Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@19:17:03 GMT

شرط قبولی در آزمون گواهینامه پزشکی سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۹۶۵۸

شرط قبولی در آزمون گواهینامه پزشکی سال ۱۴۰۰

شرایط معرفی به آزمون گواهینامه تخصصی بالینی پزشکی سال ۱۴۰۰ و قبولی در آن مشخص شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی هر ساله  در یک زمان و در یک دفترچه با ۱۵۰ سوال برگزار می‌شود.

شرایط معرفی به آزمون گواهینامه

شرط معرفی دستیاران برای شرکت در آزمون گواهینامه کسب حداقل ۶۰ درصد نمره ارزیابی درون دانشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل نمره قبولی در آزمون گواهینامه در رشته‌­هایی که تعداد شرکت‌کنندگان نوبت اول کمتر از ۵۰ نفر باشد، ۶۰ درصد میانگین نمرات ۲۰ درصد برتر که بیشترین نمرات را کسب کرده باشند و در رشته‌­هایی که تعداد شرکت­‌کننده نوبت اول مساوی یا بیشتر از ۵۰ نفر باشد ۶۰ درصد میانگین نمرات ۱۰ درصد برتر آن رشته به عنوان حداقل نمره قبولی در نظر گرفته می­‌شود.

جهت معرفی دستیاران به آزمون گواهینامه تخصص باید حداقل ۱۲ ماه از زمان کسب قبولی در مقطع ماقبل گواهینامه داوطلب گذشته باشد و دستیار در این مدت مشغول به طی دوره آموزشی بوده و در بخش مربوطه حضور داشته باشد.  


دستیاران سال آخر برای معرفی به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی جهت شرکت در آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی نیازی به شرکت در امتحان کتبی ارتقاء پایان سال دانشگاه‌ها را ندارند.

کلیه دستیارانیکه در آزمون گواهینامه تخصصی شـرکـت می‌کنند، باید دفاعیه پایان‌نامه را انجام داده باشند. در صورت عدم معرفی جهت شرکت در آزمون و یا عدم شرکت در آزمون گواهینامه تخصصی (به هر دلیل) دستیار مردود گواهینامه، شناخته شده و لازم است براساس برنامه آموزشی مدون سال آخر با دریافت کمک هزینه تحصیلی تمدید دوره شود.

دستیاران سال آخر دوره دستیاری که حداقل ۶۰ درصد از نـمـره ارزیابی درون بخشی «۹۰ از ۱۵۰» را کسب کرده بـاشـنـد مجاز به شرکت در آزمون کتبی گواهینامه و دانشنامه تخصصی هستند.

شرط قبولی در آزمون


کسب حد نصاب از هر دو آزمون کتبی و OSCE صرفا افرادی که حد نصاب قبولی در مرحله کتبی آزمون ارتقا کسب کرده‌اند مجاز به شرکت در آزمون OSCE هستند.

امتحان در دو مرحله کتبی (در این دوره حد نصاب قبولی ۹۵ از ۱۵۰ در رشته‎‌های سه ساله و چهار ساله و حد نصاب قبولی ۱۰۰ از ۱۵۰ برای رشته‌های پنج ساله) و آزمون بخش‌های عملی / OSCE) با حد نصاب قبولی ۱۰۵ از ۱۵۰ برگزار می‌شود.

حد نصاب قبولی جهت آزمون گواهینامه تخصصی نمره کل ۲۱۰ از ۳۰۰ نمره آزمون کتبی و OSCE است و رتبه گیری و اعلام نتایج نهایی در این آزمون بر اساس نمره کل داوطلب خواهد بود.


دستیارانی که در آزمون گواهینامه تخصصی سه بار مردود شوند، بدون اینکه در آزمون ارتقاء مردود شده باشند، از سیستم آموزش تخصصی بالینی پزشکی خارج خواهند شد.


همچنین دستیارانی که در دوران دستیاری به جز مرحله گواهینامه تخصصی، دو بار مردود شوند، حداکثر می‌توانند در دو دوره متوالی و بدون وقفه تحصیلی در آزمون گواهینامه تخصصی شرکت کنند.


افرادی که طبق مصوبات حائز شرایط شرکت در آزمون ارتقاء ماقبل آخر و گواهینامه تخصصی در یکسال هستند، با توجه به مصوبات موجود مبنی بر اینکه هر دستیار فقط یکبار در طول دستیاری می‌تواند از دو ارتقاء همزمان استفاده کند، می‌توانند مشمول دو آزمون مذکور در یکسال شوند.

کلیه دستیارانیکه به صورت مشروط در آزمون گواهینامه و دانشـنـامـه تخصصی شرکت می‌کنند باید باقیمانده دوره تحصیلی خود را در مراکـز آموزش مربوطه بگذرانند.

مراحل بررسی اعتراضات و اعلام نتایج آزمون مشابه آزمون ارتقا است. آزمون گواهینامه سال ۱۴۰۰ همـزمـان بـا آزمون ارتقاء دستیاری در تاریخ ۱۷ تیر ماه  و به عنوان ارتقای سال آخر برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت آزمون گواهینامه پزشکی آزمون گواهینامه تخصصی حد نصاب قبولی شرکت در آزمون ۶۰ درصد سال آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم منتشر شد.

حافظان قرآن کریم که در این دوره از آزمون‌ها شرکت کرده اند می‌توانند کارت ورود به آزمون مرحله اول خود را با وارد کردن کد ملی داوطلب از اینجا دریافت کنند.

آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار شوند؛ لذا به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم شده و قبول شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

کد خبر 6090077 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • ۴ نفر در آزمون سراسری دستگیر شدند
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است