Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:40:57 GMT

۳ میلیون تن نهاده دامی در بنادر دپو شده است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۰۷۹۴

۳ میلیون تن نهاده دامی در بنادر دپو شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو گفتگو، حجت الاسلام نقدعلی گفت: بحث نهاده‌ها و تولیدات دامی به ویژه گوشت سفید و قرمز در ماه‌های اخیر با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود که البته کمیسیون کشاورزی از آغاز پیگیری این موضوع بود و پیش بینی التهاب بازار را هم می‌کرد.

وی با اشاره به بازدید مجلس از بندر و میزان نهاده‌های ترخیصی گفت: متأسفانه سو تدبیرها کار را به جایی رساند که نهاده‌های دامی با قیمت مصوب به دست مصرف کننده نرسید و از طرفی قیمت گوشت و مرغ هم به شدت بالا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهارکرد: شاید بیشترین جلسات کمیسیون با مقامات وزارت صمت و کشاورزی در ماه‌های اخیر با اولویت دهی به همین موضوع بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت و کیفیت توزیع نهاده‌ها نسبت به ماه‌های گذشته تا حدودی بهتر شده است، گفت: اگرچه التهاب بازار نهاده‌ها کمتر شد اما مشکل اصلی ما این است که ما برای تأمین خوراک دام وابسته به واردات هستیم و حدود ۸۰ درصد خوراک دام از خارج وارد کشور می‌شود و هنوز هم تدبیری در این زمینه نشده است.

حجت الاسلام نقدعلی اضافه کرد: علاوه بر مشکل واردات، متأسفانه نحوه توزیع نهاده‌ها و تخصیص ارز به واردات آن نیز اسباب فساد و رانت را فراهم کرده است.

این نماینده مجلس همچنین عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن نهاده دامی در بنادر کشور دپو شده اند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دستوری بدترین نوع اقتصاد است چراکه بازار تابع دستور نیست، گفت: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی هم از نمونه‌های همین اقتصاد دستوری و فسادزاست.

حجت الاسلام نقدعلی اظهارکرد: ما در یک ضرب و تقسیم ساده به این نتیجه رسیدیم که اگر نهاده‌های دامی با ارز ۲۵ هزار تومانی هم وارد کشور می‌شد الان گوشت قرمز و سفید خیلی ارزان‌تر به دست مصرف کننده می‌رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صد درصد نهادهای مرغداری‌های گوشتی و ۵۰ درصد نهاده مورد نیازی گاوداری‌ها تأمین می‌شود، گفت: صنعت دامداری به محض اینکه دولت حمایتش را برمی دارد دچار مشکل می‌شود.

کد خبر 5197180

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس نهاده های دامی نرخ خرید تضمینی گندم قیمت دلار شاخص کل بورس قیمت نفت ویروس کرونا وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا بازار سهام واکسن کرونا بورس تهران تولید برق بازار سرمایه تولید نفت بانک مرکزی ایران نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.
بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد