Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیگیری برای تامین واکسن کرونا برای ماموران پلیس، افزایش حجم ترافیک پایتخت در اولین روز از لغو طرح ترافیک، افزایش ۱۵ درصدی تعداد شعبات اخذ رای در تهران و تاکید بر حمایت پلیس از مالباختگان در تجمعات صورت گرفته از جمله مهمترین محور‌های سخنان امروز رئیس پلیس پایتخت بود. خبرگزاری میزان- سردار حسین رحیمی در حاشیه یازدهمین مرحله از اجرای طرح رعد که پیش از ظهر امروز در مقر ستاد فاتب اجرا شد با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای لغو ترافیک در پایتخت گفت: این موضوع به پیشنهاد و با درخواست پلیس انجام شد تا بلکه بتوان با کمک آن از حجم تراکم جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی کاسته شود گرچه این موضوع زحمات پلیس را افزایش خواهد داد، اما اولویت ما سلامت مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در مورد وضعیت اجرای طرح منع تردد شبانه در شب‌های قدر نیز گفت: تنها در شب‌های نوزدهم و بیست و یکم و بیست سوم ماه رمضان و برای این که مردم به عبادات خود در این شب برسند طرح منع تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد استثنائا اجرا نخواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ترافیکی پایتخت در نخستین روز از لغو طرح ترافیک، اظهار کرد: هنوز آمار دقیقی در این خصوص نگرفته ایم، اما قطعا میزان ترافیک افزایش پیدا کرده است، اما به هر حال برای اینکه تراکم جمعیت در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس کمتر شود، اقدام مناسبی است.

رحیمی درباره‌ی این که آیا طرح کاهش آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق نیز لغو شده است گفت: هم طرح ترافیک و هم این طرح نیز به مدت یک هفته لغو شده است.

رحیمی با اشاره به جلسه انتخاباتی که صبح امروز در آن حضور داشته گفت: نیروی انتظامی در سراسر کشور مسئولیت تامین نظم و امنیت انتخابات پیش رو را بر عهده دارد. در شهر تهران نیز امسال چهار انتخابات یعنی ریاست جمهوری، شورای شهر و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان دوره خبرگان برگزار می‌شود و از همین رو پلیس با توان و امکانات بیشتری باید در تامین امنیت حضور داشته باشد از طرف دیگر نیز امروز اعلام شد تعداد شعب اخذ رای با توجه به شرایط کرونا ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده که این موضوع به معنای افزایش تعداد نیرو‌های پلیس نیز هست چرا که باید در شعب بیشتری ماموران ما حضور داشته باشند.

رحیمی درباره برخورد پلیس با تخلفات انتخاباتی، گفت: کار بسیار بزرگ تامین امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است البته ما انتظار شور و حرکات بیشتری هم داریم، اما تاکنون خوشبختانه هیچ مورد تخلفی در این خصوص گزارش نشده و ما نیز بر مدار قانون و طبق آن رفتار خواهیم کرد.   بیشتر بخوانید: واکنش سخنگوی ناجا به تحریم برخی فرماندهان ناجا از سوی اتحادیه اروپا

وی درباره باز بودن بوستان‌ها نیز گفت: در پیک چهارم کرونا باید همه اقشار جامعه از مردم تا مسئولان همکاری کنند. درباره حضور در پارک‌ها و ... انصافا میزان همکاری کسبه خوب بوده و نزدیک به سه هفته است که واحد‌های صنفی خود را تعطیل کردند، اما درخواست ما از مردم این است که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی با پلیس همکاری کنند.

رحیمی در واکنش به ویدیوی منتشرشده از تجمع و درگیری مقابل وزارت صمت اظهار کرد: در مورد تجمعات انتظار و توقع پلیس این است که افراد حتما مجوز‌های لازم را دریافت کنند. اما متاسفانه بسیاری از تجمعات بدون مجوز است و با این وجود بخصوص در تجمعاتی که مربوط به مالباختگان است پلیس در کنار مردم و همراه این افراد است.

وی ادامه داد: حتی در مواردی که تجمعی صورت گرفته ماموران پلیس از مسئولان مربوطه خواسته اند تا به جمع مردم آمده و به آن‌ها پاسخ دهد چرا که ما خود را همراه و یاور مردم می‌دانیم.

سردار رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره تامین واکسن کرونا برای ماموران پلیس نیز گفت: پیگیری‌هایی از طریق ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع برای تامین واکسن در حال انجام است و قول‌هایی در این خصوص به ما داده شده تا سهمیه واکسن کرونا به پلیس نیز اختصاص داده شود. ما این واکسن‌ها را از پایین‌ترین و پرارتباط‌ترین سطوح آغاز کرده و در میان ماموران اعم از ماموران راهور، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی و ... توزیع خواهیم کرد.

وی با بیان این که پس از اختصاص واکسن تفاوتی میان سرباز و کادر وجود ندارد، گفت: همان طور که گفتم اولویت افراد بر حسب میزان ارتباطی که با مردم دارد در تزریق واکسن انتخاب می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت درباره‌ی این که آیا مشخص شده که چه زمانی واکسن کرونابه ماموران پلیس داده خواهد شد گفت: هنوز زمانی به ما اعلام نکردند، اما اعلام شده که جزو اولویت هاست.

انتهای پیام/ برچسب ها: سردار حسین رحیمی نیروی انتظامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سردار حسین رحیمی نیروی انتظامی ماموران پلیس واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

کد خبر 6095221

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل در تفلیس
  • توضیحات زاکانی به خبرنگار قدس‌آنلاین درباره همکاری شهرداری با طرح نور / هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه
  • تجمع بانوان شاهد و ایثارگر در حمایت از اجرای طرح نور توسط پلیس
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس