Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@03:25:18 GMT

معرفی ۵ صبحانه بین‌المللی که در ایران طرفدار دارند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۱۸۳۷

معرفی ۵ صبحانه بین‌المللی که در ایران طرفدار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

وعده صبحانه معمولاً به عنوان مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز معرفی می‌شود. همه ما باید حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه خود را از صبحانه دریافت کنیم؛ اما چه تعداد از ما به مصرف این وعده غذایی در روز پای بندیم؟ نتایج نظرسنجی در تحقیقات مختلف نشان از این دارد که بیش از ۴۰ درصد جمعیت ۱۸ تا ۲۵ سال از خوردن وعده صبحانه صرف‌نظر می‌کنند و نمی‌دانند که این تصمیم اشتباه تا چه اندازه بر سلامت جسمانی آن‌ها تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دلایلی که باعث می‌شود مردم تمایل کمی به خوردن این وعده مهم و حیاتی داشته باشند تکراری به نظر رسیدن آن است. غافل از اینکه صبحانه تنها نان و پنیر نیست. در سراسر جهان تفاوت فرهنگی باعث ایجاد صبحانه‌های متنوع و بی‌شماری شده است که شاید آن‌قدر‌ها با آن‌ها آشنایی نداشته باشید. فرهنگ غذایی هر کشور خاص خودش است، اما این فرهنگ بیش از هر وعده دیگری به صبحانه‌ها تنوع بخشیده و میز‌های رنگارنگی را پدید آورده است.

تعداد مواد غذایی که می‌توان در وعده صبحانه نوش جان کرد به قدری زیاد است که شما می‌توانید در طول ماه هرروز هفته را با غذایی جدید شروع کنید و به هیچ عنوان از خوردن این وعده هیجان‌انگیز دل‌زده نشوید. در ادامه این مقاله قرار است ۵ صبحانه بین‌المللی را به شما معرفی کنیم تا با اضافه کردن آن‌ها به برنامه غذایی خود، رنگ و بوی تازه‌ای به میز صبحانه ببخشید.

مردم انگلستان در وعده صبحانه چه می‌خورند؟

یکی از محبوب‌ترین صبحانه‌های بین‌المللی که در کافه‌های ایران هم حسابی طرفدار دارد صبحانه انگلیسی است. این صبحانه را معمولاً با نام بشقاب انگلیسی معرفی می‌کنند. وقتی می‌گوییم بشقاب یعنی شما با یک نوع غذا روبرو نیستید و قرار است مجموعه کاملی از مواد غذایی را در وعده صبحانه نوش جان کنید.

این صبحانه محبوب و پرطرفدار در لیست غذا‌های کامل و البته کمی سنگین دسته‌بندی می‌شود و این توانایی را دارد که انرژی لازم برای شروع یک روز پرکار را فراهم کند. بشقاب صبحانه انگلیسی شامل لوبیای پخته‌شده یا همان خوراک لوبیاچیتی، بیکن سرخ‌شده، نیمرو، قارچ و سوسیس گریل شده، گوجه گیلاسی و نان تست شده است. البته ممکن است این صبحانه را در بعضی کافه‌های تهران با کمی تفاوت در جزئیات ببینید. مثلاً شاید یکی دو جز از آن کم شود و به جای آن خوراکی‌های دیگری را جایگزین کنند.

پنکیک با موز و مربا صبحانه محبوب سوئدی‌ها

پنکیک یکی دیگر از آن صبحانه‌های بین‌المللی محبوب در میان ما ایرانی‌هاست که شاید اکثر ما حداقل برای یک‌بار آن را در خانه آماده کرده باشیم. سوئدی‌ها علاقه‌مندند پنکیک را در وعده صبحانه به همراه مربا و موز سرو کنند. البته در کافه‌های ایرانی پنکیک با موز و نوتلا طرفداران بیشتری دارد.

بشقاب آمریکایی‌ها در وعده صبحانه از چه تشکیل شده است؟

بعد از صبحانه کامل و مفصل انگلیسی‌ها صبحانه آمریکایی هم از محبوبیت زیادی برخوردار است. البته محبوبیت و شهرت این صبحانه هیچ‌وقت به پای آن بشقاب هوس برانگیز انگلیسی نمی‌رسد. آمریکایی‌ها برای وعده صبحانه بشقاب ساده‌تری آماده می‌کنند. این بشقاب معمولاً شامل دو عدد نان تست شده دو عدد نیمرو و چند سوسیس سرخ شده است. گاهی هم ممکن است به پیروی از بشقاب انگلیسی یک کاسه لوبیای پخته هم کنارش بگذارند که بودونبودش آن‌قدر‌ها تفاوتی در اصل ماجرا ایجاد نمی‌کند.

البته آمریکایی‌ها بیش از آنکه به بشقاب صبحانه علاقه‌مند باشند تمایل دارند برای شروع روزشان یک املت گرم آمریکایی سفارش دهند. درست مثل ما ایرانی‌ها! هرچند که املت آمریکایی تفاوت زیادی با املت ایرانی دارد، ولی در هر صورت نامش املت است و اصلی‌ترین ماده اولیه در پخت آن تخم‌مرغ!

املت آمریکایی ترکیبی از پنیر و تخم‌مرغ است. به این صورت که ابتدا دو عدد تخم‌مرغ را به خوبی هم زده و کف یک تابه نچسب می‌ریزند. وقتی تخم‌مرغ خودش را گرفت یک سمت آن پنیر موزارلای رنده شده و ریحان خرد شده ریخته و سمت دیگر را روی آن برمی‌گردانند. برای تنوع می‌توانید قارچ و پیازِ تفت‌داده شده را هم به دستور اضافه کنید و به همراه پنیر روی تخم‌مرغ بریزید.

کروسان شکلاتی و یک فنجان قهوه صبحانه‌ای کامل برای فرانسوی‌ها

چهارمین صبحانه بین‌المللی که در ایران هم محبوبیت دارد، کروسان فرانسوی است. البته که ما ایرانی‌ها یا صبحانه نمی‌خوریم یا برای برگزاری آن کمی سخت‌گیر هستیم و به خوردن یک کروسان راضی نمی‌شویم. به همین دلیل کروسان در ایران بیشتر از اینکه حکم صبحانه داشته باشد یک عصرانه دل‌چسب است.

در هر صورت اگر وقت کافی برای خوردن صبحانه نداشتید می‌توانید صبحتان را به سبک فرانسوی‌ها آغاز کنید. باور کنید یک کروسان شکلاتی و یک فنجان قهوه هم می‌تواند برای شروع روز کافی باشد.

میز صبحانه ترکی ترکیبی آشنا و شبیه به صبحانه‌های ایرانی

ترکیه در تکریم وعده صبحانه پا را از انگلیس و آمریکا فراتر گذاشته به سرو آن در یک بشقاب راضی نیست. اگر قرار باشد صبحانه را به سبک ترکی برگزار کنید باید میزی کامل از انواع پنیر، کره، انواع مربا، عسل، خیار، گوجه، زیتون، نیمرو، املت و گوشت بچینید. چای ترک هم که وصله‌ای جداناشدنی از این میز است.

اگر با خواندن این مقاله ترغیب شدید تا با اضافه کردن صبحانه‌های بین‌المللی به برنامه غذایی خود از این به بعد وعده صبحانه را با انگیزه و تشریفات بیشتری آماده کنید می‌توانید دستور تهیه آن‌ها را به طور کامل روی مجله آشپزی دیجی فود بخوانید.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تغذیه صبحانه تبلیغات وعده صبحانه بین المللی صبحانه ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شورای یهودیان استرالیا در بیانیه‌ای یادآور شد که دانشجویان استرالیا هفته گذشته برای همبستگی با فلسطینی‌ها کمپ‌هایی را در دانشگاه‌های خود ایجاد کردند.
 
در این بیانیه با اشاره به اینکه دانشجویان به ده‌ها کمپ همبستگی که در هفته‌های اخیر در سراسر ایالات متحده و کشورهای دیگر ایجاد شده، پیوستند، اعلام کرد که دانشجویان استرالیایی مانند دیگر دانشجویان از موسسات و دانشگاه‌های خود می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌های تسلیحاتی که امکان جنایات جنگی اسرائیل را فراهم می‌کنند، پایان دهند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: «شورای یهودیان استرالیا به شدت این ادعاها که این اعتراضات را تهدیدی برای دانشجویان و کارکنان یهودی ‌می‌خواند، رد می‌کند.»
 
شورای یهودیان استرالیا همچنین گفت: «تلاش برای ساکت کردن یا سانسور این اعتراضات با متهم کردن فریبکارانه آنها به یهودستیزی، اقدامی خطرناک است که اگر به آن عمل شود، خطر سرکوب آزادی بیان در دانشگاه‌ها را به دنبال دارد.»
 
الیزابت استراکوش، مدیر اجرایی شورای یهودیان استرالیا تاکید کرد که حق اعتراض مسالمت‌آمیز یک آزادی اساسی دموکراتیک است.
 
وی افزود: «ما باید به همه دانشجویانی که بسیاری از آنها یهودی هستند و علیه این نسل‌کشی آشکارا صحبت می‌کنند، افتخار کنیم. تظاهرات دانشجویی علیه نسل‌کشی آشکار در غزه، بیان مشروع سخنرانی سیاسی و دفاع از حقوق بشر است.»
 
در بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده، استرالیا، فرانسه و مصر، هزاران دانشجو تظاهراتی را در دانشگاه‌های خود در همبستگی با فلسطین برگزار کرده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»