Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:17:47 GMT

۲۰ مورد ابتلا به هپاتیت در هُلُر قشم شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۲۴۴۷

۲۰ مورد ابتلا به هپاتیت در هُلُر قشم شناسایی شد

دکتر حمیدرضا بهزادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این خصوص کارشناسان بهداشتی از آب‌های مناطق دارای بیمار نمونه برداری مرتب داشته و با آزمایشات دقیق نسبت به سلامت آن اطمینان حاصل کردند.

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای شناسایی منشا بیماری ادامه داد:رعایت موارد بهداشتی می‌تواند از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت قشم تصریح کرد: همچنین یک واحد فست فود در این روستا که مشکوک به شیوع این بیماری بود پلمب شد و از آب مصرفی، سبزیجات و سایر اقلام خوراکی آن نمونه برداری شد.

وی اظهار کرد: همچنین برای سایر رستوران‌ها و فست‌فودهای مناطق دارای بیمار ارایه سالاد و سبزیجات ممنوع شد.

بهزادی از تشکیل جلسه با پزشکان، کارشناسان، بهورزان و همچنین پزشکان، کارکنان مطب و درمانگاه خصوصی این منطقه خبرداد و افزود: از این طریق به مردم منطقه روش‌های پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری آموزش داده شده است.

وی ادامه داد: به اداره آب و فاضلاب شهرستان قشم برای دقت عمل بیشتر در ضدعفونی آب منطقه و نگهداشتن کُلُر موجود آن در حد استاندارد هشدار لازم داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از نظارت و آزمایش منظم ماشین‌های حمل آب خبر داد و بیان کرد: همچنین از شرکت‌های توزیع آب شرب به صورت منظم بازدید انجام شده و آزمایشات سلامت بر محصول این شرکت‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: از شورای بهداشت شهرستان قشم درخواست تشکیل جلسه داده شده است.

بهزادی افزود: بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها قبل از صرف غذا و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، استفاده از آب آشامیدنی سالم و پرهیز از استفاده از آب چاه، آب انبار و غیر استاندارد حتی برای شستشو و گندزدایی میوه و سبزیجات مصرفی، استفاده نکردن از مواد غذایی دست‌فروشان و مراکز غیر مجاز از ابتلا و شیوع به این بیماری جلوگیری می‌کند.

بهزادی در پایان از مردم شهرستان خواست تا با رعایت این موارد بهداشتی و همچنین مصرف غذا به صورت گرم، خودداری از مصرف سالاد و سبزی آماده غیر بهداشتی و خودداری از توزیع و خرید غذای خانگی از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.

هپاتیت نوع A یک بیماری بسیار مسری است که توسط ویروس هپاتیت A  ایجاد می‌شود و شایع‌ترین شکل هپاتیت ویروسی در جهان است.

موارد خفیف این بیماری به درمان نیاز ندارد و اکثر افراد آلوده بدون آسیب دایمی کبد و به طور کامل بهبود می‌یابند.

این بیماری به وسیله یک ویروس آلوده به سلول‌های کبدی ایجاد و باعث التهاب آن می‌شود که می‌تواند بر عملکرد کبد تاثیر گذارد و در موارد حاد آنرا از کار بیاندازد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها بیماری‌ های عفونی قشم هپاتیت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درگهان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری های عفونی قشم هپاتیت بیماری های عفونی قشم هپاتیت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درگهان بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است