Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاهش چشمگیر نسبت ازدواج به طلاق در ۴۰ سال گذشته از اوضاع وخیمی حکایت دارد که نتیجه آن افت چشم‌گیر جمعیت کشور است؛ بر اساس داده‌های ثبت احوال، نسبت ازدواج به طلاق کشور پیش از انقلاب بیش از ۱۴ بود که در حال حاضر به حدود ۳ ازدواج رسیده است!! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ رویدادهای ازدواج و طلاق به صورت غیرمستقیم، دو مولفه تاثیرگذار بر روی جمعیت هستند که آگاهی از شاخص‌های حاصل از ثبت آن در کشور می‌تواند سیاست‌گذاری‌های کیفی و کمی جمعیتی را در هر زمان تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو واقعه ازدواج و طلاق از وقایع حیاتی محسوب می‌شوند که به دلیل رابطه‌ای که با باروری دارند به صورت غیرمستقیم منجر به تغییر در حجم جمعیت می‌شوند.

با وقوع ازدواج تعدادی از جمعیت جامعه وارد مدار باروری شده و با حادث شدن طلاق تعدادی از جمعیت زنان که امکان باروری برای آنها وجود داشته از مدار باروری خارج می‌شوند؛ به دلیل رابطه مستقیم ازدواج با باروری و رابطه معکوسی که واقعه‌ طلاق با میزان باروری دارد، این دو همواره به عنوان جزئی از تحلیل‌های جمعیت‌شناسی مورد توجه بوده‌اند.

با این توضیحات، کاهش چشمگیر نسبت ازدواج به طلاق در 40 سال گذشته از اوضاع وخیمی حکایت دارد که نتیجه آن افت چشم‌گیر جمعیت کشور است.

بر اساس داده‌های ثبت احوال کشور، نسبت ازدواج به طلاق ایران پیش از انقلاب بیش از 14 بود که در دوران جنگ به کمتر از 10 رسید، این نسبت در سال 1372 به 16 افزایش یافت و پس از آن در روندی کم و بیش خطی تنزل پیدا کرد و تا قبل از همه‌گیری ویروس کرونا به حدود 3 ازدواج به ازای هر طلاق کاهش یافته است!

 

گفتنی است، بنابر آخرین آمار ثبت احوال کشور، 127318 ازدواج در نیمه نخست سال 99 ثبت شده است و در بهار این سال تعداد 34659 طلاق به وقوع پیوسته است که نسبت بین این دو واقعه به بیش از 3 ازدواج به ازای هر طلاق اشاره دارد!

البته علاوه بر تبعات جمعیتی، این مسئله زنگ خطری هم در حوزه فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود! 

فرزندآوری زنان ایرانی کمتر از زنان انگلیسی، آمریکایی و فرانسوی!!کلیپ/ داشتن حداقل 3 فرزند شرط جایگزینی جمعیت کشور است!"انتخاب نام مناسب" نخستین قدم اظهار محبت والدین به فرزند!4 دعای حاج آقا مجتبی تهرانی برای فرزندانسرنوشت شوم مادری که فرزندآوری را تحقیر می‌کرد!توصیه صندوق جمعیت: به‌جای افزایش فرزندآوری از بنگلادش آدم وارد کنید!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طلاق خانواده ازدواج کاهش جمعیت طلاق خانواده ازدواج کاهش جمعیت نسبت ازدواج به طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست

ایسنا/آذربایجان شرقی میثم رشتبر، داوطلب جوان و فعال جمعیت هلال احمر شهرستان هوراند، با عزمی راسخ و روحیه‌ای ایثارگرانه، رکورد تکنیک‌های رزمی روی کیسه بوکس را به نام خود به ثبت رساند.

 این حرکت که در طی ۴۸ ساعت و بدون وقفه انجام شد. رشتبر این اقدام را در دو بخش ۲۴ ساعته به انجام رساند. در بخش اول، وی با نثار احترام به شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید ایران و دیگر شهدای والامقام، پرچم صلح و انسانیت را برافراشت. در بخش دوم نیز، این داوطلب هلال احمر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هوراند، بار دیگر بر تعهد خود به آرمان‌های والای بشردوستی تاکید کرد.

 این رقابت برای اولین بار در سطح جهان و با نظارت دقیق کمیته ثبت رکورد فدراسیون و سازمان‌های بین‌المللی ایمارو و تافیسا برگزار شد.

این اقدام ارزشمند میثم رشتبر می‌تواند الهام‌بخش نسل جوان و بخصوص جوانان هوراند باشد.

 جمعیت هلال احمر به عنوان فرشته‌های نجات، همواره در خط مقدم یاری رساندن به بشریت در سختی‌ها و بلایا حضور داشته‌اند. داوطلبان این جمعیت با از خودگذشتگی و ایثار، جان خود را وقف نجات جان انسان‌ها و التیام دردهای بشریت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، شکستن رکورد توسط میثم رشتبر، بار دیگر بر این مهم تاکید می‌کند که هلال احمر فراتر از یک سازمان امدادی است. این جمعیت، نمادی از صلح، انسانیت و امید است و داوطلبان آن الگویی بی‌بدیل برای نسل‌های آینده به شمار می‌روند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم