Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سارا شاه‌آبادی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در اعلام دقیق نتایج آزمایش کرونا نظارت‌های سختگیرانه اعمال می‌شود، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۷۸ هزار تست پی.سی.آر انجام شده است که از این تعداد۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد آن مثبت بوده است.

وی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی نیز  ۷۰ هزار تست رپید انجام شده که نتیجه ۲ هزار و ۳۰۰ تست مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۳ هزار تست پی.سی.آر و رپید در استان گرفته می‌شود، گفت: برای تشخیص کرونا در مرحله حاد بیماری، آزمایش خون به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی افزود: در حال حاضر تنها تست تشخیص مولکولی PCR و تست سریع (رپید) برای تشخیص ویروس کرونا مناسب هستند که در تست رپید  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و در پی.سی.آر در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت نتیجه اعلام می‌شود.

شاه‌آبادی افزود: تست مثبت رپید کاذب نداریم و کسانی تست رپیدشان مثبت است، قطعا به کرونا  مبتلا شده‌اند. و اگر تست رپید منفی شد و افراد دارای علائمی همچون تب ، لرز و بدن درد بودند امکان ابتلا وجود دارد که با تشخیص مولکولی پی.سی.آر انجام می‌شود.

وی گفت: در همه دنیا آزمایشات با درصدی خطا مواجه هستند و ممکن است به ندرت تست پی.سی.آر منفی کاذب هم داشته باشیم با این وجود تاکنون هیچ تخلفی در زمینه اعلام نتیجه تست کرونا در استان صورت نگرفته است و همه نتایج پس از تأیید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در پایان، خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه ۱۸ مرکز منتخب تشخیص و درمان بیماران سرپایی کرونا با نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه فعالیت می‌کنند که از این تعداد پنج مرکز در شهر کرمانشاه است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی اعلام نتایج رسانه هزار تست تست رپید پی سی آر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

رئیس بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه گفت: عمل بسته تعویض دریچه آئورت قلب برای بیماری ۷۳ ساله در کرمانشاه در بیمارستان امام علی(ع) برای اولین‌بار در غرب کشور، انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حسین امیری امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران در خصوص عمل بسته دریچه آئورت در این بیمارستان، اظهار کرد: بیمار یک زن ۷۳ ساله‌ای بود که به علت کهولت سن و مشکلات دیگری از قبیل دیابت و فشارخون بالا داشتند این عمل برای او انجام شد.

وی افزود: این عمل برای اولین‌بار هست که در غرب کشور صورت می‌گیرد.

محمد روزبهانی، متخصص قلب و عروق در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه خاطرنشان کرد: این عمل به‌صورت بسته و به روش آنژیوگرافی انجام شد.

وی ادامه داد: در این روش آنژیو از طریق شریان کشاله ران وارد کرده است و دریچه را در محل تخریب شده جایگزین کردیم، بر این اساس مشکل بیمار را رفع کردیم.

متخصص قلب و عروق بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه این عمل را افتخاری برای استان دانست و تصریح کرد: این کار در غرب کشور تابه‌حال انجام‌نشده است و برای اولین بار هست که این اتفاق دارد می‌افتد و از امروز کرمانشاه به جمع ده استانی پیوست که عمل بسته تعویض دریچه آئورت امکان‌پذیر است.

کد خبر 747774

دیگر خبرها

  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند