Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه رتبه بندی "مودی" در گزارشی اعلام کرد که خانوارها در سراسر جهان در مقایسه با الگوی های هزینه در سال ۲۰۱۹، ۵.۴ تریلیون دلار بیشتر پس انداز کرده اند که معادل بیش از ۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، موسسه رتبه بندی "مودی" در گزارشی اعلام کرد که خانوارها در سراسر جهان در مقایسه با الگوی های هزینه در سال 2019، 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 تریلیون دلار بیشتر پس انداز کرده اند که معادل بیش از 6 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی است.

به گفته این آژانس رتبه بندی، افزایش اعتماد مصرف کننده جهانی حاکی از آن است که به محض اینکه محدودیت های کرونایی کاهش یابد و مغازه ها و رستوران ها بازگشایی شوند، مردم دوباره تمایل به خرج کردن پول خود خواهند داشت.

مارک زندی، اقتصاددان ارشد بخش تحلیل مودی Moody's Analytics گفت: ترکیبی از تقاضای زیاد پنهان و پس انداز بیش از حد باعث افزایش هزینه های مصرف کننده در سراسر جهان خواهد شد.

صندوق بین المللی پول: بودجه بیشتری برای محفاظت از اقتصاد جهانی نیاز استاقتصاد جهانی نمی‌تواند در سال 2021 از بحران کرونا خارج شود

این آژانس تخمین می زند که اگر مصرف کنندگان حدود یک سوم پس انداز اضافی خود را خرج کنند، تولید جهانی را هم امسال و هم در سال آینده کمی بیش از دو درصد افزایش می دهند.

زندی در ادامه تاکید کرد که بیشترین میزان پس انداز اضافی در اقتصادهای پیشرفته، به ویژه در آمریکای شمالی و اروپا که محدودیت های کرونایی به طور گسترده ای اجرا شده و هزینه های دولت زیاد است، وجود دارد.

فقط در ایالات متحده، حتی قبل از اجرای برنامه محرک اقتصادی 1.9 تریلیون دلاری توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، خانوارها بیش از 2 تریلیون دلار پس انداز اندوخته بودند.

با این حال، آمارها نشان می دهد که پس اندازها عمدتا توسط خانوارهای ثروتمندتر در تمام مناطق جمع شده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اقتصاد ویروس کرونا اقتصاد تریلیون دلار پس انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان

بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۴ میلیون دلار برای مبارزه با مشکلات اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی به افغانستان کمک می‌کند.

براساس بیانیه بانک جهانی مبلغ ۷۰ میلیون دلار آن از طریق صندوق امانی افغانستان (ای.‌آرتی.‌اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی.‌دی.‌ای) برای اجرای پروژه‌های معیشتی در افغانستان هزینه خواهد شد.

مسئول بخش افغانستان بانک جهانی تصریح کرد: انجمن توسعه بین‌المللی در ۱۸ ماه گذشته چارچوب مشخص و مؤثری را برای هزینه این مبلغ در بخش‌های اشتغال، به‌ویژه برای زنان و دختران در افغانستان تهیه کرده است.

به گفته ملیندا گود، با این کمک، آی.‌دی.‌ای می‌تواند به ارائه خدمات خود در بخش‌های مختلف برای مردم افغانستان در شش حوزه و ۲۶ ولایت ادامه دهد.

مسئول بخش افغانستان بانک جهانی همچنین اذعان داشت: این طرح با اعتبارات جدید، فعالیت‌های خود را در مناطق شهری و روستایی افزایش می‌دهد، فرصت‌های معیشتی بیشتری را برای زنان فراهم می‌کند و برای بازگشت‌کنندگان افغانستانی شرایط اشتغال و برخی خدمات دیگر را ارائه می دهد.

کد خبر 6093978 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • اشتغال اهمیت دارد
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا