Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@02:25:13 GMT

یک دلاری که ۸۴۰ هزار دلار فروخته شد!

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۳۳۵۲

یک دلاری که ۸۴۰ هزار دلار فروخته شد!

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، یک مقام گفت: یک قطعه مس که در سال ۱۷۹۴ توسط ضرابخانه آمریکا در فیلادلفیا ضرب شد و نمونه اولیه پول این کشور نوپا بود، با قیمت ۸۴۰،۰۰۰ دلار  و بالاتر از پیش بینی کارشناسان حراج شد.

«اریک بردلی» سخنگوی حراج های میراث، گفت که سکه یک دلاری «No Stars Flowing Hair Dollar» حراج عصر جمعه با قیمت ۳۱۲،۰۰۰ دلار آغاز شد اما در کمتر از یک دقیقه، پیشنهاد مناقصه سریع سکه را به قیمت حراج نهایی خود یعنی ۸۴۰،۰۰۰ دلار رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بردلی گفت: پیش بینی می شد این سکه که قبلاً متعلق به «باب سیمپسون» تاجر و رئیس رنجرهای تگزاس بود، از ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار فروخته شود.

در حالی که شباهت زیادی به دلار نقره ای دارد که بعداً در فیلادلفیا ضرب شد، اما بی ستاره بودن این گونه سکه ها ارزش آن را به عنوان نمونه های اولیه سکه دلار بسیار بالاتر می برد. پیش از این جیکوب لیپسون از مزایده میراث فرهنگی گفت که سکه های بی ستاره توسط مجموعه داران و موسسات به عنوان نمونه های اولیه و الگوی نمونه های نقره ای بعدی محسوب می شوند.

قسمت روی این سکه که به عنوان الگو شناخته می شود، موهای پرتره لیبرتی و تاریخ ۱۷۹۴ را نشان می دهد، در حالی که در قسمت پشت سکه یک عقاب کوچک را روی یک سنگ در داخل یک تاج گل نشان می دهد. نمونه های بی ستاره مشابه این سکه، بخشی از مجموعه سکه شناسی موسسه ملی اسمیتسونیَن را تشکیل می دهند.

با ادامه روند ضرب اولین دلار سکه نقره ای ملی، این الگو فراموش شد.

لیپسون گفت: جمع آوری سکه ها، نادر بودن بی نظیر این میراث از محل اولین ضرابخانه فیلادلفیا که قبل از سال ۱۸۷۶ کشف شده را می رساند. اولین مالک سکه به این ترتیب تاریخچه آن را در اولین حراج خود در سال ۱۸۹۰ توصیف کرده است.

لیپسون گفت، این الگو دارای پوسیدگی است و در شرایط کامل نیست، احتمالاً به این دلیل که در محل ضرابخانه اصلی دفن شده است. برخی خراش ها و علائم دیگری بر روی سطوح قهوه ای آن وجود دارد. به گفته خانه حراج، این سکه هنری و عتیقه تا کنون هشت بار معامله شده است.

سیمپسون ۷۳ ساله در سال ۲۰۰۸ آن را به همراه سکه های دیگر خریداری کرد تا به مجموعه بزرگ خود اضافه کند.

وی گفت: من فکر می کنم از سکه ها باید تقریباً به عنوان یک اثر هنری قدر دانسته شوند. من بیش از اندازه از این سکه ها لذت می برم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دلار آمریکا واشنگتن حراج یک دلار فیلادلفیا ضرابخانه سکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند

به نقل پایگاه اطلاع رسانی پلیس مازندران، سرهنگ محسن سلیمانی روز یکشنبه گفت: طی وقوع یک فقره سرقت از اتباع بیگانه در شهرستان چالوس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی افزود: متهمان با مراجعه به مناطق تفریحی در شهرستان چالوس با اتباع خارجی مورد نظر را تحت نظر قرار می‌دادند و در موقیعت مناسب اقدام به سرقت دلار‌ها می‌کردند و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: ماموران با اقدام اطلاعاتی، متهمان را که یک زن و مرد بودند در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازدید از خودروی متهمان چهار برگ اسکناس ۱۰۰ دلاری، ۴۲ برگ اسکناس یک دلاری، یک برگ اسکناس ۲ دلاری، ۲ برگ اسکناس ده دیناری، یک برگ اسکناس بیست دیناری کویت و مبلغ ۷۶ میلیون ریال وجه نقد و چهار دستگاه تلفن همراه لمسی کشف کردند.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد: متهمان اهل یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند و پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به دادسرا اعزام و روانه زندان شدند.

دیگر خبرها

  • زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان