Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@03:33:25 GMT

چگونه می توان محدودیت های جسمی خود را پشت سر گذاشت

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۲۳۲۲

چگونه می توان محدودیت های جسمی خود را پشت سر گذاشت

تعداد کمی از افراد مانند ورزشکاران المپیکی بدن خود را از مرزهای جسمی عبور می دهند، که بارها و بارها ثابت کرده اند وقتی صحبت از مقاومت، قدرت و سرعت می شود، بدن ما قادر به انجام  بیش از آنچه که فکر می کردیم است اگر بتوانیم از این ورزشکاران یاد بگیریم و بهترین تمرینات آن­ها را در تمرینات خود بگنجانیم چه می می شود؟

درک محدودیت های جسمی

محدودیت های جسمی ما هم جسمی است و هم روحی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال، اگر عضلات شما شرطی نیستند که دو برابر وزن بدن خود را بلند کنند، در صورت تلاش پاره می شوند.

با این حال، این بدان معنی نیست که غیرممکن است. شما باید بدن خود را آموزش دهید تا دردی را تحمل کند که با فشار آوردن تدریجی بدن به سوی دستیابی به آن هدف همراه است و همزمان محدودیت های  تحمیل شده  به مغز  خود را دوباره ارزیابی کنید. محدودیت های جسمی شما به همان اندازه که  جسمی هستند، ذهنی نیز هستند. مغز شما تمایل دارد قبل از رسیدن به حد واقعی خود بگوید کافی است زیرا هدف اصلی آن محافظت و ایمنی شما است. مغز شما برای نگه داشتن شما در یک منطقه امن، ایمن کار می کند.

به همین ترتیب، عبور از حد فیزیکی خود به همان اندازه که عملکرد فیزیکی است، باور کردن به آنچه ممکن است می­باشد. به همین دلیل است که دوندگان انرژی کمتری مصرف می کنند و وقتی تصور می کنند آرامش دارند می توانند طولانی تر و دورتر بدوند.

 

آنچه می توانید از ورزشکاران نخبه یاد بگیرید

هدف داشته باشید

ورزشکاران المپیکی چهار سال برای مدال بعدی خود تمرین می کنند. با این حال، آن­ها برای داشتن انگیزه روزمره، هدف المپیک خود را به اهداف کوچکتر تقسیم می کنند. اتخاذ یک روش مشابه به شما کمک می کند تا در مسیر خود باشید. به عنوان مثال، اگر برای یک ماراتن تمرین می کنید، روزانه 3 کیلومتر دو بار تا 5 بار در هفته شروع کنید و به 20 کیلومتر برسید.

حرکات مرکب و تمرین متقاطع

حرکات مرکب تمریناتی هستند که همزمان از چند عضله و مفصل استفاده می کنند. آن­ها به ایجاد قدرت بسیار سریعتر از تمرینات محدود به یک عضله کمک می کنند. از طرف دیگر، تمرین متقاطع به تغییر روال تمرینی شما برای درگیر کردن گروه های مختلف عضلانی اشاره دارد. هدف این است که تمریناتی را جفت کنید که از یکدیگر پشتیبانی می کنند و در عین حال ماهیچه هایی را که در طول تمرینات معمولی شما نادیده گرفته می شوند را تحت تاثیر قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر دونده هستید، شروع به ترکیب دوچرخه سواری یا شنا در جلسات تمرینی خود کنید. دوچرخه سواری ماهیچه­های قلب و پا را تقویت می کند، که هنگام دویدن مفید خواهد بود. از طرف دیگر، شنا در حالی که به مفاصل خود استراحت می­دهید، تمرین کلی بدن را ایجاد می کند.

نگرش درست

گرچه احتمالاً نمی توانید روزانه چندین ساعت را به تمرین مثل یک المپیکی اختصاص دهید، اما می توانید یک نگرش  المپیک را در طول تمرین خود اتخاذ کنید. این به این معنی است که با تمرکز و نظم و انضباط  به تمرین خود نزدیک تر شوید. برای مدت زمان تمرین، تنها چیزی که مهم است تلاش برای بهبود بهترین وضعیت شخصی شماست. سایر افکار مربوط به شغل، خانواده و سایر تعهدات خود را از ذهن خود دور کنید.

بیشتر بخوانید: نوابغی که معلول بودند (+عکس) لینک کوتاه: asriran.com/003Gts

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محدودیت های جسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کار‌های بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکو‌ها تذکر داده و سکو‌ها هم حذف کردند.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال‌های پیش محدودیت‌هایی برای صداوسیما و سایر نهاد‌های فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می‌کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)