Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمران خودآموز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای بوده که برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان از جمله تجهیز و تکمیل سالن آمفی‌ تاتر و نگارخانه دره‌شهر، سالن اجتماعات شهر سرابله و ساختمان انجمن خوشنویسان ایلام هزینه و ۱۵ میلیارد ریال نیز برای اجرای برنامه های فرهنگی، هنری نظیر برگزاری جشنواره ها و برنامه های هنری و فرهنگی در سطح استانی و ملی صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در طول سال گذشته از طریق صندوق اعتباری هنر ۳۰ میلیارد ریال در قالب هدیه و عیدی به هنرمندان استان و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به صنوف حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در قالب سامانه کارا و تحفه پرداخت شده است.

خودآموز بیان کرد: تکمیل و بارگذاری اطلاعات استان در سامانه چاپ، الکترونیکی شدن فرایند نشر، برگزاری ششمین دوره صنعت چاپ، صدور مجوز و چاپ ۲۲۰ عنوان کتاب، افزایش تعداد اهل قلم استان به یک هزار و ۲۰۰ نفر، حمایت از خرید کتاب به مبلغ  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ارسال ۳۱ طرح به جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، توزیع و اهدای بیش از ۴۵ هزار جلد کتاب‌، اهدا سه هزار و ۶۰۰ جلد کتاب کمک آموزشی به دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌ای، افزایش انجمن‌های ادبی ثبت شده و شناسه‌دار به ۲۱ مورد و صدور مجوز ۱۰ موسسه فرهنگی و هنری مجموعه فعالیت‌های حوزه امور فرهنگی و چاپ و نشر از اهم فعالیتهای این اداره کل در طول سال گذشته بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به گسترش ویروس کرونا و تغییر رویکرد بخش عمده ای از برنامه های این اداره کل از حضوری به مجازی تاکید کرد: تشکیل کارگروه رسانه‌ای کرونا بصورت مجازی با مسئولیت این اداره کل یکی از مهمترین این برنامه ها بود که توانست متناظر با ستاد خبری ستاد ملی و با مشارکت قاطبه رسانه‌های استان و مدیران مسئولیت‌مدار،  فضای شکننده روزهای ابتدای کرونا را به فضایی همدلانه تبدیل و خلاء پاسخ‌گویی به‌هنگام را جبران کند.

وی یادآور شد: پویش اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که نقش اساسی خود را در ایجاد نشاط، همراه با هشدارهای فرهنگی و هنری ایفا کردند، محافل مجازی شعر و ادب در شهرستان‌های استان به‌ویژه دره‌شهر، دهلران و ایوان، نمایش‌های طنز خانگی، نخستین جشنواره مجازی موسیقی، نمایشگاه‌های متعدد مجازی هنرهای تجسمی، چهارمین جشنواره شعر کُردی منال با بیش از یک هزار ویدئوی شعرخوانی کودکان، جشنواره دوم و سوم فصلی مطبوعات، اکران فیلم‌های فجر و اجرای موسیقی آنلاین، برگزاری نخستین دوره جایزه(خلات) ادبی و چهارمین جایزه کتاب ایلام، جشنواره موسیقی هزار آوا، عکس چیت‌جا و ده‌ها برنامه ریز و درشت دیگر در فضای مجازی از عمده برنامه های اجرا شده این اداره کل در جهت رفع نیاز فرهنگی مردم در استان بوده است.

خودآموز، تدارک ویژه‌ برنامه عصر سپاس برای تقدیر از چهره‌های برجسته حوزه فرهنگ، ادب و نشر را از دیگر برنامه‌های ابتکاری اداره کل در سال گذشته عنوان کرد و گفت:  این برنامه در سال جاری علاوه بر موارد مذکور سایر حوزه ها را نیز پوشش خواهد داد.

وی از اتمام طرح پژوهشی بررسی و تحلیل جامعه‌شناختی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی استان و تحلیل دو آسیب اولویت‌دار شامل دلایل رواج کنش‌های ریاکارانه در جامعه و واکاوی پدیده بی‌تفاوتی اجتماعی خبر داد و افزود: همچنین تکمیل طرح پژوهشی بررسی وضعیت موجود مولفه‌های اقتصاد فرهنگ در استان ایلام و راهکارهای تقویت آن با تاکید بر شناسایی و توانمندسازی ظرفیت‌های محلی اقتصاد فرهنگ و نیز عقد قرارداد و آغاز دو طرح پژوهشی تبیین جامعه شناختی نقش ویروس کرونا در دگرگونی مناسبات فرهنگی-اجتماعی استان ایلام و شناسایی و تحلیل عوامل مرتبط با ضعیف بودن فرهنگ کار در بین جوانان استان ایلام از جمله اقدامات اداره کل در زمینه امور پژوهشی بوده است.

به گفته وی، صدور دو هزار و ۸۰۰ گواهینامه برای مهارت‌آموزان، تاسیس و راه‌اندازی دومین هنرستان هنرهای زیبا، صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد هنری، اکران ۴۰ فیلم سینمایی، آغاز تولید و حمایت از ۷ فیلم کوتاه ، ۳ فیلم مستند و تقدیر از فیلم‌سازان فعال، تولید ۴ اثر نمایشی، ۱۵ اجرای صحنه‌ای،۱۴ رتبه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، حمایت از اعزام ۷ گروه نمایشی به جشنواره‌های فراستانی و برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی، تشکیل اتحادیه واحد برای موسسات فرهنگی قرآن و عترت از دیگر فعالیتهای این اداره کل در سال گذشته بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: در طول سال گذشته اگر چه عزیزانی چون استاد علی‌ باسره، علی‌احسان پورمند، حشمت منصوری جمشیدی و پژمان مهدوی‌فر از چهره های هنری و فرهنگی و رسانه ای  استان را از دست دادیم، اما فرهنگ، هنر و رسانه استان ایلام در مقابل کرونا کرنش نکرد و با انگیزه و پرتوان راه روشن خود را دنبال می‌کند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام موسسه فرهنگی و هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام موسسه فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام موسسه فرهنگی و هنری اخبار کنکور میلیارد ریال اداره کل استان ایلام اداره کل سال گذشته برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: در این کارگاه آموزشی ۱۴۰ نفر از مربیان فعال کانون‌های تربیت محور مساجد گیلان آموزش‌های لازم را برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد را از اساتید فرا گرفتند.
حجت الاسلام رضا حاجتی افزود: تفاوت کارفرهنگی با کارتربیتی، فرآیند جذب و حفظ نوجوان، رفتار شناسی، اختلال دوران نوجوانی، آشنایی با مسائل نوجوان، بازی، بازوی تربیت و برنامه سازی و قالب‌های تربیتی از موضوعات این کارگاه آموزشی یک روزه است. 
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه امروز دشمنان فرهنگ و دین را هدف قرار داده اند تصریح کرد: همه ما باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد با این ترفند‌ها و توطئه‌ها مقابله کنیم. 
وی با تاکید براینکه در مقابله با جنگ نرم جوانان و نوجوانان بایدآموزش‌های لازم را فرا گیرند افزود: از ظرفیت‌های مساجد در راستای تربیت درست نسل جدید باید بیش از پیش بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه مضمار به معنی میدان و عرصه است گفت: امروز همه ما باید در میدان جنگ نرم حضور داشته باشیم و با برپایی فعالیت‌های فرهنگی گسترده جوانان را بیش از پیش در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه کنیم.
وی افزود: طراحی بازی، تدوین قالب‌های تربیتی و برنامه سازی تربیتی از دیگر برنامه‌های است که در این کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به رویداد فرهنگی و هنری هزار مشعل اشاره و تصریح کرد: در میدان جنگ تمدنی نیازمندیم که مشعل‌های فراوان در همه مناطق داشته باشیم، و کارگاه آموزشی و تربیتی یک روزه مضمار در راستای این رویداد در استان اجرا شده است.
رحیم شوقی شهردار رشت هم در این کارگاه آموزشی گفت: امروز دشمنان در فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای علیه دین اسلام و نظام دارند و ما باید طرح‌های گسترده تری در مقابله با این ترفنده‌های دشمنان تدوین و اجرایی کنیم. 
وی با تاکید براینکه از ظرفیت‌های مساجد بهره گرفته شود افزود: کانون‌های مساجد امروز خط مقدم مقابله با این توطئه های دشمنان در فضای مجازی هستند. 
محمد حسین کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه برنامه‌های جوان پسند در مساجد برگزار شود، گفت: با برنامه‌ها و طرح‌های مسجد محور و تربیتی زمینه‌ی حضور مردم و جوانان را در مساجد افزایش دهیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود