Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- ایران به دنبال تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید بنزن در پتروشیمی بوعلی‌سینا در سال ۹۹ از واردات این محصول راهبردی بی‌نیاز شد.

 به نقل از شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا، این مجتمع آروماتیکی سال ۱۳۹۹ موفق به تولید بیش از ۱۰۰ درصد برنامه تولید خود در محصول بنزن شده و با تولید ۸۵۶۱۰ هزارتن محصول نسبت به سال ۹۸ با ۸ درصد افزایش، به تولید حداکثری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردلان صداقت‌زاده، مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا در این زمینه اظهار کرد: این افزایش تولید، کشور را از واردات محصول راهبردی بنزن که به‌عنوان محصول پایه در شوینده‌ها و مواد بهداشتی کاربرد دارد بی‌نیاز کرده تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم افزایش مصرف شوینده‌ها، کشور بدون چالش و با تکیه بر تولیدات داخلی نیازهای مصرف‌کنندگان را برطرف کند.

وی ادامه داد: با تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در سال ۱۳۹۹، افزون بر جلوگیری از واردات‌ محصول بنزن، بخشی از تولید این محصول راهبردی را به خارج از کشور صادر کرده‌ایم که در شرایط سخت تحریم‌های یکجانبه‌ و ظالمانه علیه کشور، ارزآوری قابل توجه‌ای را برای کشور به ارمغان آورده‌ است.

مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا افزود: همچنین سال ۱۳۹۹، تولید محصولات برش سبک با ۲۲ درصد، برش سنگین با هفت درصد و گاز مایع با هفت درصد افزایش تولید همراه بوده است.

صداقت‌زاده تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ نیز صادرات زمینی رشد چشمگیر ۳۴۰ درصدی را نشان می‌دهد که با افزایش حمل‌ونقل زمینی و کاهش حمل‌ونقل دریایی، هزینه حمل محصولات نیز به‌شدت کاهش داشته و سبب افزایش سود این شرکت شده است.

وی اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ مقدار فروش شرکت در مجموع ۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ را نشان‌ داد که روزهای خوب شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا در روزهای تحریم با تکیه بر توان داخلی و بی‌اثر ساختن تحریم‌ها در صنعت پتروشیمی را نوید می‌دهد.


 شانا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت پتروشیمی بوعلی سینا سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده در حالی که قرار بود بانک مرکزی از فهرست مذکور رونمایی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده اصلی کشور طی سال 1402 را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران،وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات 1402 واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون 236 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،چندی قبل بانک  مرکزی اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکتهای مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست میتواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز  به شرکتها و بنگاههای اقتصادی را شفاف کند. این درحالی است که هنوز خبری از فهرست بانک مرکزی نیست و گمرک وضعیت واردات سالهای 1402 و 1401  صد شرکت بزرگ را منتشر کرده که از این طریق میتوان یک براورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکتها در دست داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟