Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:54:30 GMT

ورق برشی چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۳۲۰۸

ورق برشی چیست؟

ورق برشی یکی از محصولات کاربردی در صنایع مختلف می باشد. ورق برشی به صورت ماده اولیه تختال با نورد گرم به مرحله تولید می رسد؛حرارت بالا باعث می شود از ضخامت ورق کاسته شود و بر عرض آن افزوده شود و به شکل ورق با ضخامتهای مختلف تولید شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سایت فولاد کاویان، اکثرا ورق برشی را با ورق سیاه انجام می دهند؛ در قسمت پایانی ورق به صورت کلاف های فولادی بسته بندی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دسته از ورق را با تجهیزات برشی به ابعاد مختلف بریده و به نام ورق برشی می شناسند.

فولاد کاویان ارائه دهنده انواع ورق برشی در بازار آهن میباشد جهت مشاهده قیمت ورق برشی به سایت فولادکاویان kaviaan.com مراجعه نمایید.

برشکاری ورق سیاه

● اغلب ورق برشی ها از ورق ST37 و ST52 می باشد. با استفاده از دستگاه های مختلف مانند: پلاسما و هوا برش و گیوتین و برش داده می شود.

● عملیات برش در ورق های نازک با خطای 5 میلیمتر با استفاده از گیوتین انجام می شود.

● ورق های با ضخامت بالا با دستگاه هوا برش داده می شود.

● برای برش دادن ورق با دقت بالا از دستگاه پلاسما یا CNC استفاده می شود

کمانش برشی ورق

نیرویی که عمود بر مقطعی مانند ستون یا ورق باشد کمانش می گویند. این مقدار باید کمتر از میزان تسلیم فولاد باشد اگر نیرو زیاد باشد باعث کمانش یا ناپایداری عضو می شود.

چنانچه عضوی تحت نیروی کمانش باشد باعث تغییر شکل یا شکستگی یا تخریب سازه می شود. در این صورت میزان کمانش ورق برشی را طبق معاملات یا فرمول هایی توسط مهندس ناظر اندازه گیری می شود تا از ایجاد خسارت جلوگیری شود.

تنش برشی ورق

به نیروی مماسی که بر سطح مقطع ورق برشی وارد می شود نیروی برشی می گویند. و معمولا در دیوار و ستون محاسبه می شود.

کاربرد انواع ورق برشی

تولید محصول و میزان مقاومت و استحکام باعث شده که در بین محصولات فولادی جایگاه خاصی داشته باشد و می توان از کاربرد ورق برشی به موارد زیر اشاره کرد:

● صنعت

● ساخت و ساز ساختمان ( اتصالات تیرآهن و آهن آلات )

● ساخت مخزن های بزرگ و تانکر

● حمل و نقل ( کشتی سازی و خودروسازی )

● لوازم خانگی ( لباسشویی و یخچال )

● پل سازی و سازه های عظیم

● پل سازی و سازه های عظیم

انواع ورق برشی از لحاظ شکل ظاهری

● ورق کونیک

● کله گاوی ( زیر سری)

● استیفنر

● صفحه ستون

● تیر ورق

● لچکی

● ورق جان

● ورق پیوستگی (ورق مضاعف جان)

● ورق روسری

ورق کله گاوی

قیمت ورق برش خورده

انواع ورق تولید شده در کارخانه با توجه به سفارش مشتری با توجه به قیمت محصول اولیه و دستگاه مورد استفاده جهت برش, قیمت متفاوتی خواهد داشت.

در بیشتر مواقع قیمت ورق برشی که با دستگاه CNC برش داده شده بیشتر از برش پلاسمایی می باشد.

در صورتی که بین دو انتخاب ورق برشی و ورق شیت قرار گرفته اید پیشنهاد ما به شما ورق برشی است. زیرا مقرون به صرفه تر و سرعت فرآیند بیشتری را سپری می کند این انتخاب شامل چند دلیل می باشد:

مشتری را فارغ از انتخاب نوع ورق ( ورق کاویان و ورق فولاد مبارکه و… ) می کند.

قیمت تمام شده ورق به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

سایز مورد نیاز مشتری گاها در انبار موجود است و فقط نیاز به پرداخت قیمت ورق دارد نه اجرت برش یا به تعبیر دیگر ورق برش خورده اعم از صفحه ستون, پلیت, ورق جان و … عموما در انبار موجود می باشد و نیاز به برش و اجرت برش ندارد.

مشتری را از سر در گمی نحوه برش ( برش پلاسما و هوا برش و گیوتین و …) رها می سازد.

نیاز به پرداخت دو کرایه نمی باشد و فقط یک کرایه پرداخت می شود. (جهان فولاد کاویان با دارا بودن دستگاه های برش در بنگاه فقط از مشتری کرایه حمل تا مقصد را دریافت می کند. یعنی نیازی به پرداخت دو کرایه از بنگاه ورق به برشکارو از برشکار به مقصد مشتری را کاهش می دهد)

تمامی موارد بالا در صورتی که ورق جداگانه خریداری شود و برش جداگانه انجام شود را کاملا آسان و سریع می کند، به عبارتی جهان فولاد کاویان با کارشناسان زبده خود و با سابقه چندین دهه در امر ورق برشی می تواند بهترین مشاوره را امر برش ورق و ارسال ورق تسهیل کند.

فولاد کاویان ارائه دهنده انواع ورق برشی در بازار آهن می باشد جهت مشاهده قیمت ورق برشی به سایت فولادکاویان kaviaan.com مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نورد گرم فولاد کاویان فولاد کاویان قیمت ورق برش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال در هر روز افزایش یافت. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با اعلام بانک مرکزی حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت. 

بر اساس این گزارش، همچنین هر مشتری حقیقی مجاز است از تمامی حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه (حدنصاب) پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

دیگر خبرها

  • مصیبت جدید مستاجران!
  • مصیبت جدید مستاجران
  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • مصیبت جدید مستاجران؛ قیمت نجومی کارتن موز!
  • قیمت کارتن موز برای مستأجران سر به فلک کشید
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت