Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@11:07:36 GMT

رونمایی از ۷ دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۰۲۵۱

رونمایی از ۷ دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش

به گزارش حوزه‌ سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیین رونمایی و تحویل دستاوردهای دفاعی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش، صبح امروز یکشنبه با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش  و امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی، در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد.

در این مراسم از ۷ دستاورد جدید دفاعی و رزمی ارتش رونمایی شد؛ این دستاوردها عبارتند از:

۱_ هشدار دهنده امواج راداری محمول بر پهپاد 

این دستاورد، دارای قابلیت کشف شناسایی و اختلال رادارهای مراقبت هوایی محمول بر انواع پهپادها، بالگرد و هواپیماهای جنگنده، جهت مقابله با انواع تهدیدات راداری مراقبتی و هدایتی است؛ این  سامانه کاملاً بومی و مبتنی بر فناوری های داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲ - هشدار دهنده لیزری محمول بر پهپاد 

برخورداری از قابلیت شناسایی تسلیحات هدایت شونده های لیزری و تهدیدات هواپایه، اعلام هشدار در مقابل سامانه‌های پدافند هوایی برد کوتاه دشمن، از جمله دفاع لیزری پرتوان نابودگر و قابلیت ارسال و اعلام هشدار به ایستگاه کنترل و هدایت زمینی پهپاد از جمله مشخصات این هشدار دهنده است.

۳ - رانش یک ( بومی سازی و ساخت موتور میکرو توربوجت)

این سامانه دارای قابلیت کاربردی در سامانه‌های پهپادی، هواپیماهای سبک تک نفره، قایق های بدون سرنشین، انواع سامانه های موشکی، به عنوان موتور پیشران و راه اندازی موتورهای اصلی هواپیما است. 

همچنین وزن کم ، دور بالا تراست مناسب، تنوع در سوخت، سقف پروازی بالا در مقایسه با موتورهای پیستونی و قابلیت حمل محموله و افزایش مداومت پروازی در انواع پهپاد ها از دیگر قابلیت های رانش یک است.

۴ - تیام ۱۴۰۰ (سامانه خودحفاظتی پهپادی کشف و شناسایی رادار های هدایتی و مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)

این سامانه دارای باندهای فرکانسی موجود، قابلیت آشکارسازی انواع سیگنال راداری مراقبت هوایی را دارد و به صورت هوشمند سیگنال دریافتی را به منظور مقابله و مختل کردن، به اخلال‌گر منتقل کند.

۵ - پرواز جمع؛ سامانه پرواز شبکه محور مبتنی بر هوش مصنوعی 

این سامانه متشکل از پهپاد پیشرو،  پهپادهای دنباله‌رو و ایستگاه زمینی بوده که قابلیت اجرای عملیات به صورت برخط و یا برنامه‌ریزی شده به پهپاد‌های دنباله‌رو را دارا  است.

همچنین انجام ماموریت‌های شناسایی ، مراقبت و انهدام اهداف زمینی و پروازی دشمن، برد عملیاتی و مداومت پروازی مناسب، قابلیت شبکه شدن از ۳ تا چند فروند بر روی انواع پهپادهای داخلی، دارای لینک امن و سیستم هدایت کنترل کاملاً بومی از دیگر قابلیت های «پرواز جمع» است.

۶ - طاها ۱۴۰۰ (سامانه اخلالگر رادارهای مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)

این سامانه با توان مناسب و با استفاده از آنتن های جهتی، به صورت هوشمند منطقه عملیاتی وسیعی را تحت پوشش داشته و امنیت پروازی انواع پهپادها را در منطقه دشمن حفظ می‌کند؛ همچنین هوشمندی، وزن کم، ولتاژ مصرفی پایین و قابلیت نصب سریع و آسان از جمله قابلیت های این سامانه در بهره‌برداری در انواع پهپادهای داخلی است.

۷ - سامانه‌های اخلالگر ارتقاء یافته زمین پایه

مقابله با تهدیدات پهپادی و سامانه‌های هدایت‌پذیر از راه دور، با ایجاد اخلال در سیستم هدایت و ناوبری این نوع تهدیدات، قابلیت اخلال در اکثر باندهای فرکانسی، قابلیت بهره‌برداری در کلیه مناطق عملیاتی و صحنه نبرد ، استقرار سریع، تداوم در بهره برداری، هوشمندی و عدم نیاز به کاربر، از قابلیت های این سامانه ها است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مراقبت هوایی انواع پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی 13 میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قراردادی 13 میلیارد دلاری با شرکت "سیرا نوادا" برای ساخت یک هواپیمای جایگزین برای بوئینگ های " ای 4 بی" E-4B - معروف به هواپیمای روز قیامت منعقد کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر در دهه 1970 برای سناریوهای مختلف یک جنگ هسته ای یک هواپیمای خاص موسوم به "روز قیامت" به شرکت بوئینگ سفارش داده بود که هم اینک 4 فروند از این هواپیماها که به "ای 4 بی" معروف است در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده است.

عکس آرشیوی از هواپیمای روز قیامت ای 4 بی/ رویترز

این هواپیماها برای شرایط اضطراری یک جنگ هسته ای و یا جنگ تمام عیار که زیر ساخت های حیاتی آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، طراحی شده است که از آن به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل هوایی استفاده می شود.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در بیانیه ای گفت: پروژه مرکز عملیات هوابرد بقا (SAOC) قرار است جایگزین هواپیمای قدیمی (ای 4 بی) دهه 1970 شود که به پایان خدمت خود نزدیک می شود.

نیروی هوایی افزود: کار بر روی SAOC در کلرادو، نوادا و اوهایو انجام می شود و انتظار می رود در سال 2036 تکمیل شود.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد با شرکت بوئینگ به منظور توسعه هواپیمای روز قیامت جدید موسوم به (BA.N) "نگهبان شب" را  لغو کرده است.

هواپیمای روز قیامت که معمولا برای انتقال وزیر دفاع ایالات متحده استفاده می شود، به عنوان یک پست فرماندهی متحرک طراحی شده است که قادر به مقاومت در برابر انفجارهای هسته ای و اثرات الکترومغناطیسی است و به رهبران ایالات متحده این امکان را می دهد تا در صورت بروز شرایط اضطراری ملی، با سوار شدن به این هواپیما ارتش را از این مکان هدایت و کنترل کنند. 

E-4B همچنین قادر به سوخت گیری در هوا است و دارای اتاق های کنفرانس و و تجهیزات ارتباطی پیشرفته است.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر چهار فروند هواپیمای E-4B را با حداقل یک فروند در حالت آماده باش در همه زمان ها اداره می کند. 

این هواپیماها از ناوگان هواپیماهای جامبو جت بوئینگ 747-200 با تغییرات بسیار زیاد ساخته شده که با منسوخ شدن قطعات آن، نگهداری آنها به طور فزاینده ای دشوار و گران شده است.

انتظار می رود E-4B در اوایل دهه 2030 به پایان عمر مفید خود برسد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ساخت هواپیمای "روز قیامت" در روسیه دستور رئیس جمهور روسیه برای ساخت دو فروند هواپیمای "روز رستاخیز" هواپیمای روز قیامت چیست؟

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد