویری از این شعر و تصاویر کمتر دیده شده از قرائت دعای توسل پیش از عملیات تا نوشتن نام شهدای اخیر سفارت ایران در دمشق روی موشک‌هایی که به سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی اصابت کرد را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 749284

دیگر خبرها

  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی قبل از عملیات «وعده صادق»
  • حزب الله پایگاه خربه ماعر را زیر آتش سنگین قرار داد
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم