Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطلع کردن مقامات رژیم اشغالگر توسط ایالات متحده نشان می‌دهد که مذاکرات مسیری خوشایند آن‌ها را طی می‌کند، در غیر این صورت کاخ سفید رژیم صهیونیستی را در جریان جزئیات قرار نمی‌داد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نه تنها مقامات آمریکایی به صراحت از بازی تفکیک تحریم‌ها و اقدامات مرحله به مرحله و عدم لغو همه تحریم‌ها سخن می‌گویند که مقامات رژیم صهیونیستی را در جریان مذاکرات و برنامه‌های خود قرار می‌دهند تا از ابعاد خطرناک مذاکرات وین علیه منافع مردم ایران مطلع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این طرف میدان، دولتمردان به جای توضیح در خصوص مسائل مطرح شده و در حال مذاکره در این نشست به رویاپردازی و گفتن کلیات بسنده کرده‌اند مساله‌ای که نشان می‌دهد افکار عمومی در صورت اطلاع از جزئیات مذاکرات کار را برای دستاوردتراشی برای دولتمردان سخت می‌کنند.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید خبر داد که واشنگتن، تل‌آویو را در جریان مذاکرات وین و برنامه آمریکا در خصوص این مذاکرات قرار داده است.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «عامل تشویق کننده‌ای برای ادامه مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد و اسرائیل را در جریان آن و قصدمان قرار داده‌ایم»

قرار است «مئیر بن شبت»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، «تمیر هیمن» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل و «یوسی کوهن» رئیس موساد هفته آینده برای گفتگو با همتایان آمریکایی خود در خصوص ایران عازم واشنگتن شوند.

اما چرا صهیونیست‌ها محرم هستند و ایرانی‌ها نامحرم؟

مطلع کردن مقامات رژیم اشغالگر توسط ایالات متحده نشان می‌دهد که مذاکرات مسیری خوشایند آن‌ها را طی می‌کند، در غیر این صورت کاخ سفید رژیم صهیونیستی را در جریان جزئیات قرار نمی‌داد و نیرو‌های امنیتی این رژیم را برای دادن اطلاعات بیشتر و احتمالا گرفتن مشورت از آن‌ها به واشنگتن دعوت نمی‌کرد.

در مقابل اما، توضیحات مقامات آمریکایی از نشست وین و صحبت‌های یک منبع آگاه در تیم مذاکراتی نشان می‌دهد پیشنهادات آمریکایی‌ها به دولت روحانی انقدر «بی‌ارزش» است که وزارت امورخارجه دولت روحانی و به خصوص عباس عراقچی حتی از توضیح دادن دادن آن‌ها خجالت می‌کشد.

اعضای تیم مذاکره کننده همچنین به صحبت‌های کلی و امیدوار کننده بسنده می‌کنند. به عنوان مثال عراقچی مذاکرات را در مسیر درست معرفی کرده و تاکنون از اینکه آمریکایی‎‌ها در این مذاکرات چه پیشنهاد‌هایی را مطرح کرده اند و یا واکنش آن‌ها به پیشنهادات دولت ایران چه بوده چیزی نگفته است.

خبر‌های منتشر شده از تیم مذاکره کننده بدون هیچ قرائنی با امیدواری فراوان به جامعه تزریق می‌شود. به عنوان نمونه علی اکبر صالحی ۱۴ فروردین ماه ضمن این نکته که به مذاکرات خوشبین است به مردم وعده داده بود: «یک هفته صبر کنید، بحث برجام مشخص می‌شود»، اما تاکنون نزدیک به سه هفته از این وعده گذشته است و هر روز بر گره کور مذاکرات افزوده شده است.

برخلاف وزارت امور خارجه دولت روحانی که با نامحرم دانستن مردم سعی در کتمان واقعیات دارد، اما دولتمردان آمریکایی به صراحت نظرات خود را از ابتدای مذاکرات مطرح کرده‌اند. چه جایی که رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران که این روز‌ها در وین مشغول مذاکره است به تندی از پافشاری ایران بر رفع همه تحریم‌ها به صورت یکجا انتقاد کرد و چه زمان‌هایی که دولت امریکا پیشنهادات خود به ایران را توضیح داده است.

گفتنی است وزارت امورخارجه آمریکا بعد از دور اول مذاکرات وین گفتگوی تلفنی با تعدادی از خبرنگاران برگزار کرد و توضیحات واضحی از مذاکرات و پیشنهادات خود داد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌ها را به سه دسته تقسسیم کرده و گفته قسمتی از تحریم‌ها اساسا از نظر هیات حاکمه آمریکا قابل برداشته شدن نیست. این سه دسته عبارت‌اند از: ۱-تحریم‌های مغایر با برجام ۲-تحریم‌هایی که در دوره ترامپ وضع شده ۳-تحریم‌ها با برچسب تروریسم حقوق بشر، موشکی و.

این مقام وزارت خارجه صراحتا می‌گوید امریکا آماده لغو دسته اول تحریم‌ها است. دسته دوم تحریم‌ها بسیار حجیم و درهم تنیده است و باید در یک کار پرزحمت و زمان بر بررسی شوند و اگر در آن‌ها مغایر با برجام بود احتمالا تعلیق می‌شوند و دسته سوم تحریم‌ها مشروع و قانونی است و امریکا به هیچ وجه ان‌ها را لغو نخواهد کرد!

این مواضع وزارت امور خارجه آمریکا برخلاف صحبت‌های کلیشه‌ای و کلی عراقچی نشان می‌دهد که پیشرفتی در مذاکرات انجام نشده و آمریکایی‌ها به هیچ عنوان حاضر نیستند تحریم‌های وضع شده توسط دونالد ترامپ و همچنین تحریم‌هایی که با برچسب‌های جدید و غیرهسته‌ای به ایران تحمیل کرده‌اند تا مانع مراودات ایران شوند را حذف کنند.
نتایج کنونی مذاکرات نشان می‌دهد بی دلیل نیست که دولت بایدن با خرسندی، جزئیات، مسیر و اهداف مذاکراتی خود را علی‌رغم تبلیغات رسانه‌ای برای رژیم صهیونیستی تبیین و توضیح می‌دهد.

 

منبع: رجانیوز

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مذاکرات هسته ای تیم مذاکره کننده هسته ای تحریم ایران رژیم صهیونیستی نشان می دهد تحریم ها کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان گفت:با وجود اینکه اعتراضات دانشجویی در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز پیرامون مسئله غزه در حال برگزاری است، پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام می‌کنند.

علی اصغر بهجتی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین در جهان گفت: از شروع اولین حمله و غصب خاک فلسطین توسط رژیم صهیهونیستی بیش از ۷ دهه می‌گذرد و تا به امروز محور‌های مقاومت منطقه با همراهی و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران به ایستادگی و مقابله با این رژیم کودک کش پرداخته اند.

وی افزود: حال برای ما دیدگاه فراملی امام خمینی (ره) که فرمودند: «باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد» با اوج گرفتن آرمان و گفتمان مقاومت و آزادی خواهی غزه در مرکز و قلب فتنه، در آمریکا و در مهمترین بستر روشنفکری و جریان سازی، در دانشگاه‌ها توسط دانشجویان و اساتیدی که با ایمان و باور قلبی به تجمع و اعتراض نسبت به سیاست‌ها و اقدامات ضد انسانی و ددمنشانه اسرائیل پرداختند، بیش از پیش آشکارتر می‌شود.

او تاکید کرد: این رخداد بیانگر گوشه‌ای از بلند نظری و وسعت دید امام عظیم الشأن است.

 بهجتی تصریح کرد: اینک که مسئله آزادی فلسطین و جلوگیری از نسل کشی در غزه به مهمترین خواسته عمومی جهانیان تبدیل شده، شاهد این هستیم که سرکوب وحشیانه آزادی بیان در جایی اتفاق می‌افتد که خود را مهد آزادی بیان و مصلح بین المللی می‌داند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است، پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام می‌کنند.

او افزود: با این حال تمام مجامع جهانی در نقطه‌ای که جریان بین المللی ظلم ستیزی و مبارزه با ستمگر به حد مطلوب و گستردگی وسیعی رسیده، باید با یکپارچگی و حمایت قاطعانه از جریان دانشجویی در برابر سرکوب‌ها در صحنه حاضر شوند.

وی اظهار کرد:، اما در آخر با به میدان آمدن جدی جنبش‌های حامی فلسطین در جوامع غربی تکلیف کشور‌های منطقه من جمله کشور‌های عرب نشین و حکامشان در عرصه مقابله با رژیم منحوس اشغالگر روشن‌تر از گذشته می‌شود؛ و دیپلمات‌های بین المللی باید علاوه بر حمایت کردن جریان مقاومت در سراسر جهان، به فشار نسبت به کشور‌های سکوت کرده و وادار کردن آنان نسبت به تعیین موضع عملی و صحیح، روی بیاورند.

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است