Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@12:05:11 GMT

فروش لاستیک از طریق سامانه حذف می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۰۴۸۵

فروش لاستیک از طریق سامانه حذف می‌شود؟

تین نیوز

گنجی اظهار امیدواری کرد با تلاش تایرسازان و عوامل فروش توزیع این کالا،‌ ثبات قیمتی و عرضه در بازار مانند گذشته برقرار شود تا مسئولان بتوانند با خیالی آسوده درباره حذف فروش سامانه‌ای تایر به‌ عنوان یکی از موانع تولید تصمیم‌ گیری کنند.

کارگروه تخصصی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پس از بررسی مشکلات سامانه تخصیص تایر بر حذف فروش سامانه‌ای تایر در پایان خردادماه، ‌به شرط ثبات قیمت و حفظ نظام توزیع تایر در بازار تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز یک هفته از نامه قاطعانه قائم‌مقام وزیر صمت در اموربازرگانی درخصوص اعطای مجوز به شرکت‌های تولیدکننده تایرهای سنگین برای فروش خارج از سامانه نیمی از تایرهای نخی 12- 24 نگذشته بود که درخواست انجمن زنجیره ارزش لاستیک برای تشکیل جلسه و بررسی مشکلات سامانه تخصیص تایر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی منجر به برگزاری یک جلسه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از «دنیای‌ خودرو» اعضای این شورا، وزرای اقتصاد؛ ‌نیرو؛ جهادکشاورزی؛ تعاون،کارورفاه اجتماعی؛ ‌نفت؛ ‌صنعت، معدن‌وتجارت؛‌کشور و روسای بانک‌مرکزی، سازمان مدیریت‌وبرنامه‌ریزی کشور به‌نمایندگی از دولت و معاون حقوقی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به نمایندگی از قوه قضائیه هستند. از سوی قوه مقننه نیز روسای چهار کمیسیون تخصصی صنایع‌و معادن، ‌اقتصادی،‌ برنامه‌وبودجه و کشاورزی حضور دارند. 

روسای اتاق‌بازرگانی، ‌اتاق تعاون و اصناف ایران نیز از دیگر اعضای  این شورا هستند. این جلسه که اواخر هفته گذشته با حضور مجازی دکتر محمدرضا گنجی، رئیس هیات‌مدیره انجمن زنجیره ارزش لاستیک و نماینده‌های وزارت صمت،‌ وزارت راه و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد،‌ اعضا؛ ضمن استماع نظرات انجمن زنجیره ارزش لاستیک با استنادهای رئیس هیات‌مدیره انجمن برای حذف این سامانه به منظور مانع‌زدایی از تولید و فروش کالای ایرانی موافقت کردند. 

اما آنچه باعث شد فروش سامانه‌ای تایر در همین جلسه حذف نشود، تصمیم قائم‌مقام وزیر صمت بود.

محمدرضا گنجی دراین‌باره گفت: «در این جلسه باتوجه به تصمیم قائم‌مقام وزیر صمت در خصوص آزاد بودن فروش نیمی از تایرهای 12-24داخلی خارج از سامانه، عدم نیاز به ثبت خرده‌فروشی تایرهای سواری و ثبت کدملی خریدار در سامانه مذکور ‌مقرر شد تا پایان خردادماه طبق دستور قائم‌مقام وزارت صمت شیوه فروش تایر اصلاح شود و در صورت حفظ نظام توزیع تایر در بازار و همچنین ثبات قیمت‌ها، ‌این شوار جلسه بعدی را برگزار و نسبت به حذف دائمی فروش تایر از طریق سامانه کالا و جامع تجارت تصمیم‌گیری کند.»

گنجی اظهار امیدواری کرد با تلاش تایرسازان و عوامل فروش توزیع این کالا،‌ ثبات قیمتی و عرضه در بازار مانند گذشته برقرار شود تا مسئولان بتوانند با خیالی آسوده درباره حذف فروش سامانه‌ای تایر به‌عنوان یکی از موانع تولید تصمیم‌گیری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: لاستیک دولتی سامانه خرید لاستیک قائم مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد