Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@06:33:31 GMT

معمار ایرانی نامزد جایزه معماری «ادکس» شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۸۲۷۴

معمار ایرانی نامزد جایزه معماری «ادکس» شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا جایزه ادکس/ Awards for Design Excellence یکی از جوایز مهم و معتبر در زمینه طراحی در صنعت معماری و طراحی داخلی است که توسط مجله آمریکایی دیزاین/ Design Journal از سال ۱۹۸۸ راه اندازی شده است.

هیاتی متشکل از معماران حرفه ای بین المللی ولی ناشناخته برای شرکت کنندگان، وظیفه قضاوت آثار را در این جایزه برعهده دارند تا بهترین نمونه های معماری و طراحی ساختمان را در هر سال به علاقه مندان این حوزه معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جایزه که شامل بخش‌های مختلف از جمله بناهای مسکونی، بناهای تجاری و دولتی است هر ساله از ماه ژانویه (دی/ بهمن) پذیرای آثار است و نتیجه قضاوت داوران تا آوریل (فروردین/ اردیبهشت) اعلام می شود. آثاری که بعد از ۱۰ ژانویه هر سال ثبت شده باشند، در روند داوری سال بعد قرار خواهند گرفت.

دو پروژه پردیس خانه و کبوترخانه حاصل طراحی برادران کیوانی در بخش بناهای مسکونی این جایزه نامزد شده اند.

ساختمان ویلایی کبوترخانه که در سال ۱۳۸۸ در بابل اجرا شده است، خانه ای برای ارتباط بهتر و بیشتر انسان با طبیعت، برگرفته از الگوی کهن معماری ایرانی است؛ خانه ویلایی که فضایی را به پرندگان اختصاص داده تا تعاملی بین انسان و پرندگان شکل گیرد. 

بنای پردیس خانه

پردیس خانه نیز بنایی مسکونی در تهران با الهام از باغ‌های معلق بابل همچنین باغ تخت شیراز طراحی و ساخته شده است. این بنا طبقه طبقه است و در طبقات مختلف آن درخت و گل و گیاه طراحی شده است. روف گاردن (بام‌باغ)، لابی سراسر گیاه و درخت در طبقات و اندازه‌های مختلف از جمله عناصری هستند که در این پروژه استفاده شده‌اند.

 نیما کیوانی کارشناس ارشد معماری، کارشناس مرمت و احیا بناهای تاریخی، مدرس دانشگاه در رشته‌های معماری و مرمت ابنیه است. نیما و سینا کیوانی (گروه معماری کیوانی و همکاران) پیش از این هم با طراحی و اجرای پروژه‌های معماری ارسی خانه، مهرخانه، و پردیس خانه توانسته اند جوایز مختلف معتبر بین المللی را از آن خود کنند. نیما کیوانی در سال جاری به عنوان داور جایزه بین‌المللی «لوپ دیزاین» پرتغال نیز انتخاب شده است.

مقالاتی از آثار آنان در بسیاری مجلات و کتاب های معتبر معماری جهان به چاپ رسیده است. ساختمان مسکونی اُرسی‌خانه که توسط آنان طراحی شده در سال ۲۰۱۶ میلادی توانست برنده‌ مدال برنز بخش ساختمان‌های مسکونی مسابقه‌ دیزاین یکی از معتبرترین مسابقات بین‌المللی طراحی دنیا در ایتالیا، بشود. همچنین در سال ۲۰۱۷ به عنوان بهترین ساختمان مسکونی سال در جایزه معمار خاورمیانه انتخاب شد.

برچسب‌ها بنای مسکونی جایزه معماری معماری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنای مسکونی جایزه معماری معماری بنای مسکونی جایزه معماری معماری اخبار کنکور پردیس خانه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپرگل باورنکردنی شهاب زاهدی نامزد جایزه پوشکاش | ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ این مهاجم که قبل از نقل و انتقالات زمستانی، در ۱۶ مسابقه لیگ برتر ایران ۶ گل به ثمر رسانده و یک گل هم در لیگ قهرمانان آسیا زده بود، امروز توانست در هشتمین بازی در جِی لیگ ژاپن به آمار دوران حضورش در همین فصل برای سرخ‌پوشان برسد و به درخشش خیره کننده‌اش در باشگاه آویسپا فوکوکا ادامه بدهد.

زاهدی که مثل هفته‌های گذشته جِی لیگ ژاپن امروز هم در ترکیب آویسپا فوکوکا قرار گرفته و تنها مهاجم تیمش مقابل قهرمان ۲۰۰۸ آسیا بود، توانست در همان نیمه اول با یک شلیک دیدنی دروازه گامبا اوساکا را باز کند و ششمین گل فصل خود را به زیباترین شکل ممکن به ثمر رساند.

کد خبر 849007 منبع: مهر برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال

دیگر خبرها

  • محبی کاندیدای بهترین لژیونر تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه
  • سوپرگل شهاب زاهدی نامزد جایزه پوشکاش شد
  • فیلم|گل فوق العاده شهاب زاهدی مقابل گامبا اوزاکا از زمین خودی/گل مهاجم ایرانی نامزد جایزه پوشکاش
  • سوپرگل باورنکردنی شهاب زاهدی نامزد جایزه پوشکاش | ویدئو
  • فیلم/«شهاب زاهدی» نامزد جایزه «پوشکاش»
  • بهره‌برداری از بلندترین آسمان‌خراش مسکونی جهان در سال ۲۰۲۸