Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@09:34:11 GMT

تزریق بیش از ۱۲ هزار دوز واکسن در قزوین

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۹۸۷۵

تزریق بیش از ۱۲ هزار دوز واکسن در قزوین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از ابتدای توزیع واکسن کرونا ۱۲ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن تا امروز تزریق شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر دوز اول و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کردند.

دکتر نامدار در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا استان که به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در محوطه استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: استان قزوین جزو هفت استان در حوزه مرگ و میر در هفته گذشته بوده که پیش بینی می‌شود تا هفته آینده این روند کاهش یابد این در حالی است که در حال حاضر در کل کشور این بیماری سیر صعودی داشته و کاهش چشمگیری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: در هفته گذشته عدد فوتی‌ها در استان به ۷۴ نفر رسید و پیش بینی ما برای هفته آینده در حوزه فوتی‌ها آماری در همین حدود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: همچنین میزان بستری در استان طی سی روز گذشته به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، ۶/۵ درصد می‌باشد.

دکتر نامدار افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ نفر بستری در بیمارستان‌های استان داشتیم و طی ۱۴ ماه گذشته تا امروز ۲۱ هزار و ۷۳۱ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

او اضافه کرد: درحال حاضر استان قزوین نرخ بروز بیماری نسبت به کل کشور، در رده دهم قرار دارد و روند بستری و تست مثبت در قزوین در دو هفته گذشته به طور روزانه ۱۳۰ نفر و به طور هفته‌ای بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ بیمار مشمول و محتمل به بیماری کرونا داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: ۱۳۲ بیمار در آی سی یو بستری هستند و علیرغم اینکه ۴۵ بیمار بدحال در استان وجود دارد ۱۵ نفر هنوز منتظر دریافت خدمات تخت‌های آی سی یو می‌باشند.

او افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد فوتی در استان داشتیم و تعداد فوتی‌های استان طی ۱۴ ماه گذشته به یک هزار و ۵۱۴ نفر رسیده است و یک هزار و ۱۷۴ نفر فوتی‌ها بالای ۶۰ سال بوده اند.

دکتر نامدار تصریح کرد: با کمک کادر درمانی و پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۰ بیمار پس از بهبود از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین  افزود: موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان قزوین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۹ هزار و ۴۹۵ نفر و موارد محتمل و مشکوک نیز ۱۳ هزار و ۳۳۲ نفر ثبت شده است و در حال حاضر مراکز آزمایشگاهی بالغ بر هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۴۰۰ مورد در روز تست را به ثبت می‌رسانند که پاسخ ۵۰ درصد این تست‌ها زیر ۲۴ ساعت ارسال شده است.

او اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن تا امروز تزریق شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر دوز اول و ۲ هزار و ۱۰۰ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کردند و بیشترین جامعه هدف اعضای نظام‌پزشکی، کادر درمان و ۹۰ درصد جانبازان و ۶۰ درصد پاکبانان بوده و در این مرحله اولویت سایر گروه‌ها، بیماران خاص خواهد بود که اسامی این بیماران به مرکز شهید بلندیان و پایگاه‌های هدف معرفی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به میزان بستری‌ها به تفکیک شهرستان‌ها افزود: در شهرستان قزوین به ازای هر صد نفر ۳۶/۲ و میزان فوتی‌ها به نسبت هر صد هزار نفر ۵/۵ درصد می‌باشد.

دکتر نامدار گفت: در شهرستان تاکستان میزان بستری ۳۶/۲ و فوتی ۵/۵ بوده که در معرض خطر جدی قرار دارد و در شهرستان البرز میزان بستری ۳۱ درصد و فوتی ۴/۶ دهم درصد بوده و سایر شهرستان‌ها در شرایط بهبود قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان خانم‌های خانه دار، کارگران، دانشجویان و دانش آموزان را بیشترین گروه‌های مبتلا به بیماری کرونا معرفی کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی ویروس کرونا تزریق واکسن رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین میزان بستری دکتر نامدار ۲ هزار فوتی ها ۲۴ ساعت نفر دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: آتش‌سوزی و انفجار گاز در یک باب منزل مسکونی یک فوتی و یک مصدوم برجای گذاشت.
سید حمیدحسینی افزود:پس از اطلاع مرکز ارتباطات اورژانس پیش‌بیمارستانی نیشابور آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که یکی از مصدومین جوانی حدودا ۴۰ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.
وی افزود: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر حادثه خانمی ۶۰ ساله انجام شده و پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به مرکز آموزشی، بهداشتی و درمانی حکیم منتقل شد.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور