Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین شاهچراغ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان، کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار است.

وی ادامه داد: مهارت های ارائه شده به سربازان بیشتر با توجه به نیاز سنجی انجام می گیرد و دوره‌هایی در زمینه‌های مختلف مانند جوشکاری، تاسیسات و حوزه برق سال گذشته برای سربازان در استان سمنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهچراغ بیان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان ارائه آموزش‌های مهارتی به عنوان راهکار اصولی برای رونق کسب و کار و اشتغالزایی در بین اقشار مختلف جامعه از جمله روستاییان را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان با حضور در روستاها به صورت رایگان آموزش‌ها را به روستاییان ارائه می‌دهند.

شاهچراغ خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای استان سمنان در زمینه کشاورزی مانند پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، کشت زعفران و کشت گلخانه‌ای و در زمینه خدمات مانند صنایع دستی به روستاییان آموزش می‌دهد.

وی یادآور شد: با اطلاع‌‎رسانی و آگاهی بخشی‌های انجام شده از مزایای مهارت آموزی، تمایل اهالی روستاهای استان سمنان به فراگیری آموزش‌های مهارتی افزایش یافته که افزایش رغبت در مهارت‌آموزی در اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت از روستاهای استان موثر بوده است.

وی اظهار داشت: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان همچنین آموزش به معتادان بهبودیافته را نیز در دستور کار قرار داده و در سال گذشته ۲۸۲ نفر بهبودیافته در مراکز دولتی این اداره‌کل آموزش‌های مهارتی را به صورت رایگان فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان تاکید کرد: بیکاری منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و این اداره‌کل در تلاش است تا با ارائه آموزش‌های مهارتی در زمینه رفع معضل بیکاری نقش ایفا کند.

در استان سمنان ۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سمنان سرباز مهارت اموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان خدمت سربازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سمنان سرباز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سمنان سرباز مهارت اموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان خدمت سربازی اخبار کنکور فنی و حرفه ای استان سمنان آموزش فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی اداره کل کل آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت