Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز(پنجم اردیبهشت) کار واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان به پایان می رسد، گفت: از این هفته با ورود محموله جدید واکسن کار واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج، بیماران سرطانی و نیز سالمندان بالای 80 سال آغاز می شود.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تزریق بیش از 25 هزار دُز واکسن کرونا در سطح استان گفت: تاکنون بیش از 10 هزار دُز واکسن "اسپوتنیک"، "بهارات" و "سینوفارم" با اولویت کادر بهداشت و درمان و جانبازان بالای 50 درصد در سطح استان تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین محموله 15 هزار و 480 دُزی واکسن "آسترازنکا" وارد استان شد که برای تکمیل واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و جانبازان بالای 50 درصد مورد استفاده قرار گرفت.

شاه آبادی تصریح کرد: این هفته هم محموله جدیدی از واکسن کرونا حاوی بیش از 9 هزار دُز واکسن به استان تحویل می شود که با اولویت سالمندان بالای 80 سال، بیماران خاص و صعب العلاج و بیماران سرطانی تزریق خواهد شد.

وی در خصوص نحوه شناسایی این افراد برای تزریق واکسن گفت: بیماران خاص و صعب العلاج و نیز بیماران سرطانی دارای پرونده درمانی در معاونت درمان هستند و از قبل شناسایی شده اند.

وی افزود: در خصوص سالمندان بالای 80 سال نیز کار شناسایی این افراد از قبل توسط مراکز بهداشت انجام شده و این افراد در سامانه "سیب" دارای پرونده الکترونیکی هستند.

شاه آبادی با بیان اینکه هنوز در خصوص فرآیند تزریق واکسن به این افراد تصمیم گیری نشده، گفت: این احتمال هست که در مرحله اول فراخوان دهیم که این افراد به 15 مرکز جامع سلامت مراجعه کرده و در آنجا کار تزریق واکسن انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان مراجعه برای برخی سالمندان بالای 80 سال وجود ندارد، نیاز است که سازوکارهایی در این زمینه اندیشیده شود که در حال تدوین این سازوکارها هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا خیز چهارم کرونا واکسن کرونا سالمندان بالای 80 سال بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید