Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کولیوند، رئیس اورژانس کشور در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۴١ هزار و ٢٠٠ بیمار بستری کرونا در کشور داریم که ٩ هزار و ٣١٠ نفر از این بیماران در تهران بستری هستند. از این تعداد ٣۵ هزار نفر با اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند که ١٣ درصد از آنها به صورت سرپایی ویزیت و ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه آمار‌های بستری نسبت به هفته قبل ۵٠ درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: تماس‌ها با اورژانس ١١۵ در موج چهارم کرونا بالا رفته است البته قسمت اعظم تماس‌ها با مشاوره حل می‌شود و هرکدام از هموطنان می‌توانند سوالات کرونایی خود را از همکاران در دسیپچ اورژانس بپرسند و پاسخ بگیرند.

کولیوند گفت: فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته حدود ٧٢ درصد افزایش ماموریت اورژانس داشتیم که بیشترین آمار ماموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی است. استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی بیشترین حوادث ترافیکی را در فروردین داشتند.

رئیس اورژانس کشور بیان کرد: ١۶ زمین لرزه بالای ۴ ریشتر را داشتیم که در زلزله گناوه ١۴ مصدوم ناشی از ترس و دلهره زلزله گزارش شد که خوشبختانه ریزش آوار نداشتیم. زلزله۵.۴ ریشتری مریوان ١٠ مصدوم ناشی از اضطراب و دلهره را به خود اختصاص داد.

او تصریح کرد: ۴٢ درصد کاهش حوادث جوی نسبت به فروردین سال قبل را داشتیم و شاهد افزایش ٧٠ درصدی نزاع و درگیری در فروردین بودیم. استان‌های آذربایجان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و مازندران بیشترین آمار نزاع و درگیری را در فروردین ماه ١۴٠٠ داشتند.

کولیوند درباره استفاده از نقاهتگاه ها برای بیماران کرونایی بیان کرد: حدود ١۴٠ هزار تخت هتل و مهمانسرا را آماده کردیم ولی در موج های قبلی برای استفاده از این مراکز استقبال خوبی نشد. برخی هتل ها و مهمانسراها در تهران در دو روز آینده مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسامی این هتل ها و مهمان سراها اعلام می شود و تیم هایی با برنامه ریزی انجام شده حضور پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر همکاری اورژانس با شهرداری تهران برای ایجاد پد بالگرد بیان کرد: شهرداری بیشترین همکاری را با اورژانس کشور داشته است. ۶۴ پدبالگرد در تهران را برای ما در نقاط مختلف تهران ایجاد کرده‌اند که از این پدها استفاده می شود.

او افزود: قرار بر این است که در برخی بیمارستان ها، رمپ مستقیم از مترو به بیمارستان کشیده شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس کشور بیماران کرونایی اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد.

به گزارش تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه‌های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • فرزین: دارایی‌های ارزی افزایش و انتظارات تورمی کم شد
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • ۸۴ فقره تصادف طی۴۸ساعت گذشته در استان/۱۷۴نفر مصدوم شدند