Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از جذاب ترین و راحت ترین روش هایی که می توان تبدیل به یک تولیدکننده شد بنگاه های کوچک هستند که در ابتدا نیازمند سرمایه گذاری های کلان نخواهند بود.

به گزارش اکونا پرس،یکی از جذاب ترین و راحت ترین روش هایی که می توان تبدیل به یک تولیدکننده شد بنگاه های کوچک هستند که در ابتدا نیازمند سرمایه گذاری های کلان نخواهند بود باتوجه به زود بازدهی و رسیدن به محصول میتوان از آن انتظار سوددهی کوتاه مدت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما جالب است بدانید که آسیب‌پذیرترین صنایع در کشور علیرغم مزایای که در سود دهی دارند بنگاه‌ها و صنایع کوچک هستند. چرا که صنایع کوچک از جایگاه مناسبی برخوردار نبوده و تعریف مشخصی در اشل اقتصادی کشور ندارند.

این در حالی است که در دنیا صنایع کوچک به عنوان موتور مولد توسعه اقتصاد شناخته می شود، طبق تعریف بانک جهانی، کسب و کارهای کوچک و متوسط به بنگاه‌هایی اطلاق می گردد که دارای حداکثر ۳۰۰ پرسنل بوده و فروش سالیانه آن از ۱۵ میلیون دلار تجاوز نکند.

بر اساس تعریف بانک جهانی، کسب و کارهای خرد کمتر از ۱۰ پرسنل و فروش سالیانه کمتر از ۱۰۰ هزار دلار، کسب و کارهای کوچک بین ۱۰ تا ۵۰ نفر پرسنل و فروش سالیانه بین ۱۰۰ هزار تا ۳ میلیون دلار، کسب و کارهای متوسط بین ۵۰ تا ۳۰۰ نفر پرسنل با درآمد سالانه سه میلیون تا ۱۵ میلیون دلار تقسیم بندی می شوند.

اما تعریف بنگاه ها و صنایع کوچک در کشور شاخص های جهانی متفاوت است و بر این اساس کسب و کارهای کوچک کمتر از ۵۰ نفر پرسنل دارند که باید از وحدت مالکیت و مدیریت برخوردار باشند.همچنین سرمایه و یا مالکیت توسط یک شخص یا یک گروه کوچک تهیه می شود.همچنین باید محیط کاری محلی و کارکنان و مالکان در یک منطقه جغرافیایی و نزدیک به هم باشد و اندازه نسبی فعالیت در مقایسه با بزرگترین واحد مشغول در صنعت کوچک باشد.

با توجه به تعریف و شاخص هایی که برای کسب و کارهای کوچک در داخل کشور پیش بینی شده است به نظر می رسد بیشتر دست و پا گیر و چاله ساز برای آنها باشد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کسب و کارهای کوچک صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، آقای احمدی گفت: با تلاش پرسنل واحد اجرائیات مشترکان اداره آب و فاضلاب شوشتر، ۷۰ انشعاب غیر مجاز در روز‌های گذشته در این شهرستان شناسایی و قطع شد.

وی افزود: همچنین یک انشعاب غیر مجاز ۴ اینچ در منطقه صحرای بلبل توسط پرسنل آبفا شوشتر کشف و قطع شد.

احمدی ادامه داد: برخی افراد سودجو با اقداماتی، چون نصب انشعابات غیر مجاز، ضمن تضییع بیت المال و آسیب رسانی به شبکه آب آشامیدنی، موجب از بین رفتن حقوق مشترکان مجاز و آلودگی آب می‌شوند که در این رابطه از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده چنین مواردی در اسرع وقت نسبت به اعلام آن در سامانه ۱۲۲ اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟