Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص تفرقه افکنی های صدا و سیما در ارتباط با برجام گفت: این موضع گیری ها به منافع ملی کمک نکرد افکار عمومی را در مسیر درست سوق نداد پس صدا و سیما با شهامت بپذیرد که اشتباه کرده است یا اگر نپذیرد، برای این است که مورد انتقاد خاص و عام قرار نگیرد و همان راه اشتباه گذشته را ادامه می دهد یعنی اشتباه روی اشتباه و این هم به حیثیت سازمان صدا و سیما ضربه می زند و هم به حیثیت افرادی که گرداندگان آن هستند و منافع ملی را ترجیح نمی دهند نمونه بارز آن همین برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدرضا خباز»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص تفرقه افکنی های صدا و سیما در ارتباط با برجام گفت: متاسفانه دامن صداوسیما خواسته یا ناخواسته آلوده به سیاست بازی شد، به گونه ای که به جای اینکه از دستاوردها و موفقیت های نظام و منافع ملی کشور دفاع کند در یک جریان سیاسی ناکامی وارد شد که دیگر عقب گرد از آن مسیر یک شهامت فوق العاده می خواهد.

او اضافه کرد: یعنی یا باید رسما اعلام کند که ما نباید فریب افراد مخالف برجام را می‌خوردیم به این معنی که یک راهی را رفته ایم و پل های پشت سر را خراب کرده الان سر یک دو راهی قرار گرفته ایم یا اینکه رسما اعلام کند که ما اشتباه کردیم و نباید این موضع گیری ها را می داشتیم.

خباز ادامه داد: این موضع گیری ها به منافع ملی کمک نکرد افکار عمومی را در مسیر درست سوق نداد پس صدا و سیما با شهامت بپذیرد که اشتباه کرده است یا اگر نپذیرد، برای این است که مورد انتقاد خاص و عام قرار نگیرد و همان راه اشتباه گذشته را ادامه می دهد یعنی اشتباه روی اشتباه و این هم به حیثیت سازمان صدا و سیما ضربه می زند و هم به حیثیت افرادی که گرداندگان آن هستند و منافع ملی را ترجیح نمی دهند نمونه بارز آن همین برجام است.

این نماینده پیشین مجلس متذکر شد: اولا که به صورت علنی سال های سال بود که مذاکره مستقیم با آمریکا نداشتیم، مذاکرات پشت پرده و غیرآشکار در رده های پایین تر بود ولی در رده رئیس جمهور و وزیر خارجه و مقامات عالی رتبه کشور نداشتیم تا اینکه با پیشنهاد دولت و موافقت رهبری، مذاکرات با آمریکا رو در رو در سطح وزیر خارجه اتفاق افتاد. این اتفاق به نظر می رسد که می توانست یک نقطه عطفی در وضعیت کشور ما باشد ولی چون مخالفین برجام از هر سلاح و ابزاری استفاده کردند تا موافقین برجام را فرو کوبند، اکنون که شرایط عادی شده رویشان نمی شود که بیایند و خودشان مسیر را عوض و اعلام کنند که ما در موضع گیری های برجام، مواضع تندی گرفتیم و این مواضع تند به نفع کشور نبود.

او خاطرنشان کرد: اکنون که بحث وین مطرح است بهترین زمان بود تا صدا و سیما از اشتباهات گذشته خود صرف نظر می کرد و به دامان افکار عمومی می پیوست ولی متاسفانه، همچنان بر طبل اختلاف می کوبد. در خصوص مذاکرات سوال خیلی روشنی که حتی افراد کم اطلاع هم می توانند پاسخ دهند این است که آیا مذاکرات بدون اجازه رهبری است؟ هر کسی که با سیاست و ساختار ایران آشنا باشد خواهد گفت که حتما رهبری موافق بودند و اجازه دادند که آقایان مذاکره را انجام دهند البته مشروط به شرایطی که رسما هم اعلام کردند که فرسایشی نباشد، امروز و فردا نکنند یک زمان معینی را مشخص کرده و بگویند در این زمان مشخص تحریم ها برداشته خواهد شد. اگر برداشته شد ما راستی آزمایی می کنیم و به برجام برمی گردیم.

خباز عنوان کرد: من معتقدم و نظرم این است که در شرایط امروز کشور بهترین تصمیم همین تصمیمی است که دولت با نظر موافق رهبری اتخاذ کرد. انشاالله تحریم های ظالمانه غیرانسانی که به ما تحمیل شد در این ماه مبارک رمضان برطرف شود و به سمت عادی سازی کشور برویم که این عادی سازی منافع، فراوانی را برای مردم به ارمغان خواهد آورد. 8

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صدا و سیما بازی سازمان صدا و سیما مجلس پشت پرده رئیس جمهور دولت وزیر خارجه ایران برجام موضع گیری ها هم به حیثیت صدا و سیما منافع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین

به گزارش قدس آنلاین، هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین با دیانا موندینو وزیر امور خارجه و تجارت بین المللی آرژانتین در پکن دیدار کرد.

هان در این دیدار که دیروز صورت گرفت، با بیان اینکه امسال دهمین سالگرد آغاز مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط دوجانبه در خدمت منافع بلندمدت دو کشور و برآورده کننده انتظارات دو ملت است.

وی گفت: چین آماده ادامه همکاری با آرژانتین در چارچوب درک و حمایت از یکدیگر است، دو کشور شرکای همکار در توسعه و خواهان افزایش مستمر اعتماد متقابل سیاسی و تلاش برای همکاری عملی پایدار و بلندمدت و ارائه منافع برای دو ملت هستند.

موندینو نیز گفت: آرژانتین قاطعانه به سیاست چین واحد پایبند بوده و امیدوار است به طور مداوم همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با چین را تحکیم کرده و گسترش دهد.

وی افزود: این وزارتخانه از شرکت های چینی بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه در آرژانتین استقبال می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • منچستریونایتد و یک دهه اشتباه در سیاست های نقل و انتقالاتی! (زیرنویس فارسی)
  • ورزشی‌های دهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان