Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، دلایل بروز رسوایی اخیر مربوط به جمهوری چک در نگرانی‌های داخلی غرب نهفته بوده و همچنین تا حد زیادی با انگیزه‌های ماجرای سال ۲۰۱۸ در سالزبری انگلیس که در ضمن فرآیند خروج این کشور از اتحادیه اروپا رخ داد، مرتبط است.

به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در اظهاراتی تاکید کرد، مساله اخراج اخیر دیپلماتهای روسیه از جمهوری چک و تلاشها برای دخیل کردن ناتو و اتحادیه اروپا را می‌توان یک مورد کلینیکی از روان پریشی ضد روسی غرب دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به خبرگزاری تاس اظهار کرد: ماجرای جمهوری چک یک اتفاق مجزا نیست. این بخشی از روان پریشی ضد روسی فعلی غرب است. این حتی دیگر یک هیستری نیست و در حقیقت یک روان پریشی و مطلقا یک مورد کلینیکی است.

این فرستاده تصریح کرد، دلایل "رسوایی" اخیر مربوط به جمهوری چک نهفته در نگرانی‌های داخلی غرب است. وی افزود، آنها تا حد زیادی مرتبط با انگیزه‌های مربوط به ماجرای سال ۲۰۱۸ سالزبری انگلیس که در ضمن فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) اشاعه یافت، هستند. او خاطر نشان کرد: این مطمئنا تلاشی دیگر برای منحرف ساختن توجه شهروندان ما از نگرانی‌های داخلی چه در کشورهای اتحادیه اروپا و چه در دیگر کشورهای غربی است. به عنوان مثال وضعیت مربوط به واکسیناسیون و روند تامین واکسن برای اتحادیه اروپا را در نظر بگیرید. این روند تا کنون به حوزه حقوقی کشیده شده و کمیسیون اروپا دست به اقدام حقوقی علیه شرکت بزرگ سوئدی-انگلیسی تولید کننده واکسن (آسترازنکا) زده است.

چیژوف در ادامه به بحثهای متفاوت در اتحادیه اروپا "درخصوص قانون آب و هوایی که با جنجال فراوان اعلام شد اما شرکت کنندگانش هنوز قادر به توافق بر سر تعریفها نیستند" پرداخت.

او بیان کرد: در مجموع دلایل به طور عمده مرتبط با انگیزه‌های ماجرای سال ۲۰۱۸ که در ضمن مسائل داخلی جدی در انگلیس به ویژه پیرامون بریگزیت اشاعه یافتند، هستند.

وی افزود: این بار اتحادیه اروپا و سرویس امور خارجه این اتحادیه گفتند که مساله اخراج دیپلماتها صرفا تحت حوزه اختیار کشورهای عضو است. این امید وجود دارد که آنها از اشتباه سیاسی فاحشی که در سال ۲۰۱۸ به ویژه در ارتباط با درک چگونگی پاسخ روسیه در چنین پرونده‌هایی مرتکب شدند، درس بگیرند.

مقامهای جمهوری چک در ۱۷ آوریل مساله اخراج ۱۸ کارمند سفارت روسیه در شهر پراگ را که طبق گفته مقامهای جمهوری چک، "افسران آژانسهای اطلاعاتی روسیه" بودند اعلام کردند و این ماقشه باعث وخامت روابط این کشور با روسیه شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا روان پریشی جمهوری چک سال ۲۰۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟

ایران و روسیه با همکاری یکدیگر در جستجوی روش‌های جدید برای تسویه حساب‌های تجاری هستند.

به گزارش ایسنا، یکی از راهکارهای پیشنهادی، استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و دارایی‌های مالی دیجیتال است که محسن رحیمی، وابسته بازرگانی سفارت ایران در مصاحبه با رسانه‌های روسی به آن اشاره کرد.

رحیمی تاکید کرد: استفاده از روبل‌ دیجیتال و ریال‌ دیجیتال می‌تواند فرآیندهای تجاری بین دو کشور را ساده‌تر و به کاهش تاثیر تحریم‌های موجود کمک کند.

او در اواخر ماه آوریل از برنامه‌های ایران برای راه‌اندازی پروژه آزمایشی با هدف پذیرش کارت‌های پرداخت میر روسی خبر داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز