Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان در تماسی  تلفنی درباره وضعیت منطقه قره باغ کوهستانی، گفتگو کردند.

سرویس مطبوعاتی کرملین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف با رضایت خاطر نشان کردند که به لطف تلاش‌های صلحبانان روسی، اوضاع در منطقه همچنان پایدار و آرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات عالی دو کشور همچنین درباره همکاری‌های دوجانبه بر سر موضوعات از جمله در زمینه انرژی، نظرات مشترکی داشتند.

علاوه بر این، نیکول پاشینیان در خصوص تحولات سیاسی داخلی ارمنستان به ویژه ارتباط با انتخابات زودهنگام پارلمانی که قرار است در ژوئن برگزار شود، با رئیس جمهور روسیه بحث و تبادل نظر کرد.

این گفتگوی تلفنی از جانب  طرف ارمنی انجام شده است.

چندی پیش، وزارت دفاع روسیه از کمک‌های بشردوستانه نیرو‌های حافظ صلح روسیه به شهر خان کندی در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ خبر داد که این منطقه پاییز گذشته شاهد تشدید درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بود.

درگیری‌های مجدد بین آذربایجان و ارمنستان در ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۲۰، با نبرد‌های شدید در منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد. باکو و ایروان از فوریه ۱۹۸۸، بر حاکمیت قره باغ کوهستانی اختلاف دارند.

در ۹ نوامبر سال ۲۰۲۰، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر‌ ارمنستان بیانیه مشترکی در مورد آتش بس کامل در قره باغ کوهستانی امضا کردند.

بر اساس این سند، طرف‌های آذربایجانی و ارمنی در مواضعی که حفظ کرده بودند، متوقف شدند و نیرو‌های حافظ صلح روسی در امتداد خط تعامل در قره باغ و در امتداد خطوط ارتباطی لاچین که ارمنستان و قره باغ را به هم متصل می‌کند، مستقر شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه کوهستانی قره باغ نخست وزیر ارمنستان رئیس جمهور روسیه رئیس جمهور قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس

رئیس‌جمهور بلاروس به ورزشکاران شرکت کننده کشورش در المپیک پاریس به خاطر رقابت در وضعیت بی‌طرف توصیه ویژه‌ای کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الکساندر لوکاشنکو موضع خود در مورد حضور ورزشکاران این کشور در بازی‌های المپیک 2024 در وضعیت بی‌طرف را ابراز کرد.

رئیس‌جمهور بلاروس در جریان یک سفر کاری به منطقه موگیلف گفت: رقابت کار یک ورزشکار است. اگر قبلاً انتخاب شده‌اید و در وضعیت خنثی به آنجا (المپیک پاریس) می‌روید، "به صورت آنها بکوبید".

واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود. در دسامبر 2023، کمیته بین‌المللی المپیک به روس‌ها و بلاروس‌ها اجازه داد تا با پذیرش معیارهای خاص و در وضعیت بی‌طرف در مسابقات شرکت کنند،  پیش از این، IOC از ایجاد کمیته ویژه‌ای خبر داده بود که انطباق ورزشکاران با پاسپورت‌های روسیه و بلاروس را با قوانین خاصی بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه