Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@01:01:53 GMT

بزرگراه جیرفت-بم زیربار ترافیک می‌رود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۳۱۴۷

بزرگراه جیرفت-بم زیربار ترافیک می‌رود

محمد ساردویی در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین مهم‌ترین پروژه راه‌سازی در دست اجرا در این استان را بزرگراه جیرفت-سه‌راهی بم دانست و اظهار کرد: اعتبار این پروژه به موقع اختصاص نیافت و از سوی دیگر کل مسیر پروژه در انتهای رشته کوه زاگرس قرار دارد و  کوهستانی‌ است که همین موضوع چالش‌هایی را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساخت بزرگراه روی اقتصاد منطقه اثر مطلوب خواهد گذاشت، افزود: روستاییان و کشاورزان اولین افرادی هستند که ازپروژه بهره‌مند خواهند شد، زیرا حمل و نقل و انتقال محصولات کشاورزی این منطقه به دلیل مناسب‌ نبودن راه‌های موجود با دشواری‌های زیادی همراه است. همچنین راه‌اندازی توقفگاه‌های چند منظوره در حاشیه بزرگراه و معادن از ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری منطقه است.

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان پیشرفت فیزیکی پروژه را ۷۵ درصد دانست و اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبار پروژه در ابتدای ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

ساردویی از دیگر طرح‌های مهم در دست ساخت را پروژه جیرفت- بافت- بم دانست که ادامه بزرگراه جیرفت- بم است و بم را به سیستان و بلوچستان متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه ساخت این بزرگراه سوای توسعه جنوب کرمان برای سیستان و بلوچستان هم منفعت فراوانی به همراه دارد،  زیرا مسیر این استان به فارس را به حداقل می‌رساند، افزود: ۲۴ کیلومتر از این پروژه زیر بار ترافیک و ۲۲ کیلومتر آن در مرحله مناقصه و تجدید کارگاه قرار داد. همچنین  ۴ کیلومتر دیگر آن از سوی پیمان‌کار دیگر در دست ساخت است  و ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان بزرگراه جیرفت- کهنوج- رودان را از دیگر طرح‌های در دست ساخت عنوان کرد و گفت: کل این پروژه ۱۷۴ کیلومتر است و تاکنون ۱۴۰ کیلومتر ساخته شده که باقی مانده این طرح بخشی در دست ساخت و بخشی دیگر در مرحله مناقصه قرار دارد. همچنین ۲ پل بزرگ در این مسیر درحال ساخت است که در صورت تامین سیمان یکی از پل‌ها در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

ساردویی بزرگراه رودبار به ایرانشهر به طول ۱۶۷ کیلومتر و جیرفت به فاریاب را از دیگر پروژه‌های در دست ساخت عنوان کرد و گفت: بزرگراه جیرفت به فاریاب ۷۵ درصد پیشرفت دارد که تکمیل همگی آنها نیازمند تخصیص اعتبار کافی و به موقع است. اگر این مهم اتفاق بیفتد زمان زیادی برای بهره‌برداری کل این پروژه‌ها نخواهیم داشت.

 وی افزود: احداث قطعه یک باند دوم محور جیرفت – فاریاب به طول  ۱۴/۵ کیلومتر حدفاصل خروجی شهر بلوک به سمت فاریاب و پل دوم جنگل آباد به طول کلی ۱۹۶ متر در محور مواصلاتی جیرفت – کهنوج عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

جذب اعتبار ساخت باند دوم بزرگراه جیرفت - فاریاب

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم از پیگیری جذب اعتبار ساخت باند دوم محور جیرفت - بلوک - فاریاب از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای رفع مشکل این محور با مشارکت متخصصان حوزه راه و راهداری انجام شد.

ذبیح الله اعظمی برنامه ریزی مشکلات فعلی محور جیرفت - بلوک - فاریاب را در سه فاز اعلام کرد و افزود: فاز نخست شامل زیرسازی و آماده کردن آسفالت است که تا خرداد ماه سال جاری تکمیل و هرچه سریع‌تر آسفالت می‌شود.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فاز دوم ساخت باند دوم محور جیرفت به فاریاب شامل پل‌های نیمه تمام است و زمان‌بندی ۶ تا ۹ ماه برای رفع این مشکل توسط سازمان راهداری جنوب کرمان در نظر گرفته شده است.

وی به فاز سوم برنامه رفع مشکل محور جیرفت - بلوک - فاریاب اشاره کرد و این فار را شامل ۱۳ کیلومتر برشمرد و افزود: در این قسمت هیچ فعالیتی انجام نشده از این رو انجام فعالیت های عمرانی در این محور طبق زمانبندی تا پایان سال و بخشی در سال آینده انجام می‌شود.

نماینده جیرفت و عنبرآباد به پیگیری مشکل محور جیرفت - بلوک - فاریاب گفت: ایمن شدن این مسیر پرتردد خواسته بحق مردم است لذا پیگیر رفع این مشکل هستیم.

تامین اعتبار محور جیرفت - بلوک - فاریاب 

 معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از پیش‌بینی تامین اعتبار لازم برای بهسازی و ایمن سازی محور جیرفت - بلوک - فاریاب خبر داد.

علی اکبری ایمن سازی و تعریض محور جیرفت- بلوک- فاریاب در جیرفت را یکی از این طرح‌های مهم برشمرد و افزود: این طرح از سال‌های قبل شروع شده و در مقاطع مختلفی کار به نتیجه رسیده و کار تمام شده و همچنین بخش‌های در حال انجام است.

کد خبر 597290 برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی استان‌ کرمان بزرگراه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی استان کرمان بزرگراه بزرگراه جیرفت دست ساخت جنوب کرمان محور جیرفت باند دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، اکبری افزود: محور خاش- سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.
وی ادامه داد: طول کلی محور خاش- سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب شش قطعه اجرایی می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.
اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

دیگر خبرها

  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • موسوی پور: طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نخواهد شد
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان