Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «شکارچی گوش‌بُرها» که پژوهشی در مورد گروهک مزدور «فرسان» در دوران دفاع مقدس است به همت محمدعلی قاسمی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در راستای ثبت و ضبط خاطرات و وقایع مهم دوران دفاع مقدس در استان ایلام و ظهور گروهک «فرسان» با نام «گوش‌بُرها»، کتاب تاریخ شفاهی «شکارچی گوش‌بُرها» به همت محمدعلی قاسمی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر در برگیرنده تحقیق و پژوهش در مورد گروهک مزدور «فرسان» در دوران دفاع مقدس است که با حمایت ارتش بعث در جبهه میانی و استان ایلام فعالیت داشتند.

این کتاب به نقش و تأثیرگذاری سردار رشید اسلام شهید «حاج یادگار امیدی» فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر ۱۱ از زبان یاران و هم‌رزمانش در انهدام و از بین بردن این گروه می‌پردازد.

این اثر به عنوان یک اثر فاخر در سطح ملی طی ماه آینده چاپ و منتشر خواهد شد. «شکارچی گوش‌بُرها» در ۳۶۰ صفحه از سوی دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری ایلام در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوزه هنری دفاع مقدس دوران دفاع مقدس گوش ب رها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود.

سیدشمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که با توجه به مشکلات پیش‌ رو ساخت موزه دفاع‌ مقدس زنجان به تعویق افتاده، امسال تلاش این است که فاز یک موزه دفاع‌ مقدس که نماد ۳۵۳۵ شهید و ۷۰ هزار رزمنده دفاع‌ مقدس است سوم خرداد به بهره‌برداری‌ برسد.

وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع‌ مقدس باید با کمک مسؤولان استانی ساخته شود و روند احداث آنها تسریع شود، عنوان کرد: امیدواریم سال آینده فاز دوم این موزه به بهره‌برداری برسد.

موسوی تاکید کرد: همکاری سایر نهادهای فرهنگی موجب شده است در حوزه تدوین و چاپ و نشر کتاب سالانه ۶۰ عنوان کتاب مکتوب ۲۰ عنوان کتاب صوتی تهیه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان زنجان با بیان اینکه هدف اصلی از نشر و چاپ کتب درباره شهدا پای کار آوردن جوانان متعهد، انقلابی و دلسوز و آشنا شدن آنها با سیره و منش آنهاست که با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس موجب پیروزی کشور در جنگ نابرابر شدند، اظهار کرد: شروع ساخت فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای شهید مخبری زده شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار وظیفه ترویج و نشر سیرت و صورت شهدا را در جامعه اسلامی دارد و از جمله وظایف مهم این مرکز ترویج فرهنگ شهادت بین نسل‌های جدید انقلاب است، افزود: با توجه به ظرفیت‌ استان زنجان و سرداران و فرماندهان آن هنوز تولید آثار هنری فاخر در این زمینه نداریم و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌ مقدس زنجان، یکی از برنامه‌های مهم برای شناخت مردم از شهدا و ترویج راه و منش آنهاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند