Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@04:13:02 GMT

کارگران نقش مهمی در رونق اقتصادی هستند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۲۹۸۷

کارگران نقش مهمی در رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بە مناسبت آغاز هفتە کار و کارگر با حضور در جمع کارگران شاغل در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، کوثر و شهرداری منطقه ۲ سنندج ضمن تبریک این ایام به جامعه کارگری، اظهار کرد: کارگران نقش آفرینان اصلی در توسعه، تولید و رونق اقتصادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوخاطرنشان کرد: کارگران جزو شریف‌ترین اقشار جامعه هستند که همواره باید مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

زارعی نبود مهارت را یکی از ضعف‌های اساسی در میان جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: وجود نیروی ماهر کار علاوه بر ارائه خدمات مطلوبتر می‌تواند در بالا بردن سطح درآمدی و رفاه بیشتر، نقش ایفا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی مهارت آموزی در استان خواست با رصد نیاز‌های بازار کسب وکار با جدیت بیشتر نسبت به تربیت نیروی کار ماهر و حرفه‌ای اقدام کنند.

زارعی مرزی بودن استان کردستان و نیاز بازار اقلیم کردستان عراق به نیروی کار توانمند و ماهر را یک فرصت عنوان کرد و افزود: هم اکنون تعدادی از مردم استان ما در اقلیم کردستان عراق با درآمد قابل توجه مشغول به کار هستند و با داشتن مهارت‌های مورد نیاز در آن منطقه می‌توانند فعالیت بیشتری داشته باشند و سطح درآمدی بالاتری را از آن خود کنند.

او ضمن تقدیر از جامعه کارگری که علیرغم مشکلات موجود اقتصادی همچنان با قدرت و علاقه در راه توسعه و سازندگی کشور و استان تلاش می‌کنند، گفت: ما نیز به عنوان مسئول از حضور و تلاش کارگران قدردانی می‌کنیم و با همه وجود تلاش خواهیم کرد که در حد توان و وسع خود از آنان حمایت کنیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کردستان کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: از ظرفیت شرکت‌های تعاونی برای حل مشکل مسکن کارگران استان استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی صبح امروز در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: برای ساخت مسکن در سیستان و بلوچستان محدودیتی برای تأمین زمین وجود ندارد و تشکل‌های کارگران با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها می‌توانند مشکل مسکن جامعه هدف خود را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها نباید به کارگران خود بدهکار باشند افزود: بر اساس گزارش‌ها میزان معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش به سه ماه کاهش پیدا کرده است و باید تلاش کرد این میزان هم به صفر برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به اجرای طرح‌های زیربنایی و توسعه ای در استان اشاره کرد و گفت: توانمند‌سازی‌ نیروی انسانی از ضروریات سیستان و بلوچستان است، چراکه کار با تجهیزات جدید و فنی، نیروی کار ماهر می‌خواهد.

کرمی بیان کرد: کار و تلاش عبادت است و افراد در جایگاه‌های مختلف نباید از کار کردن خسته شوند.

وی افزود: رشته‌های درسی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود