Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در حالی که پروژه احداث نیرگاه بادی "میل نادر" شمال سیستان و بلوچستان باید تاکنون حداقل ۲۰ مگاواتش برابر با هشت توربین ۲.۵ مگاواتی به بهره‌برداری می‌رسید، اما تنها دو توربین راه‌اندازی و به بهره‌برداری کامل رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، محمد ساتکین رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و نو مردادماه سال گذشته طی خبری اعلام کرد تا آخر سال 99 قرار است 20 مگاوات توربین برق بادی در منطقه "میل نادر" در شمال سیستان و بلوچستان نه تنها نصب شود بلکه به بهره‌برداری نیز برسد و حالا بعد از گذشت یک ماه از پایان این موعد، خبرنگار تسنیم از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان موضوع را پیگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماندانا زنگنه می‌گوید فعلاً دو توربین بادی 2.5 مگاواتی نصب شده و به بهره‌برداری رسیده که در مجموع می‌شود پنج مگاوات! وی توضیح می‌دهد: با توجه به اینکه اکنون زیرساخت‌های ساخت نیروگاه بادی، با بودجه ملی و هم در سطح استانی تأمین شده است، در حال حاضر یک نیروگاه 50 مگاواتی در حال ساخت داریم که توربین‌های آن نیز نصب شده که تاکنون دو توربین از آنها به شبکه تولید برق وصل شده است.

وی ادامه داد: اکنون نیز با توجه به اینکه وزش باد در منطقه از اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود، این امکان وجود دارد که نتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم اما بر اساس برنامه زمان‌بندی که داشتیم قرار بود امسال قبل از شروع فصل وزش باد 50 مگاوات تمام شود و به دلیل اینکه انتقال توربین‌ها زمان برد و فرآیند انجام کار سخت بود، فعلاً همه توربین‌ها نصب نشده است.

اجرای توربین‌های مگاپروژه در میل نادر منطقه سیستانراه‌اندازی نیروگاه 50 مگاواتی در منطقه سیستان /نخستین توربین بادی در "میل نادر"‌ نصب شدسرمایه‌گذاری 70میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان می‌افزاید: بعد از اینکه وزش بادهای فصلی تمام شد و به دلیل اینکه سرعت باد در منطقه مورد نظر بسیار زیاد است به حدی که امکان عملیات اجرایی را می‌گیرد، 50 مگاوات توسط شرکت "مپنا" به سرانجام خواهد رسید و فعلاً دو شرکت دیگر هم در این زمینه ورود کرده‌اند که هم‌اکنون در حال اخذ مجوزهای لازم هستند.

زنگنه یادآور شد: این دو شرکت نیز قرار است نیروگاه 50 مگاواتی راه‌اندازی کنند و ما سرمایه‌گذاران داخلی دیگری هم داشتیم که آنجا کلنگ‌زنی کردند اما با توجه به نوسانات نرخ ارز و به دلیل اینکه نرخ خرید تضمینی برق توجیه‌پذیری اقتصادی خود را از دست داده بود، سرمایه‌گذاران در آن زمان این کار را انجام ندادند و با برنامه‌ای که وزارت نیرو برای افزایش قیمت برق تضمینی دارد، امیدوار هستیم دوباره استقبال خوبی از سرمایه‌گذاری در این حوزه به وجود بیاید.

وی در انتها بیان کرد: اکنون ما خط 400 برای انتقال برق تولیدی را آنجا کار کرده‌ایم و یک جاده دسترسی نیز تأمین شده؛ یک پست نیز برای تبدیل و ورود برق به شبکه سراسری به همراه دکل مخابراتی در آنجا کار شده و هم‌اکنون با این بحث افزایش قیمت خرید تضمینی برق، پیش‌بینی می‌کنیم سرمایه‌گذاران بیشتری به زودی به این حوزه ورود کنند و ما بتوانیم این پروژه را تا هزار مگاوات به سر انجام برسانیم.

انتهای پیام/395/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان مناطق محروم محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان استانداری سیستان و بلوچستان مناطق محروم محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان بهره برداری میل نادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان