Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایرنا،  ارسلان زارع، ضمن بازدید از سد مخزنی شفارود در رضوانشهر که از بزرگترین سد های بتونی و غلتکی کشور می باشد در جریان روند پیشرفت فیزیکی و همچنین موانع و مشکلات این پروژه ملی قرار گرفت.

 وی با اشاره به این که   این سد با ۱۱۰ متر ارتفاع بدنه  از پی تا انتها  تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خاطرنشان کرد: روند اجرایی سد شفارود  شتاب گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 زارع افزود: استان گیلان در زمینه بارش باران، رتبه نخست کشور را دارد ولی بدلیل نبود زیر ساخت های لازم حدود ۵۰ درصد از این رحمت الهی به دریا می ریزد که با ایجاد این سد بخش قابل توجهی از این نزولات جوی ذخیره سازی و با مدیریت صحیح به مصرف خواهد رسید.

 استاندار گیلان با اشاره به اهمیت پروژه سد شفارود در رضوانشهر گفت: با هدف گذاری های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، اجرای این سد در این شهرستان، گام مهمی برای تأمین آب در مناطق غرب گیلان خواهد بود.

 وی با اشاره به روند شتاب گونه در اجرای سد شفارود گفت: اقدامات اجرایی و جدی این پروژه ملی، از ۲ سال پیش شتاب بیشتری گرفته و در سال گذشته نیز توفیقات زیادی در این راستا شاهد بودیم ولی در سالجاری با کمبود سیمان روند اجرایی آن کند شد که پیش بینی می شود، با تأمین مصالح مربوطه عقب ماندگی سه ماهه در این پروژه جبران شود.

 سد شفارود بزرگترین سد بتونی غلتکی کشور در شش کیلومتری غرب مرکز شهرستان رضوانشهر با حدود ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی، جهت تامین آب کشاورزی، صنعت، شرب و تولید انرژی  در حال احداث می باشد که شامل تامین آب مورد نیاز کشاورزی به مقدار ۴۵۵ میلیون متر مکعب، تامین آب مورد نیاز حفظ محیط زیست ۳۳.۸ میلیون متر مکعب، تامین آب شرب شهرهای رضوانشهر، پره سر، تالش و ماسال ۲۳ میلیون متر مکعب، تامین آب مورد نیاز صنایع به مقدار ۱۰ میلیون مترمکعب، تولید انرژی برق آبی ۲۵.۳ گیگاوات ساعت متوسط سالیانه، سطح زیر کشت ۳.۴۵۰ هکتار می باشد.

 همچنین جاده جایگزین سد شفارود به منظور تردد اهالی منطقه  و راه دسترسی به روستاهای ییلاقی و شهرستان خلخال به طول حدود ۱۰ کیلومتر با ۴ رشته تونل و ۲ دهانه پل ۴۰ متری می باشد، حدود ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیاز به درخت بری از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری جهت تسریع در اجرای این پروژه می باشد.

 تعداد کارگرانی که در این پروژه ملی مشغول بکار هستند بیش از ۸۰۰ نفر می باشند و برای اجرای بدنه این سد تا کنون ۱۷۰ هزار متر مکعب مصالح و ۲۹ هزارتن سیمان مصرف شده است.

 تا کنون مبلغ یک میلیارد یوان چین معادل ۴ هزار میلیارد ریال در این پروژه مصرف شده است که برای اتمام آن به ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها رضوانشهر شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضوانشهر گیلان رضوانشهر گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام

استاندار ایلام گفت: ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام اجرایی شده است و پیگیری مصوبات تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز - شنبه هشتم اردیبهشت‌- در نشست مصوبات رئیس جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه سفر رئیس جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از مصوبات اجرایی شد.

وی افزود: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که ۹۸ درصد اجرایی شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶,۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده است که میزان ۴,۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی، و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد، افزود: مدیران ادارات در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رئیس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید، پایگاه اورژانس انجیره با ۶۰ درصد پیشرفت باید سریع‌تر تکمیل شود.

استاندار ایلام افزود: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 748514

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین