Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیمات دوگانه درباره برقراری تورهای خارجی و ممنوعیت سفر به عتبات عالیات، گفت: تصمیم رئیس جمهور درباره سفرها باعث پیک چهارم کرونا شد. - اخبار اجتماعی -

جواد نیک بین در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره برقراری تورهای خارجی به کشورهایی مانند ترکیه و ممنوعیت سفر به عتبات عالیات، اظهار کرد: هرجا که تجمع وجود داشته باشد احتمال انتقال ویروس نیز قوت می گیرد بنابراین فرقی بین مسجد و لب دریا و یا عزا و شادی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مسئله درباره سفر به کشورهایی مانند ترکیه و عتبات نیز صدق می کند و افرادی که بین آنها فرق می گذارند، در هر جایگاهی که باشند تفاوت غیر عالمانه ای گذاشته اند زیرا ویروس موجود قابل تعلیم نیست و نمی توان تعلیم داد که در چه اماکنی نرود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره علت تصمیم های دوگانه درباره این موضوع، تصریح کرد: دولت به جای اینکه به فکر سلامت مردم باشد به فکر صنعت گردشگری و روابطش با کشورهاست. اگر دولت به این فکر نبود سفر در ایام نوروز را آزاد نمی کرد  تا مردم سفر کنند و پیک چهارم آغاز شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری اعلام کرد مردم با رعایت پروتکل ها می توانند سفر بروند؛ این تصمیم غیرعاقلانه پیک چهارم و مرگ و میر روزانه 300 الی 400 نفر در کشور را ایجاد کرد.

نیک بین گفت: تصمیم ها باید دائمی و معقول باشد؛ زمانی  که تصمیم می گیریم سفر ممنوع باشد نباید بین ترکیه و عراق فرقی وجود داشته باشد، مگر اینکه وضعیت یک کشور سفید باشد که در این شرایط هم ممکن است ما ناقل ویرویس باشیم و این کار اخلاقی نیست بنابراین باید باید همه سفرها مدتی ممنوع باشد تا چرخه ویروس قطع شود.

اعزام زائر به‌صورت کاروانی و انفرادی به عتبات عالیات همچنان ممنوع استگزارش/ سفرهای توریستی به کشورهای آلوده به کرونا "آری"؛‌ سفرهای زیارتی عتبات عالیات عراق "خیر!"آزادی سفرهای توریستی به ترکیه و ممنوعیت سفرهای زیارتی عتبات!دولت باید پاسخگوی چرایی عدم لغو پروازهای ترکیه و آغاز موج چهارم کرونا باشدبرقراری "تورهای ترکیه" کدام مشکل کشور را حل کرد؟!تعطیلی هیئت‌ها و مساجد در ماه رمضان و برقراری سفرهای تفریحی به ترکیه!سیاست یک بام و دو هوای ستاد کرونا درباره ترکیه و عراق / تداوم فعالیت تورهای گردشگری ترکیه/ به ابهام مردم پاسخ دهید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا گردشگری ترکیه عتبات عالیات شهر تهران ویروس کرونا گردشگری ترکیه عتبات عالیات شهر تهران عتبات عالیات پیک چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد

به گزارش صدای ایران از انتخاب، اردوغان که در یک گردهمایی ابراز همبستگی با فلسطینیان از طریق ویدیو سخن می‌گفت، افزود: «مرکز راداری در کورجیک [استان ملطیه]هیچ ربط، ارتباط، و پیوندی با هیچ کشوری بجز امنیت کشورمان و متحدانمان ندارد و نمی‌تواند داشته باشد.»

رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد کشورش روابط دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل را کاهش داده و محدودیت‌های تجاری بیشتری علیه اسرائیل وضع خواهد کرد.


به گفته او، از منظر تجاری، ترکیه تنها کشوری است که در ۵۴ گروه کالایی محدودیت علیه اسرائیل وضع کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه شنبه این هفته با یک هیئت حماس به سرپرستی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در استانبول دیدار کرد.

به گفته عباس ولی، استاد علوم سیاسی، ترکیه تحت رهبری اردوغان حماس را بر تشکیلات خودگردان فلسطینی ارجح می‌داند.

آلومینیوم، فولاد، محصولات ساختمانی، سوخت جت، و کود‌های شیمیایی از جمله محصولاتی هستند که ترکیه صادرات آنها به اسرائیل را محدود کرده است.

اسرائیل نیز در واکنش به این اقدام ترکیه، برخی محصولات این کشور را ممنوع کرده است.

دیگر خبرها

  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد