Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@00:18:25 GMT

پروسه ریکاوری پرسپولیس در هند آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۸۷۵۱

شاگردان یحیی گل‌محمدی جمعه شب در آغاز دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق شدند با چهار گل مغانلو، ترابی، آل‌کثیر و کامیابی‌نیا میزبان بازی‌های گروه پنج را شکست دهند و امتیازات‌شان را به عدد ۱۲ برسانند. در دیگر دیدار این گروه الوحده با یک گل الریان را شکست داد و ۷ امتیازی شد. هر چند الوحده هنوز روی کاغذ شانس دارد که بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرد و همچنین با توجه به اینکه فقط تیم‌های نخست به صورت مستقیم صعود می‌کنند و ۶ تیم از بین تیم‌های دوم شانس رسیدن به دور حذفی را پیدا می‌کنند، سرخ‌ها با کسب ۱۲ امتیاز حتی اگر صدرنشین نشوند قطعا جزو ۶ تیم برتر دوم قرار خواهند گرفت و راهی دور بعد می‌شوند، چراکه در بین تیم‌های دوم فعلی گروه‌ها بعید است تیمی به این تعداد امتیاز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یحیی گل‌محمدی که تقریبا از برد تیمش مقابل حریف هندی مطمئن شده بود در بازی با این تیم تقریبا از اکثر نفرات نیمکت‌نشینش استفاده کرد تا بازیکنان اصلی کمی استراحت کنند. دلیل این تصمیم را نه در ایالت گوآ و نگرانی از رویارویی با الوحده و الریان که در ایران و اتفاقاتی که آخر هفته گذشته رخ داد باید جست‌وجو کرد. در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر که هفته گذشته برگزار شد سپاهان به عنوان جدی‌ترین مدعی قهرمانی در کنار پرسپولیس و استقلال توانست با یک گل از سد نساجی عبور کند و با یک بازی بیشتر به صدر جدول برسد. این در حالی است که بازی بعدی سپاهان روز ۱۷ اردیبهشت مقابل پرسپولیس است. پرسپولیسی که تازه نهم اردیبهشت آخرین بازی مرحله گروهی‌اش مقابل الریان را انجام داده و تازه می‌خواهد عازم تهران شود و ممکن است سازمان لیگ در فاصله دهم تا هفدهم بخواهد بازی عقب افتاده پرسپولیس و ذوب‌آهن را برگزار کند. این یعنی سرخ‌ها علاوه بر فشار وحشتناکی که در لیگ قهرمانان آسیا متحمل شده‌اند و هر سه روز بازی کرده‌اند حتی فرصت استراحت و ریکاوری مناسب در تهران را هم ندارند. این شرایط بدون شک کادر فنی پرسپولیس را به فکر انداخته که قوایش را تقسیم کند و دیدگاهی بلندمدت نسبت به بازی‌های پیش‌رو داشته باشد. به همین دلیل بود که در بازی مقابل گوآ رادوشویچ درون دروازه قرار گرفت، سیامک نعمتی و احمد نوراللهی کلا روی نیمکت نشستند، پهلوان و کامیابی‌نیا و امیری به صورت جانشین وارد زمین شدند و مهدی ترابی، شهریار مغانلو، عیسی آل‌کثیر و دو مدافع اصلی تیم یعنی سید جلال حسینی و کنعانی‌زادگان هم در اواسط بازی تعویض شدند تا استراحت کنند.  به‌طور کلی می‌توان گفت همه تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا اگر امکانش را داشتند همین روند را پیش می‌گرفتند تا در هنگام بازگشت به مسابقات لیگ برتر با انرژی ته‌کشیده مقابل رقبا به میدان نروند. با این حال شرایط جدولی سایر نمایندگان ایران به گونه‌ای است که باید در تمام بازی‌ها با تمام قوا به میدان بروند و حداکثر امتیازات را دشت کنند. تراکتور جمعه شب موفق شد با یک گل نیروی هوایی عراق را شکست دهد و ضمن ثبت نخستین پیرزوی آسیایی خود با کسب ۶ امتیاز به رده دوم جدول برسد. در این گروه شارجه هشت امتیازی است و تراکتور در دو بازی آخر خود باید به مصاف صدرنشین و پاختاکور برود. بدون شک رسول خطیبی در این دو بازی در استفاده از بهترین نفراتش تردید نخواهد کرد. این وضعیت برای فولاد هم به همین شکل است. تیم خوب فولاد که دقایقی بعد از شروع بازی پرسپولیس مقابل النصر قرار گرفت و با وجود ارایه یک بازی خوب به اشتباه مدافع خودی و نبوغ عبدالرزاق حمدالله مهاجم زهردار حریف دو هیچ باخت، حالا با ۵ امتیاز سوم گروه است و اگر می‌خواهد صعود کند باید در دو بازی آینده خود مقابل الوحدات و السد نتیجه بگیرد. نکونام هم در این شرایط ریسک نخواهد کرد حتی اگر بداند با فشار زیاد به بازیکنان سهمیه فصل آینده تیم به خطر می‌افتد. استقلال هم که در کورس قهرمانی است شرایطی مشابه با تراکتور و فولاد دارد.  پرسپولیس در پنجمین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان دوشنبه مقابل الوحده قرار می‌گیرد و با کسب یک تساوی صدرنشینی خود را در این گروه مسجل خواهد کرد. احتمالا گل‌محمدی در این بازی هم به برخی نفرات اصلی خود استراحت خواهد داد و در بازی آخر مقابل الریان تعداد بیشتری از نفرات اصلی را نیمکت‌نشین خواهد کرد. در واقع پروسه ریکاوری پرسپولیس برای بازگشت قدرتمندانه به رقابت‌های داخلی از همین حالا آغاز شده است. 

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار پرسپولیس لیگ قهرمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان (احتمالی)

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند و الکلاسیکوی فوتبال ایران را در حضور تماشاگران برگزار خواهند کرد.

در ادامه ترکیب احتمالی تیم فوتبال پرسپولیس تهران برای مصاف با سپاهان اصفهان را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد؛

اوسمار ریسک می‌کند یا بیرو به چارچوب برمی‌گردد؟

گقته می‌شود علیرضا بیرانوند به این بازی مهم و حساس رسیده به ترکیب اصلی قرمزها بازخواهد گشت. با احتمال ضعیف‌تر شاید امیررضا رفیعی در دقیقه نود در ترکیب ابتدایی قرمزهای پایتخت قرار بگیرد. اگر بیرانوند به ترکیب برگردند شاید نسبت به بازی قبل این تیم با آلومینیوم در اراک، یک تا سه تغییر را در ترکیب اصلی سرخ‌ها اتفاق بیفتد.

همان مدافعان میانی همیشگی در ترکیب اصلی

ضعف دفاعی و اشتباهات عجیب زوج گیورگی گولسیانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در برخی لحظات بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک، بعید است آن‌ها مقابل سپاهان فیکس نباشند. در سمت چپ خط‌دفاعی عبدالکریم گزینه معتمد اوسمار در این پست است و جدال او با رامین رضاییان جالب خواهد شد. باتوجه به محرومیت دانیال، اوسمار باید از بین وحدت و فرجی یکی را انتخاب کند که هر کدام ریسک مخصوص خود را دارد. وحدت بعد از حدود یک ماه مصدومیت برگشته و فرجی در اراک نمایش خوبی نداشته اما شانس وحدت بیشتر خواهد بود.

پرسپولیس میانه‌زمین را با سپاهانی‌های سابق می‌بندد

به‌نظر نمی‌رسد زوج سروش رفیعی و مسعود ریگی دست‌خوش تغییر شود و این دو هافبک باید مقابل تیم سابق‌شان جنگ وسط زمین را ببرند. باوجود آن زخم عمیق روی آشیل پای اورونوف مثل بازی‌های قبل در این پست بازی می‌کند و نقطه امید سرخ‌ها در فاز حمله است. همچنین علی‌رغم نمایش نه‌چندان جالب مهدی ترابی در برابر آلومینیوم اراک، انتظار می‌رود وی در این بازی در فاز تهاجمی پرسپولیس یک وزنه موثر باشد.

عیسی آل‌کثیر خیلی‌زود به سپاهان رسید

چنانچه امید عالیشاه به بازی امروز برسد بازهم شاید فیکس نشود و احتمالاً یک بازیکن از زوج محمد خدابنده‌لو و وحید امیری به‌جای وی بازی خواهند کرد که به‌نظر می‌رسد شانس محمد خدابنده‌لو بیشتر باشد. برای پست مهاجم گزینه دیگری به‌غیر از عیسی آل‌کثیر وجود ندارد که باید مقابل تیم سابق خود در نیم‌فصل اول در کنار اوستون اورونوف مهاجم آماده این‌روزهای پرسپولیسی‌ها بدرخشد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان:

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت حنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، محمد خدابنده‌لو، مهدی ترابی، اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر.

کد خبر 749585

دیگر خبرها

  • ریکاوری سرخپوشان در هوای ابری و بارانی
  • تمرین و ریکاوری سرخپوشان پس از دیدار با سپاهان برگزار شد
  • ریکاوری پرسپولیسی‌ها بعد از ال‌کلاسیکو
  • تمرین و ریکاوری پرسپولیس بعد از تساوی برابر سپاهان
  • تمرین و ریکاوری پرسپولیسی‌ها در هوای بارانی
  • اوسمار از آن طرف بام افتاد، دو تعویض در ده دقیقه آخر!
  • مورایس: از بازی امشب ما استقلال سود برد
  • قلب خط دفاعی پرسپولیس بدون تغییر مقابل سپاهان
  • ترکیب سپاهان مقابل پرسپولیس (احتمالی)
  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان (احتمالی)