Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@00:19:39 GMT

خودمراقبتی از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۷۱۳۵

خودمراقبتی از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند

فلوریا فتحی‌یونسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر ( دیابت، چاقی، فشارخون و ...) هستند، اظهار داشت: با خودمراقبتی فردی ،روانی، اجتماعی و معنوی و تغییر سبک زندگی ، ورزش مناسب، خواب و تغذیه مناسب و مدیریت استرس می‌توان از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: سفیران سلامت می‌توانند نقش مهمی در آگاهی‌بخشی به سلامت خانواده‌ها ایفا کنند.

فتحی‌یونسی با بیان اینکه هر خانه می‌تواند یک پایگاه سلامت تلقی شود، اظهار کرد: سفیران سلامت به عنوان رابط میان بهداشت و خانواده باشند.

به گفته وی، سفیران سلامت نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها دارند.

این کارشناس بهداشت ادامه داد: این قشر می‌توانند در حوزه سلامت اصول اولیه مراقبت بهداشتی را به صورت حضوری یا مجازی در فضای مجازی نشر و گسترش دهند.

فتحی‌یونسی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه اظهار کرد: در شرایط کنونی اولویت ما کروناست و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از ابتلا به این بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

وی یادآور شد: مشارکت مردم با سفیران سلامت و آموزش سفیران سلامت با یکی از اعضای خانواده‌ها می‌توان از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری کرد.

فتحی‌یونسی گفت: مشارکت سفیران سلامت با مرکز بهداشت باید داوطلبانه و آگاهانه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شعار امسال هفته سلامت ساخت جهانی عادلانه تر و سالم‌تر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: هفته سلامت خودمراقبتی جلوگیری از بیماری سفیران سلامت بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام

الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: بیماری آبله گوسفندی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گوسفندان به شمار می‌آید در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند خیلی ساده کل گله را درگیر کند.

وی ادامه داد و گفت: آبله در گوسفندان یک بیماری پوستی می‌باشد که خود را با ضایعات سرتاسری در تمام بدن گوسفندان نشان می‌دهد. این بیماری گوسفند و بز را مبتلا می‌کند و گزارشاتی از وقوع انسانی آن نیز وجود دارد.

جم زاده با توجه به اینکه وجود انواع بیماری در گوسفندان همیشه باعث خسارات زیادی به دامداران می‌شود، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آبله و حفظ سرمایه دامی استان همزمان با کل کشور در سال ۱۴۰۲ واکسیناسیون آبله را در سطح استان با هدف پوشش کامل جمعیت دامی مورد انتظار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر انجام داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ ما ۳۸ کانون بیماری آبله داشته‌ایم خوشبختانه واکسیناسیون گسترده و مانیتورینگ دقیق سبب کاهش تعداد کانون بیماری به ۶کانون در سال ۱۴۰۲ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌