Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@16:19:50 GMT

آغاز برداشت چاقاله از باغ‌های سرسبز نجف آباد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۲۱۶۸

آغاز برداشت چاقاله از باغ‌های سرسبز نجف آباد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: از ۵ هزار هکتار باغ‌های نجف آباد ۲ هزار هکتار آن به کشت بادام اختصاص دارد و از هر هکتار دو تن بادام برداشت می‌شود.

او افزود: چاقاله بادام میوه کال و نارس درخت بادام است که در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صالحی با بیان اینکه در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد چاقاله‌ها به بادام تبدیل می‌شود گفت: مامای، منغا، ربی و دیر گل از ارقام بادام نجف آباد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد افزود: ۷۰ درصد از تولید بادام نجف آباد به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و هندوستان صادر می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی نجف آباد نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل بخشعلی اصغری اظهار کرد: متوسط عملکرد سیر به‌صورت تناژ در هر هکتار ۳۰ تن است که انتظار می‌رود بیش از ۳۰ هزار تن محصول سیر از مزار کشاورزی پارس‌آباد برداشت شود.
وی افزود: سطح زیر کشت پیش‌بینی‌شده ۹۰۰ هکتار بود که یک هزار ۲۰۰ هکتار کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: از کاشت تا برداشت محصول سیر تحت پایش و نظارت مدیریت جهاد کشاورزی است که با توصیه‌های فنی لازم اعم از تغذیه، واپایش عوامل گیاهی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد نظارت می‌شود.
وی تصریح کرد: تمام کودهای موردنیاز توسط جهاد کشاورزی به‌صورت یارانه‌دار در بین سیر کاران به قیمت دولتی توزیع می‌شود.
اصغری گفت: کاشت و داشت و برداشت به‌صورت ماشینی و نیمه ماشینی صورت می‌گیرد که مجوز و نامه صادراتی سیر توسط مدیریت جهاد کشاورزی داده می‌شود که صادرات بیشتر از طریق گمرک به کشورهای خارجی روسیه، آذربایجان و... به شهرستان‌های هم‌جوار چون گرگان و میادین تره‌بارهای شهرهای داخلی صادرمی شود .
وی اشاره‌ای به کشت دوم محصولات در شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: فعلاً برای کشت دوم از نظر مدیریت جهاد کشاورزی پارس‌آباد در حال رایزنی و برنامه‌ریزی است که تصمیم قطعی هنوز گرفته نشده است.

دیگر خبرها

  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • آغاز مجدد بارش‌ها در خوزستان از امشب
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه