Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا که به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد، سخنرانی کرد که مهمترین محورهای این سخنان به شرح ذیل است:

-توصیه اول بنده این است باید در سنگر علم و دانش و آموزش تلاش کنید و در هر رشته‌ای که هستید إن‌شاءلله بتوانید برای پیشرفت کشور مثمر ثمر باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-فقط نفس درس خواندن کافی نیست باید خودتان را درگیر مسائل سیاسی، اجتماعی و... کشور کنید و در فرصت ممکن بتوانید با کوله‌باری از دانش به کشور بازگردید و بتوانید با چشمانی باز برای پیشرفت جامعه اسلامی تلاش کنید.

-از لحاظ سیاسی، مشارکت در انتخابات یعنی احساس مسئولیت نسبت به آینده ایران و با این مشارکت است که حمایت و پاسداری از نظام اسلامی و قدردانی خود را از شهدای انقلاب اسلامی نشان می‌دهیم و اگر در پای صندوق حاضر نشویم یعنی نسبت به سرنوشت کشور بی‌تفاوت هستیم.

-کسانی که صلاحیت‌شان احراز نمی‌شود، قانون اجازه نمی‌دهد که شورای نگهبان مسائل مرتبط با پرونده‌شان را بازگو کند.

-شورای نگهبان نفعی از منظر حزبی ندارد و مثل قاضی بی‌طرف است و چون حزب نیستیم نمی‌توانیم شرایط رأی‌آوری نامزدها را در بررسی صلاحیت ها لحاظ کنیم.

-شورای نگهبان بر اساس وظیفه‌ای که برعهده دارد انجام وظیفه می‌کند و ممکن است که خطا هم کرده باشد و معصوم نیست اما طبق مر قانون عمل کرده و می‌کند و باید دقت کرد که بررسی شرایط به شکل صحیحی انجام شود.

-هرگز سند یا اسنادی دال بر سوءاستفاده اعضاء و کارکنان نهاد شورای نگهبان وجود نداشته و ندارد و هنگامی که گزارش‌های واصله را پیگیری کردیم مشخص شده افرادی به اسم شورای نگهبان کلاهبرداری می‌کنند که سخنگوی محترم قوه قضائیه نیز این مسأله را تأیید و احکام کلاهبرداران را اعلام کردند.

-درخصوص بررسی صلاحیت‌ها قید قانون آن است که دلایل رد صلاحیت باید مستقیم به خود داوطلب گفته شود که ما این کار را می‌کنیم اما با وجود فضاسازی‌های سیاسی طبق قانون نمی‌توانیم دلایل رد صلاحیت را عمومی کنیم.

-از دانشجویان خارج از کشور دعوت می کنم در برگزاری و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در شعب خارج از کشور همکاری و کمک کنند و مسئولان اجرای انتخابات در خارج از کشور از ظرفیت دانشجویان نیز استفاده نمایند.

کد خبر 5197358

منبع: مهر

کلیدواژه: عباسعلی کدخدایی شورای نگهبان انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری برجام مجلس شورای اسلامی مذاکرات هسته ای وین اسحاق جهانگیری ایالات متحده امریکا حجت الاسلام حسن روحانی انتخابات 1400 سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت محمد جواد ظریف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان و خوسف پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، موسی سلیمی در جلسه وبیناری ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار و از ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دور دوم انتخابات همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه خواهد داشت، افزود: در مدت مشخص شده، نامزدها می‌توانند ستادهای انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات آنها درنظر گرفته اند، برای این منظور استفاده کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان این که ۲۸۷ شعبه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال خواهد بود، خاطر نشان کرد: رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح آغاز و تا زمانی که تمدید رأی‌گیری تمام شود، ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه خواستار حضور پر شور گروه‌های مختلف مردم در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور هم که به‌صورت وبیناری حضور داشت گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور انجام شده است.

وی افزود: اهمیت مرحله دوم نسبت به مرحله اول از جهاتی بیشتر است و حدود ۶۵ درصد شعب اخذ رأی در دور دوم در کشور الکترونیکی است.

شاهچراغی گفت: عوامل اجرایی ساعت شش باید در شعب اخذ رأی حضور داشته باشند و رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به همه هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه‌های مسئول در این خصوص، شاهد حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه دیگر مسئولان ستاد انتخابات وزارت کشور هم توضیح‌های درباره آخرین وضعیت برگزاری مراحل مختلف دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کردند و رؤسا و دبیران ستادهای انتخابات هریک از استان‌های که انتخابات در آنها به مرحله دوم کشیده شده، سوال‌های خود را در این زمینه مطرح و مسئولان ستاد انتخابات کشور هم در هر مورد برای رفع ابهامات احتمالی، توضیح‌های لازم را بیان کردند.

کد خبر 750250

دیگر خبرها

  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس