Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن آخرین مواضع این گروه مقاومتی در قبال متجاوزان سعودی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وی خطاب به متجاوزان سعودی گفت: از تبعیت کورکورانه از بیگانگان دست بکشید، چرا که آنها به سرزمین خودتان نیز چشم طمع دارند. قبل از اینکه فرصت از دست برود به خود بیایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی جنبش أنصارالله یمن همچنین به بمباران شدید استان مأرب توسط سعودی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: آنها به صورت گسترده مأرب و به ویژه منطقه صرواح را مورد هدف قرار می‌دهند. این حملات نه تنها موجب قدرتمند شدن مزدوران سعودی در مأرب نشده است، بلکه در مواردی، خودِ آنها را هدف قرار داده است.

گفتنی است، سلسله پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد با متجاوزان سعودی در جبهه مأرب همچنان ادامه دارد. نیروهای مقاومت یمن طی روزهای اخیر دستاوردهای مهمی را در جبهه مذکور به دست آورده است؛ دستاوردهایی که عربستان سعودی را بر آن داشته است تا برای نجات خود از باتلاق، به قدرت‌های بین‌المللی متوسل شود.

در یکی از آخرین دستاوردها، نیروهای مقاومت یمن موفق شدند سیطره خود بر رشته کوه‌های استراتژیک «البَلَق» را تکمیل کنند. این در حالی است که یمنی‌ها پیشتر کنترل بخش‌هایی از این رشته‌کوه‌ها را به دست گرفته بودند. رشته کوه‌های البَلَق از موقعیت جغرافیایی استراتژیکی برخوردار هستند، چرا که در مقابل سدّ مأرب قرار گرفته‌اند.

دستاوردهای میدانی نیروهای یمنی به ویژه در جبهه مأرب موجب شده است تا عربستان سعودی به منظور نجات خود از باتلاق دست به دامان قدرت‌های بین‌المللی شود. سعودی‌ها به همین منظور به شورای امنیت سازمان ملل متحد متوسل شدند تا شاید این نهاد بین‌المللی بتواند در عرصه سیاسی کاری برای آنها انجام دهد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز با هدف کمک به ائتلاف متجاوز سعودی با انتشار نامه‌ای، در اقدامی عجیب عملیات‌های نظامی نیروهای مقاومت علیه متجاوزان را محکوم کرد و خواستار توقف هرچه سریع‌تر این عملیات‌ها شد! شورای امنیت سازمان ملل همچنین عملیات‌های نظامی مقاومت یمن را غیرقانونی توصیف کرد! این اقدام جانبدارانه شورای امنیت سازمان ملل متحد واکنش «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن را در پی داشت.

از سوی دیگر، جنگنده‌های رژیم سعودی به منظور ممانعت از تداوم پیشروی نیروهای مقاومت یمن در جبهه مأرب، مناطق مختلف این استان را طی روزهای اخیر هدف سنگین‌ترین حملات هوایی قرار داده‌اند.

کد خبر 5196988 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن انصارالله محمد عبدالسلام عربستان سعودی جنگ 2015 یمن ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین افغانستان ایران عربستان سعودی ولادیمیر پوتین سوریه ترکیه جو بایدن اخراج دیپلمات برجام شورای امنیت سازمان ملل نیروهای مقاومت مقاومت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات

وزارت امور خارجه سودان عدم حمایت ابوظبی از نیروهای واکنش سریع را کوتاهترین راه برای پایان دادن به نبرد در این کشور دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چندی قبل سودان با متهم کردن امارات به حمایت تسلیحاتی از نیروهای واکنش سریع به شورای امنیت شکایت کرد. ابوظبی در سازمان ملل رسما این اتهام را رد کرد و وزارت امور خارجه امارات یکشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای خواستار پایان یافتن نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع شد و اعلام کرد: ابوظبی خواهان حل و فصل بحران داخلی سودان از طریق سیاسی و تشکیل یک دولت مدنی در آن کشور است.

وزارت امور خارجه سودان در واکنش به این بیانیه اعلام کرد: عدم حمایت تسلیحاتی ابوظبی از نیروهای واکنش سریع کوتاهترین راه برای پایان دادن به نبرد در سودان است.

در بیانیه وزارت امورخارجه سودان آمده‌است: وزارت امورخارجه امارات می‌داند که کوتاهترین راه برای پایان دادن به نبرد در سودان این است که دولت ابوظبی ارسال سلاح و مزدور به نیروهای واکنش سریع را متوقف کند بویژه هنگامی که روشن شده نیروهای واکنش سریع نمی‌تواند در مقابل ارتش مورد حمایت مردم مقاومت کند.

جنگ لفظی سودان علیه امارات

به نوشته روزنامه سودان تریبون، این وزارت خانه در بیانیه خود تصریح کرد: جهان از نقش امارات در نبرد تحمیلی بر سودان آگاه است و می‌داند ابوظبی از نیروهای واکنش سریع حمایت می‌کند که این نیروها بدترین جنایات را علیه شهروندان سودانی مرتکب شده‌اند.

وزارت امور خارجه سودان بیانیه همتای اماراتی خود را ریختن اشک تمساح برای قربانی خواند و از شورای امنیت خواست تا تدابیر لازم را برای پایبندی ابوظبی به قوانین بین‌المللی اتخاذ کند و به خصومت امارات علیه سودان و مردم آن پایان دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • تصاویر جدید از تمرین نیروهای مقاومت برای ورود به شهرک‌های صهیونیستی | ویدئو
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه