Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@11:17:56 GMT

شرط ستاد ملی کرونا برای بازگشت پرسپولیس از هند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۹۱۹۴

شرط ستاد ملی کرونا برای بازگشت پرسپولیس از هند

ستاد ملی کرونا برای بازگشت پرسپولیس از هند شرط گذاشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به پیشنهادی برای واکسینه کردن تیم‌ های ملی گفت: تیم‌ های ملی در خارج از کشور بازی می‌ کنند و لذا تست‌ های آنها در اردو‌ها سختگیرانه انجام می‌ شود، در بازگشت نیاز است که مجدداً تست از آنها گرفته شوند، اگر اردوگاه دارند بهتر است در آنجا بمانند و خارج نشوند تا خیال مان راحت شود، به طوری که یک پیشنهاد هم داریم تا تیم‌ های ملی که برای مسابقه به کشور‌های مختلف می‌ روند مورد واکسیناسیون قرار بگیرد، تیم پارالمپیک هم واکسن دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییسی گفت: در پی شیوع نوع هندی کرونا، شرط ورود مسافران از هندوستان و پاکستان به ایران مشخص شده است لذا کسانی که اتباع هندی و پاکستانی هستند می‌توانند از کشور خارج شوند لذا ممنوعیتی برای خروج وجود ندارد، اما اتباع ایرانی که در کشور هندوستان و پاکستان هستند باید بدانند که پرواز از طریق هوایی وجود ندارد، اما با هماهنگی که میان وزارت خارجه ایران و سایر کشور‌ها وجود دارد باید دو شرط اعمال شود.

رییسی افزود: ابتدا باید تست کشور مبدا منفی باشد و پس از آن در داخل کشور هم باید تست منفی باشد، اما با این وجود ۱۴ روز با هزینه خودشان باید قرنطینه باشند بنابراین کسانی که می‌خواهند وارد ایران به صورت محدود شوند باید تست منفی هر دو طرف را داشته باشند و هزینه ۱۴ روز قرنطینه با خودشان است.

رئیسی گفت: بیش از یکسال از ویروس گذشته است، چرخش ویروس در بدن انواع قومیت ها، ژنتیک‌ها و نژاد‌های مختلف می‌تواند سبب ایجاد جهش‌های عجیب و غریب شود، ویروس جهش یافته هندی به نظر می‌رسد ترکیبی از جهش یافته ویروس انگلیسی و برزیلی باشد و به مراتب قدرت کشندگی بسیار بالایی دارد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرسپولیس قطر کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس آماده شد
  • یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟ | زمان بازگشت احتمالی مشخص شد
  • تیتر مورد علاقه هواداران پرسپولیس پیش از جدال سپاهان
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان/بازگشت مهره کلیدی
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • بازگشت اوسمار به جاده خوشبختی یا پایان یک رؤیا؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت