Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از شروع مقتدرانه در لیگ قهرمانان آسیا 2021 و برد پرگل شب گذشته پرسپولیس مقابل گوای هند، به بررسی تمامی بردهای پرگل این تیم در فوتبال آسیا پرداختیم.

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، پرسپولیس که در ۱۹ دوره از مسابقات مختلف فوتبال آسیا (۶ دوره جام باشگاه‌های آسیا، ۳ دوره جام برندگان آسیا و ۱۰ دوره لیگ قهرمانان آسیا) حضور داشته، ۹ حضور در جمع ۴ تیم برتر آسیا (۴ نیمه‌نهایی در جام باشگاه‌های آسیا، ۲ نیمه‌نهایی در جام برندگان آسیا و ۳ نیمه‌نهایی در لیگ قهرمانان آسیا)، ۱ عنوان قهرمانی و ۱ نایب قهرمانی در جام برندگان آسیا و ۲ عنوان نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرخپوشان در ۱۳۲ بازی خود در تاریخ مسابقات باشگاهی آسیا (۳۸ بازی جام باشگاه‌های آسیا، ۱۸ بازی جام برندگان آسیا و ۷۶ بازی لیگ قهرمانان آسیا) موفق به کسب ۶۳ برد (۱۹ برد در جام باشگاه‌های آسیا، ۸ برد در جام برندگان آسیا و ۳۶ برد لیگ قهرمانان آسیا) شده‌‍‌اند که به طور کلی ۱۴ برد پرگل (با زدن ۴ گل یا بیشتر) در تاریخ فوتبال آسیا به ثبت رسانده‌اند.

1) جام باشگاه‌های آسیا 1969؛ پرسپولیس 4-2 پراک مالزی

پرسپولیس به عنوان اولین تیم ایرانی تاریخ مسابقات باشگاهی در قاره‌ی آسیا با سرمربیگری مرحوم پرویز دهداری  در اولین دوره از مسابقات جام باشگاه‌های آسیا حاضر شد که در تاریخ 30 دی 1347 و در دومین بازی خود در مرحله‌ی گروهی توانست با گل‌های غلام وفاخواه(2بار)، رضا وطنخواه و همایون بهزادی با نتیجه‌ی 4-2 مقابل پراک مالزی به برتری برسد.

پرسپولیس 2) جام باشگاه‌های آسیا 1969؛ پرسپولیس 4-0 کولون موتور هنگ‌کنگ

3 بهمن 1347 در سومین بازی پرسپولیس در مرحله‌ گروهی جام باشگاه‌های آسیا 1969، سرخپوشان توانستند با گل‌های غلام وفاخواه(3بار) و حسین کلانی با نتیجه‌ی قاطعانه پرگل 4-0 مقابل کولون موتور هنگ‌کنگ به پیروزی برسند.

پرسپولیس 3) جام باشگاه‌های آسیا 1989؛ پرسپولیس 5-0 ساندرز سریلانکا

26 خرداد 1368 در اولین بازی گروهی جام باشگاه‌های آسیا 1989، پرسپولیس با سرمربیگری مسعود معینی (بازیکن سابق تاج، دارایی و اکباتان)، در مقابل ساندرز سریلانکا با نتیجه‌ی قاطعانه 5-0 به پیروزی دست یافت. گل‌های پرسپولیس در این مسابقه را فرشاد پیوس(2بار)، محمدحسن انصاریفر(2بار) و ضیا عربشاهی به ثمر رساندند.

4) جام برندگان آسیا 1990؛ پرسپولیس 9-0 پنجاب پاکستان

30 آذر 1369 پرسپولیس به عنوان اولین نماینده‌ی ایران در تاریخ جام برندگان آسیا(جام‌درجام آسیا) با سرمربیگری علی پروین، در این مسابقات حاضر شد که در اولین بازی با 9 گل حریف پاکستانی خود را در هم کوبید. گل‌های پرسپولیس را در این مسابقه حسن شیرمحمدی، مجتبی محرمی و فرشاد پیوس(7بار) به ثمر رساندند. پیوس با به ثمر رساندن 7 گل در یک مسابقه، در تاریخ مسابقات باشگاهی فوتبال آسیا رکوردار است.

پرسپولیس 5) جام برندگان آسیا 1990؛ پنجاب پاکستان 2-4 پرسپولیس

9 دی 1369 در دیدار برگشت مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی اولین دوره‌ی جام برندگان آسیا، پرسپولیس باز هم به پنجاب پاکستان رحم نکرد و در خانه‌ی حریف با نتیجه‌ی 4-2 و باگل‌های مجتبی محرمی(3بار) و فرشاد پیوس به برتری رسید.

6) جام باشگاه‌های آسیا 97-1996؛ پرسپولیس 5-0 آلیما قزاقستان

9 شهریور 1375 پرسپولیس در بازی برگشت پلی‌آف دوم جام باشگاه‌های آسیا 97-96 با سرمربیگری استانکو پوکله‌پوویچ توانست شکست دور رفت را جبران کند و با گل‌های کریم باقری، علی دایی(2بار)، افشین پیروانی و رضا ترابیان با نتیجه‌ی پرگل 5-0 آلیمای قزاقستان را شکست دهد.

پرسپولیس 7) جام باشگاه‌های آسیا 97-1996؛ پرسپولیس 4-1 الزورا عراق

9 اسفند 1375 و در مسابقه‌ی رده‌بندی جام باشگاه‌های آسیا 97-96 پرسپولیس توانست با نتیجه‌ی 4-1 الزورا عراق را شکست دهد و به عنوان سومی آسیا برسد. گل‌های پرسپولیس در این بازی را ادموند بزیک، مهدی مهدوی‌کیا و کریم باقری(2بار) به ثمر رساندند.

پرسپولیس 8) جام باشگاه‌های آسیا 01-2000؛ الوکره قطر 2-4 پرسپولیس

3 شهریور 1379 در بازی رفت پلی‌آف اول جام باشگاه‌های آسیا 01-2000، پرسپولیس با سرمربیگری علی پروین در دوحه قطر در برابر الوکره این کشور قرار گرفت که با گل‌های علی کریمی(2بار)، علی اکبریان و حمید استیلی توانست 4-2 حریف قطری خود را شکست دهد.

9) جام باشگاه‌های آسیا 01-2000؛ پرسپولیس 5-1 الوکره قطر

17 شهریور 1379 و در بازی برگشت پلی‌آف، پرسپولیس بازهم حریف قطری خود را درهم کوبید و با گل‌های پایان رافت، علیرضا امامی‌فر، بهروز رهبری‌فرد، علی کریمی و بهنام سراج با نتیجه‌ی 5-1 مقابل الوکره قطر به برتری رسید.

پرسپولیس 10) لیگ قهرمانان آسیا 2003؛ پرسپولیس 4-1 نیسا ترکمنستان

پرسپولیس در اولین دوره‌ی لیگ قهرمانان آسیا نیز به عنوان نماینده‌ی کشورمان در مسابقات حضور داشت و 22 اسفند 1381 با سرمربیگری علی پروین، در سومین بازی گروهی خود با گل‌های حسن خان‌محمدی(2بار)، یحیی گل‌محمدی و امیرحسین اصلانیان توانست نیسا ترکمنستان را با نتیجه‌ی 4-1 شکست دهد.

پرسپولیس 11) لیگ قهرمانان آسیا 2012؛ پرسپولیس 6-1 الشباب امارات

2 فروردین 1391 پرسپولیس در دومین بازی گروهی خود در لیگ قهرمانان آسیا 2012 با سرمربیگری مصطفی دنیزلی، جشنواره گل به راه انداخت و دومین برد قاطعانه تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را به ثبت رساند.

سرخپوشان در این دیدار با گل‌های ایمون زاید (3بار)، غلامرضا رضایی، علی کریمی و امیرحسین فشنگچی توانستند الشباب امارات را نیز 6 تایی کنند و بانتیجه‌ قاطع 6-1 به برتری برسند.

پرسپولیس 12) لیگ قهرمانان آسیا 2017؛ پرسپولیس 4-2 الوحده امارات

18 اردیبهشت 96 پرسپولیس در آخرین بازی مرحله‌ گروهی با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ در ورزشگاه آزادی برابر الوحده‌ی امارات قرار گرفت. پرسپولیس که برای صعود به نیاز به برد در این مسابقه داشت، با هت تریک مهدی طارمی و تک گل سروش رفیعی توانست الوحده امارات را 4-2 شکست دهد تا به عنوان تیم دوم به مرحله‌ی حذفی رقابت‌ها صعود کند.

پرسپولیس 13) لیگ قهرمانان آسیا 2020؛ پرسپولیس 4-0 الشارجه امارات

3 مهر 1399، پرسپولیس در آخرین بازی مرحله‌ گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2020 در مقابل الشارجه امارات قرار گرفت. پرسپولیس که برای صعود از گروه نیاز مبرمی به برد دراین مسابقه داشت با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی در برابر حریف اماراتی خود قرار گرفت.

الشارجه که در دوبازی قبلی خود بردهایی پرگل و قاطعانه کسب کرده بود، در برابر خط آتش پرسپولیس تسلیم شد و با نتیجه‌ی پرگل 4-0 مغلوب پرسپولیس شد. گل‌های پرسپولیس در این مسابقه را شجاع خلیل‌زاده، عیسی آل‌کثیر، وحید امیری و مهدی عبدی به ثمر رساندند تا پرسپولیس به عنوان صدرنشین گروه به مرحله‌ی یک‌هشتم‌ نهایی مسابقات راه پیدا کند.

پرسپولیس 14) لیگ قهرمانان آسیا 2021؛ پرسپولیس 4-0 گوا هند

3 اردیبهشت 1400، پرسپولیس در چهارمین بازی مرحله‌ گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی در برابر گوا هند قرار گرفت و با نتیجه‌ی قاطع 4-0 حریف خود را شکست داد و با ثبت چهارمین برد متوالی، مقتدرانه‌ ترین شروع تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را به ثبت رساند.

گل‌های پرسپولیس در این مسابقه را شهریار مغانلو، مهدی ترابی، عیسی آل‌کثیر و کمال کامیابی‌نیا به ثمر رساندند.

محمدرضا قاسمی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا شهریار مغانلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

پرسپولیس فصل قبل مجوز حرفه‌ای گرفت و به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد، اما باید این مجوز را برای فصل آینده هم تمدید کند.

استقلال نیز پس از دو فصل ناکامی مطلق در گرفتن مجوز حالا عزم خود را جذب کرده تا بتواند به لیگ قهرمانان بازگردد، ولی به نظر می‌رسد حتی اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، هر دو باشگاه یک معضل بزرگ دارند که باید آن را مرتفع کنند و در غیر این صورت دردسرهایشان تمام نمی‌شود. از قرار معلوم یکی از مواردی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور جدی روی آن دست گذاشته و تاکید دارد حتماً باید حل شود، شرایط ورزشگاه آزادی و محقق نشدن شرایط مد نظر بازرسان است.

استقلال و پرسپولیس هر دو از ورزشگاه آزادی برای بازی‌های خانگی خودشان در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می‌کنند، ولی سیستم خروج اضطراری این استادیوم هنوز توسط ناظران AFC تایید نشده است و اگر تا زمان تعیین شده چنین اتفاقی صورت نگیرد آنگاه هیچ بعید نیست این دو تیم مجبور شوند بازی‌های خودشان را به استادیوم دیگری ببرند یا اینکه تعداد تماشاگرانشان را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش بدهند. البته طرافیان هر دو باشگاه مدعی‌اند برای رفع نقص موجود تا اواسط تابستان فرصت باقی است و روند بازسازی می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • انگیزه سرمربی الهلال: فرصت جدید برای موفقیت!
  • نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!
  • العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • نماینده ژاپن با برد در ضربات پنالتی فینالیست آسیا شد
  • کرسپو و کیول: از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا
  • صعود نماینده ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • العین با عبور از الهلال به فینال رسید