Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمید ملانوری» در پیامی به مناسبت پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس با یادآوری این کلام امام خمینی (ره) که "شن‌ها در طبس مأمور الهی بودند" ادامه داد: وقتی ۴۱ سال پیش، شن‌ها در صحرای طبس، ابابیل شدند و مأموریت یافتند تا راه بر سپاه ابرهه زمان ببندند و نقشه‌های آمریکاییان را در عملیات پنجه عقاب نیروی دلتا درهم شکنند، به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) "اولین باری بود که دخالت نظامی در این مناطق انجام گرفت" اما ثابت کرد "کشور عزیز و ملت بزرگ و منطقه‌ تاریخی ما، آزمایشگاه چه تجربه‌های بزرگی است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: واقعه صحرای طبس، نه یک واقعه ساده و فراموش شدنی بلکه شاهد مثالی ارزنده بر اثبات قدرت فائقه الهی بود که "وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ" و نشان داد وقتی نظامی بُن مایه الهی و اسلامی دارد، تمام امدادهای غیبی قیام خواهند کرد تا در اثبات حقانیت و دفاع از آن، همه مکر و دسیسه‌های دشمنان را به خودشان برگردانند، چرا که "وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرِینَ‌".

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: گرامیداشت و یادآوری ماجرای رسوایی استکبار در میدان‌های مصاف با ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی، ضرورتی انکارناپذیر برای شناساندن چهره واقعی دشمنانی است که در طول تاریخ، همواره برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند اما به لطف حضرت باری‌تعالی و با اتحاد و همبستگی مردم همیشه در صحنه، هماره تجربه‌ای جز شکست عایدشان نشده است.

وی افزود: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید اسلام "محمد منتظر قائم"، شهید سرافراز این واقعه تاریخی و ادای احترام به مقام شامخ همه شهدای اسلام، از درگاه حضرت احدیت سربلندی مسلمین جهان را در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج) مسئلت دارم. امید که در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب (حفظه الله)، ادامه دهنده راه شهدا و شاهد اضمحلال بیش از پیش مستکبران و ستم‌پیشگان جهان باشیم.

عملیات نظامی آمریکا با نام «پنجه عقاب» از سوی نیروهای ویژه ارتش این کشور (دلتا فورس) با هدف آزادسازی جاسوسان خود که در بند دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تهران بودند، طراحی و اجرا شد.

۶ فروند هواپیما و هشت فروند بالگرد نظامی آمریکا وارد فضای پروازی ایران شدند ولی پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ چند فروند بالگرد و هواپیمای آنها بر اثر نقص فنی و وقوع توفان شن در صحرای طبس از بین رفت و دچار شکست خفت‌بار شدند. 

در این حادثه که از آن به عنوان امداد الهی یاد می‌شود، هشت تن از نیروهای آمریکایی کشته شدند و باقیمانده نیروها فرار کردند بدین‌ ترتیب پنجه عقاب به طور کامل شکست.

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری محور طبس به یزد قرار دارد و هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسوولان در شهرستان طبس برگزار و یاد شهید "محمد منتظر قائم" نخستین فرمانده سپاه استان یزد که در این محل به شهادت رسید، نیز گرامی داشته می‌شود.

براساس تصمیمات اتخاذ شده مراسم گرامیداشت واقعه صحرای طبس امسال به جهت محدودیت‌های ماه رمضان و شیوع کرونا، به صورت محوری با مرکزیت بیرجند و در حسینیه جماران برگزار می‌شود و همزمان گروهی نیز برای تولید برنامه‌های متناسب و پخش از شبکه‌های سراسری در محل واقعه مستقر شدند.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران حمید ملانوری خراسان جنوبی طبس نظامیان آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران حمید ملانوری خراسان جنوبی انقلاب اسلامی ایران حمید ملانوری خراسان جنوبی طبس نظامیان آمریکایی اخبار کنکور صحرای طبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران

به گزارش همشهری آنلاین، در پی تغییرات جوی و بارندگی های چند روز اخیر بارش تگرگ به منازل و خودروها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی خسارت زد.

کد خبر 849201 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم طوفان باران استان خراسان جنوبی

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • عکس| خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • دیدار استاندار ایلام با خانواده شهید فیضی زاده