Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@08:16:25 GMT

طرح شکایت اقلیمی نیویورک سیتی از سه غول نفتی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۲۷۴۶

طرح شکایت اقلیمی نیویورک سیتی از سه غول نفتی

نیویورک سیتی خواستار تعقیب قانونی سه غول نفتی اکسون موبیل، بریتیش پترولیوم و رویال داچ شل شده و مدعی است این سه غول نفتی مدعی اند سوختی که می فروشند سوختی پاک است و خود را به عنوان یک شرکت مبارز در برابر تغییرات اقلیم جا زده اند.

به گزارش «انرژی امروز» از آفشور انجینیر، این دادخواست بعد از آن مطرح شده است که دادگاه استیناف تلاش های این شهر را برای محکومیت 5 غول نفتی به کمک به جبران هزینه هایی که این غول ها در ایجاد گرمایش جهانی باعث و بانی آن بودند رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بریتیش پترولیوم

حالا وکلای نیویورک سیتی می گویند اکسون موبیل، بریتیش پترولیوم و رویال داچ شل به همراه موسسه نفت آمریکا «به صورت سیستماتیک و عمدا باعث گمراهی مصرف کنندگان خود شده و به آنها در جایگاه های سوخت پاکتر، سوخت معمولی فروخته‌اند و درباره کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای هم دروغ گفته اند و تاثیرات خود بر افزایش گرمایش جهانی را پنهان کرده اند».

اکسون موبیل

با این حال اکسون موبیل شایستگی این دادگاه را زیر سوال برده است. رویال داچ شل هم مخالفت خود را با این دادگاه اعلام کرده است اما می گوید باور دارد که تمامی بخش های تجاری باید برای کاهش اثرات تغییرات اقلیم اقدام کنند. بریتیش پترولیوم فعلا در این زمینه سکوت کرده است.

رویال داچ شل

در اوایل ماه جاری دومین دادگاه استیناف در منهتن تشکیل شد تا به اتهامات شرکت های نفتی بریتیش پترولیوم، شورون، اکسون موبیل، کونوکوقیلیپس و رویال داچ شل رسیدگی کند اما اتهامات وارد بر آنها از سوی نیویورک سیتی را رد کرد.

برچسب هااکسون موبیل (Exxon Mobil) انجمن نفت آمریکا (API) انرژی امروز ایالات متحده آمریکا بریتیش پترولیوم (BP) رویال داچ شل (Royal Dutch Shell) شورون (Chevron) کونوکو فیلیپس (ConocoPhillips) نیویورک

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اکسون موبیل Exxon Mobil انجمن نفت آمریکا API انرژی امروز ایالات متحده آمریکا بریتیش پترولیوم BP رویال داچ شل Royal Dutch Shell شورون Chevron کونوکو فیلیپس ConocoPhillips نیویورک آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو بریتیش پترولیوم نیویورک سیتی رویال داچ شل اکسون موبیل غول نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!
  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • تصاویر جذابی که از سلنا گومز در خیابان‌های نیویورک لو رفت + تصاویر
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد مخاطرات هواشناسی سیل و توفان بود
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس