Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرماندار قزوین گفت:‌ متاسفانه در این روزها که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما به شدت به پزشکان نیاز دارند، پزشکان را برای برگزاری آزمون ارزیابی می‌برند و به همین خاطر بیماران کرونایی ۳ تا ۴ ساعت در مراکز درمانی به حال خود رها می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد شفیعی ‌در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین با انتقاد از برگزاری آزمون ارزیابی پزشکان در وضعیت قرمز کرونایی گفت: متاسفانه در این روزها که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما به شدت به پزشکان نیاز دارند، پزشکان را برای برگزاری آزمون ارزیابی می‌برند و به همین خاطر بیماران کرونایی 3 تا 4 ساعت در مراکز درمانی به حال خود رها می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه غیبت پزشکان در بیمارستان‌ها بازتاب بدی در جامعه ایجاد می‌کند، اضافه کرد: با توجه به اینکه آزمون اصلی ارتقای پزشکان در تیرماه برگزار می‌شود و برگزاری آزمون ارزیابی چندان جدی نیست، بنابراین باید اجازه دهیم استان قزوین از وضعیت قرمز کرونایی خارج شود و بعد آزمون‌های ارزیابی پزشکان را برگزار کنیم.

شفیعی ادامه داد: متاسفانه این پزشکان در گروه‌های 70 تا 80 نفره برای آزمون ارزیابی دوره‌ای می‌روند که همین موضوع ایجاد تجمع می‌کند و از نظر پروتکل‌های بهداشتی درست نیست.

ارزیابی دوره‌ای را نمی‌توان کنار گذاشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در پاسخ به فرماندار قزوین با بیان اینکه پزشکان مورد ارزیابی پزشکان آینده استان هستند، گفت: دلیل برگزاری آزمون ارزیابی این است که این پزشکان باید درمان بیماران و خانواده‌های ما را در آینده به عهده بگیرند و پزشکی هم رشته ساده‌ای نیست که بتوان ارزیابی در آن را به راحتی کنار گذاشت.

پیمان نامدار همچنین در خصوص تجمع پزشکان یادشده بیان کرد: این پزشکان از صبح تا شب در بخش کرونا هستند و البته همه آنها هم واکسن زدند. در ضمن این پزشکان قرار نیست امتحان بدهند و فقط ارزیابی درونی می‌شوند. یعنی مدیر گروه از آنها 4 تا سؤال تخصصی می‌پرسد.

وی همچنین تجمع 70 تا 80 نفره پزشکان مورد ارزیابی را رد کرد و افزود: این پزشکان در فضای آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم پزشکی که 200 تا 300 نفر ظرفیت دارد، حضور پیدا می‌کنند و به صورت گروه‌های 10 نفر می‌آیند. ضمن اینکه در نهایت 25 نفر همزمان در سالن حضور دارند و تجمع 70 تا 80 نفره‌ای در کار نیست.

جابه‌جایی‌ها صدای مردم را درآورده؛ نه فعالیت اصناف

فرماندار آوج هم در ادامه این جلسه ضمن انتقاد از سخت‌گیری به اصناف درباره محدودیت فعالیت آنها گفت:‌ هر تصمیمی باید یک پشتوانه عقلانی قابل دفاعی داشته باشد؛ یعنی اگر اصناف را تعطیل می‌کنیم، باید در نقشه و نمودار به مردم نشان دهیم که اصناف در شیوع کرونا و کم و زیاد شدن آن چه نقشی دارند.

نصرت‌الله علیرضایی با بیان اینکه تجمع و جابه‌جایی 2 کلیدواژه در حوزه شیوع کرونا هستند، تصریح کرد: آنچه که در ایجاد موج چهار کرونا صدای کشور را درآورد و اعتراض‌ها را بلند کرد، جابه‌جایی جمعیت بود، نه فعالیت اصناف. بنابراین باید کاری کنیم که جمعیت جابه‌جا نشود؛ نه اینکه جلوی فعالیت اصنافی که تجمع ندارند را بگیریم.

وی اضافه کرد: اثر جابه‌جایی در شیوع کرونا از تجمع خیلی بیشتر است؛ ضمن اینکه بیشتر تجمع در مشاغل گروه یک و فروشندگان مواد غذایی است که اینها هم قرار شده باز باشند. از آن طرف کفش‌فروش و فروشنده فرش که اصلاً تجمعی ندارند و کسی به مغازه آنها رفت‌وآمد نمی‌کند، تعطیل می‌شوند.

وی با ذکر اینکه اصناف در شهرستان آوج 100 درصد با ما همراه هستند و شرمنده آنها هستیم، اضافه کرد: در کل هفته گذشته در آوج 3 مغازه پلمب و 4 نفر را به تعزیرات معرفی کردیم. اما باید بدانیم که اصناف قسط دارند، اجاره دارند، چک دارند و گرفتار هستند.

آتش کرونا در قزوین دوباره شعله‌ور شد؛ آمار فوتی‌ها 50 درصد افزایش یافترعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در قزوین به 89 درصد رسیدجزئیات محدودیت‌های فوق‌العاده کرونایی در قزوین / واحدهای صنفی ردیف‌ 12 تا 29 باز شدند

هیچ پروتکلی درباره مراسم ختم خانگی اعمال نمی‌شود

رئیس ستاد پیشگیری مقابله با کرونای شهرستان آوج با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم ختم در مساجد گفت: به جای این کار می‌توانستیم به مردم اجازه دهیم با رعایت شدید پروتکل‌های بهداشتی مراسم ختم برگزار کنند. چرا که در حال حاضر مراسم ختم به خانه‌ها منتقل شده و مردم یک هفته به خانه متوفی رفت‌وآمد دارند و ما هم هیچ پروتکلی نتوانستیم در این خانه‌ها اعمال کنیم.

علیرضایی افزود: از یک طرف اصناف را تعطیل می‌کنیم و بعد مردم برای تفریح و سیروسیاحت به باغات می‌روند. بنابراین باید برای اثربخش بودن محدودیت‌های کرونایی فکری کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا بهداشت و درمان استانداری قزوین وزارت بهداشت ویروس کرونا بهداشت و درمان استانداری قزوین برگزاری آزمون ارزیابی ارزیابی پزشکان بیمارستان ها مراکز درمانی مراسم ختم جابه جایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها

یک متخصص عروق آمریکایی که به طور داوطلبانه به ماموریت امدادی در غزه رفته بود، با روایت شدت جراحات در بیمارستان‌های غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی و دشواری درمان آن، هشدار داد که کادر درمان غزه نمی‌تواند از پس حمله احتمالی ارتش تل‌آویو به رفح برآید.

به گزارش ایسنا، یک متخصص عروق آمریکایی که پس از مدت خدمت در غزه به عنوان نیروی داوطلب آن را ترک کرده است، امروز (چهارشنبه) گفت که هیچ چیز برای آمادگی او به منظور مواجه شدن با گستردگی جراحاتی که آن‌جا دیده بود، کافی نبوده است. بیشتر مجروحان جوان بودند و زخم‌های پیچیده‌ای داشتند که اثر گلوله انفجاری بود. اغلب آن‌ها با نقص عضو مواجه می‌شدند.

 به گفته او، «بیشتر این زخم‌ها مروبط به گلوله‌های انفجاری و چیزی بود که قبلا با آن سروکار نداشتم؛ تازگی داشت.» او می‌گوید، در مدت خدمتش در بیمارستان اروپایی در غزه، تیم او، روزانه، به ۴۰ تا ۶۰ بیمار رسیدگی می‌کردند.

«شاریق سعید»، این پزشک متخصص عروق از آتلانتای جورجیا به رویترز گفت بیشتر موارد باید قطع عضو می‌شدند و در این مورد، احتمال عفونت زیادی وجود دارد و وقتی با نقص عضوی مواجه شویم که التیام پیدا نمی‌کند، مجبور به قطع عضو در سطح بالاتری می‌شوید.

حدود ۷۰ درصد از عمل‌های جراحی که او انجام داده است، زخم گلوله انفجاری بودند. بقیه، جراحات انفجار یا فروریختن ساختمان‌ها بود. «اسماعیل مهر» یک متخصص بیهوشی از نیویورک که مدیریت ماموریت غزه را بر عهده داشت، می‌گوید پزشکان داوطلبی که در آوریل به جنوب غزه رسیدند، از دیدن آن وضعیت مبهوت شده بودند و قادر به گفتن چیزی نبودند.

مهر که بارها در گذشته، در غزه به ماموریت رفته است، گفت که این بار باور چیزی که می‌دید برایش سخت بود. او می‌گوید، «در خان یونس، واقعا همه جا ویرانی می‌دیدم و حتی یک ساختمان هم سر جای خود نبود.»

به گفته سازمان بهداشت جهانی، از ۳۶ بیمارستان که به بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن این منطقه خدمات‌رسانی می‌کرد، تنها ۱۰ بیمارستان تا ماه آوریل تقریبا فعال بودند. مراکز بهداشتی فاقد تجهیزات پزشکی، نیروی انسانی و برق بود. حالا بزرگ‌ترین ترس او حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه است که نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه در آن پناه جسته‌اند.

به گفته او، در صورت وقوع این حمله «نظام سلامت نمی‌تواند از عهده آن بربیاید و این یک فاجعه تمام‌عیار خواهد بود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • اخبار ورزشی دوازدهم اردیبهشت استان قزوین
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین